JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) 1992 Honda Prelude Motor: F20A4 motor på 1997ccm med 133hk Cold Air Intake (polert) / K&N filter (rødt) Nitrous Express Gen2X lystgassanlegg (vått) Røde tennpluggledninger Røde silikonslanger Hestekrefter: ca: 133hk - 13 års bruksfradrag + lystgass = ikke nok (Ikke benket) Felger: Sommer: 18" Rays Engineering Volk TE37 Bane: 15" Dots Dekk: Sommer: 205/45-18 Kumho Ecstas Bane: 205/50-15 TOYO R888 Understell: Tein coilovers (ikke montert ennå) OEM Honda VTEC-kalippere Cobalt Friction R bremseskiver Cobalt Friction R bremseklosser MOTUL bremsevæske Vibrant tårnstag foran/bak Eibach fjærbenstag foran/bak Bilstereo: Spiller: Sony CDX-m630 m/ fjernkontroll Dører framme: Focal frontsett Dashbord: Focal frontsett Styling / eksteriør: Antenne fjernet JDM One-piece hovedlykter (ikke montert ennå) Nye baklykter m/ "custom" deksler Lister med prioritering i synkende rekkefølge. To-do liste: ¤ Motorswap (JDM H22a med godis) ¤ Montere garasjerusk (frontlykter/lystgass/oljekjøler/catch tank/etc) ¤ Toning av ruter ¤ Montering av karosserideler/styling + lakkering Bestillingsliste: ¤ APEXi N1 eksos ¤ stoler: ITR DC2 "red recaros" Bestilt, men ikke mottatt ennå: ¤ Tein Coilovers ¤ BuddyClub2 bodykit ¤ NMI F1 forskjermer ¤ tre søte små konfiltre (breather filter og til catch tanken) ¤ stålomspunnede slanger i ymse mål ¤ blå/røde koblinger ¤ pluggdeksel i karbon Endret 26. desember 2006 av JimL Lenke til kommentar
exs Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 pen bil... bilder av motorrom? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Kommer etterhvert, er bare en sliten toliter oppi der nå, så blir litt mer spennende å legge ut før/etter bilder senere i vinter Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Et par bilder til. Motor nå VS motoren som skal oppi. Blir også en del kosing med den utover vinteren da den uansett må stå i garasjen, så kommer nok til å være vaska, rydda og ellers pent og pyntelig oppi der til våren. Endret 26. desember 2006 av JimL Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Er ikke Prelude FWD biler? Pen å se på, men tror ikke jeg ville hatt en Skulle jeg hatt FWD sugemotor ville jeg hatt en 99-00 Civic Coupe Si med 1.6 vtec. Men poenget er jo at du skal være fornøyd med bilen din Som sagt, flott å se på Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Stort sett alt av honda er jo feilhjulstrekkere. Unntakene er jo de "store" firhjulstrekkerene, s2000, nsx og en gammel og skjelden 4x4 civic Alt i alt er det vel egentlig hva man har lyst på som avgjør hvilken "gren" man havner i. Jeg vil raskt rundt ei bane og da fungerer FWD veldig bra. De som vil ligge bredt rundt ei bane trenger jo da noe litt anna. Ellers håper jeg at jeg skal parkere det som er av CTR neste år, hvis ikke blir jeg nå litt skuffa Endret 26. desember 2006 av JimL Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Lekker bil. Men rompa ble litt Skyline preget Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Lekker bil. Men rompa ble litt Skyline preget 7580136[/snapback] Nja, ikke mange som kommer med den skyline-sammenligninga egentlig. Syns ikke det ligner så veldig selv heller. Ble egentlig bare gjort fordi jeg ikke liker de originale baklyktene (de er jo alt for store!), også ble det nå litt annerledes enn alle de andre preludene i byen/landet. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Tøff bil, skulle ønske jeg hadde tilsvarende da jeg var 18.. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Jeg er 21. (edit: oppdaga nå at jeg har hatt feil fødselsdato på forumet, fiksa nå) Og for å få originalbilen jeg hadde da jeg var 18 hadde jeg to-tre jobber For å finansiere dette bygget har jeg jobber 220-250 timer i måneden i to forskjellige jobber. Man får som regel det man vil ha, om man bare jobber for det. Mulig jeg mistolka innlegget noe, i så fall er jo alt i skjønneste orden Endret 27. desember 2006 av JimL Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Lekker bil. Men rompa ble litt Skyline preget 7580136[/snapback] Såeh, runde lykter er automatisk Skyline-preget? Fin bil, fin todo-liste. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Nei, nei.. Men syntes den var det. Den runde overdelen, osv. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Digger den tidlig 90-talls generasjon Prelude, utrolig fete biler (så lenge de ikke er overstyla). Fin bil! Om jeg ikke hadde trengt litt mer plass i bilen skulle jeg vurdert å skaffe en slik selv... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Mulig jeg mistolka innlegget noe, i så fall er jo alt i skjønneste orden 7586496[/snapback] Jeg mente hvertfall kun at det var en tøff bil og at jeg gjerne skulle hatt en slik selv Lenke til kommentar
JimL Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jeg mente hvertfall kun at det var en tøff bil og at jeg gjerne skulle hatt en slik selv 7591138[/snapback] Kjøp en De er ikke akkurat så dyre lengre Det er klart at om du skulle kjøpe en så er veien kort til å bruke mye, mye, mye penger på deler. Syns jeg har brukt alt for mye allerede og det vises jo såvidt på bilen Endret 28. desember 2006 av JimL Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Pen bil må jeg si Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Digger Prelude. Skjer det noe mer? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) pen bil:D håper ikke det boddy kittet du har bestilt er så himla stort, så kjipt med pene biler som blir stygge med så mye plast rundt Endret 17. juli 2007 av Sigggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå