MGS3 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hører på Rush akkurat nå! Xanadu, favoritt sangen min! Jeg gleder meg til det nye albumet kommer ut! Håper de kommer til skandinavia hvis de ska toure da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 På tide med en tur til Norge synes jeg. De har vel ikke spilt i Norge mer enn 1 gang tidligere, da på Chateu Neuf i Oslo i 1978. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Rush in Rio er etter min mening tidenes konsert-DVD. 1 Lenke til kommentar
Hakoon Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Rush er utvilsomt et av mine absolutte favorittband. Det beste albumene er Hemispheres, A Farewell To Kings og 2112, henholdsvis fra 1978, 1977 og 1976. Neil Peart er nok den trommisen som har imponert meg mest av alle trommiser jeg har sett. Bandet har også en fantastisk gitarist (Alex Lifeson), samt en genial bassist og vokalist (Geddy Lee), som har et utrolig gjenkjennbart særpreg på stemmen. 7580002[/snapback] Der skal jeg si meg veldig enig. Geddy Lee er genial! hvis det først skal være vokal i sanger så kan det være skikkelig hehe... Det er få band som faktisk har en vokalist som passer synes jeg. Lee passer faktisk etter min smak i Rush. 7580544[/snapback] Likte ikke Lee i begynnelsen jeg, men det var bare mangel på kunnskap Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Geddy Lee er hovedgrunnen til at jeg digger Rush. Alltid gøy å høre skikkelig hard rock med en topp3-bassist etter power trio-mønsteret. Endret 26. desember 2006 av tjalla Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Bestillte 2112 i dag . Lenke til kommentar
MGS3 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Du blir ikke skuffet! Andre album jeg personlig anbefaler: - A farwell to kings - Exit stage left - R30 - Presto (Er ikke så veldig mange bra sanger her, men jeg elsker tre av dem, "The Pass", "Scars" og "Available Light") Endret 28. desember 2006 av MGS3 Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Rush er absolutt et bra band. Har alle albumene fra utgitt fra 80-tallet til nå + en del fra 70-tallet. Har også Rush's glimrende live dvd, Rush in Rio, og tenker på å skaffe meg Replay dvd'n. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg kunne nok likt Rush, MEN jeg tåler ikke stemmen til vokalisten i det hele tatt. Lenke til kommentar
ramones Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 har bare hørt 2112. dritt kul sang Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har hørt litt av Rush for en god stund siden, fattern har vel det meste av dem. Synes og huske jeg likte 2112, må nok låne den neste gang jeg er hjemme Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har også Rush's glimrende live dvd, Rush in Rio, og tenker på å skaffe meg Replay dvd'n. 7593652[/snapback] Replay er å anbefale, tre sterke klassiske konserter hvor de har det morro med musikken. Anbefaler også R30, den er innendørs og har et litt annet lydbilde. Andre låtvalg også på den. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Rush er litt moro. Kjøpte 2112 for lenge siden, bra sak. Sist sommer kjøpte jeg også konsertopptaket fra Rio, men gikk for cd-utgaven. Tre timer Rush blir liiiitt i drøyeste laget, men for all del. Bra band. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Du burde gått for DVD-utgaven. Råeste konserten jeg har sett. Den må da spilles høyt, og helst sees på storskjerm/lerret. Absolutt å anbefale. De er jo i bedre form enn noensinne. Les gjerne omtalen jeg postet link til litt tilbake i tråden. Endret 4. januar 2007 av neitakk Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) av det jeg har hørt er de geniale! neil peart er kanskje eneste i bandet det er verdt å merke seg sånn teknisk... men sammen er de veldig bra 7579551[/snapback] DU skulle skamme deg. Legg gjerne merke til, neste gang du hører på noe som helst av sangene, de kompliserte riff som Alex så mesterlig kommer med og de inviklede bassgangene til Geddy mens han synger. Mine egne anbefallelser: 2112 (selvfølgelig) A Farewell to kings ..Exit stage left Moving Pictures Caress of steel Fly by night Test for Echo Counterparts Endret 5. januar 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Har spilt Rush siden ca 1980 Moving Pictures og Signals syns jeg er de beste utgivelser av de jeg har hørt. Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg og kjærsten er fans! Da hun dro til Canada for å se dem live så ble jeg grønn av misunnelse! Men tørte ikke å innrømme det da selvfølgelig Lenke til kommentar
Badering Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hører litt på Rush, men jeg er ikke helt fan av vokalen. Men jeg digger sounden, og insturmentalsk sett er de fantastiske. Har bare hørt 2112 og Moving Pictures, fine plater. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 Må nesten bare gjennopplive denne. Personlig liker jeg power windovs og grace under pressure best, men ellers mye bra tidligere og. Synd de ikke ser ut til å ta turen på en stund. Var på den forrige konserten men det har jo blitt noen år siden nå. Lenke til kommentar
FrankZito Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Hadde ikke trodd jeg skulle si det i en bandtråd om Rush, men det er på høy tid å ta frem defibrillatoren og se om man ikke kan vekke denne god tråden til live igjen med et par slagere fra Canada's finest: Witch Hunt (1981) http://www.youtube.com/watch?v=6gHKNwpny9o Digital Man (1982) http://www.youtube.com/watch?v=0fOjsIxinDk Jacob's Ladder (1980) http://www.youtube.com/watch?v=d09-oSVY9iw Lessons (1976) http://www.youtube.com/watch?v=YbgbLfDIVUQ Rart det der med Rush og popularitet. Solgt album i titalls millioner og fylt ut enorme stadioner i snart 40 år men likevel en av de best bevarte og "skjulte" musikkskattene der ute. Kan være at Rush fansen ikke er like "høylytte" som andre bands tilhengere og har møtt overraskende få personer med kjennskap til de Kanadiske rocke gudene og deres materiale. Selv indie fanatikere som aldri gidder å høre på det samme albumet to ganger etter hverandre (for det er bortkastet tid) og som lar det nærmest gå sport i å name droppe 20 nye obskure favoritte artister i døgnet har rynket på nesen og grublet på hvem Rush er. Men det får nå være deres tap, tilbake til tråden og RUUUUSH! En rask rangering av mine favoritt album: 01. 2112 (1976) 02. Moving Pictures (1981) 03. Permanent Waves (1980) 04. A Farewell to Kings (1977) 05. Signals (1982) Kan vel godt si at 70-80-talls skivene står høyt i samlinga, men det skyldes nok også at jeg synes gutta rota det litt til på andre halvdel av 80-tallet og gjennom store deler av 90 åra men de nyere platene er faktisk ikke så gærne. Angående Canada og progrock, så er SAGA ei gruppe en burde sjekke ut og da den flotte 80-talls skiva Worlds Apart (1981): http://www.youtube.com/watch?v=pgcWiYQrymM 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå