inthemix Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Heisann. Har nå hatt denne pcen i en halv uke : Gamer PC Systemet har jeg satt sammen med tanke på fremtidig klokking og SLI oppsett. Akkurat nå kjører jeg full pupp på alt uten å ha klokka(kjører 1900*1200 oppløsning), så det er ikke noe super hast. Alt kjører stabilt og har oppdater bios på evga kortet for bedre klokkings støtte. Scorer ca rundt 10100 på 3d mark 06. Noe jeg vet jeg fint kan øke. Det jeg lurer på er hvilke komponenter som jeg bør klokke for å få en betydlig ytelses økning i spill og hva de såfall kan klokkes til uten at det : 1) Går utover stabilitet og betydelig levetid på komponentene.(min første byggepc, og aldri klokka før, så ser for meg det som kalles safe klokking:) 2) Uten at jeg må investere betydelig mer i kjøling etc. Vurderer en vifte eller 2 i døra den dagen jeg kjøper et grafikkkort til for sli. Har man klokka så forsvinner garantien right? , men blir prisfallet stort med fremtidig salg av komponetene med klokking hvis det oppgis at det er gjort? Ser for meg at mange hysjer om det... Håper på noen gode tilbakemeldinger da jeg har mye å lære om klokking! Mvh Inthemix Endret 26. desember 2006 av inthemix Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Prossesoren burde du fint klare og få over 3.2Ghz på luft. Det vil gi deg litt mere og leke med. Ellers har jeg hørt mye possitivt om 8800GTX når det kommer til clocking så du burde klare og få dette clocket litt også. Det er jo bare og prøve litt med prossesoren først. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Begynn med det enkleste, stille opp FSB frekvenser og GPU og minne på skjermkortet, og hold veldig godt øye med temperaturer hele tiden. Med tanke på at du mister garantien ville jeg vurdert å vente med overklokking en stund. Når du merker at du gjerne kunne hatt litt mer ytelse, vet du at du har en del å gå på. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 du har jo ingen grunn til å overklokke det systemet der annet en at du får høyere 3dmark score jeg skulle likt å hatt noe sånt ja... Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Begynn med det enkleste, stille opp FSB frekvenser og GPU og minne på skjermkortet, og hold veldig godt øye med temperaturer hele tiden.Med tanke på at du mister garantien ville jeg vurdert å vente med overklokking en stund. Når du merker at du gjerne kunne hatt litt mer ytelse, vet du at du har en del å gå på. 7579640[/snapback] syntes tipset til watercool er noe du må høre på egentlig så er klokking mesta for og få mere krefter og leke seg litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå