Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst problem på laptop

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med mitt trådløse nettverkskort på min 1 år gamle Dell X1. Jeg er hjemme på juleferie og det trådløse nettverket faller ut hele tiden. Har en Phillips trådløs ruter. kortet mitt er Intel ® Pro/Wireless 2200 BG Network Connection.

Det er helt snodig, for det faller ut flere ganger i timen, og så finner det det igjen i løpet av et minutt. Det hjelper f.eks å ta ut strømkontakten, da kommer det fortere tilbake! Så kan jeg restarte og så funker det fint i noen timer før jeg får trøbbel igjen.

Snakker vi virus eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har problemer med mitt trådløse nettverkskort på min 1 år gamle Dell X1. Jeg er  hjemme på juleferie og det trådløse nettverket faller ut hele tiden. Har en Phillips trådløs ruter. kortet mitt er Intel ® Pro/Wireless 2200 BG Network Connection.

Det er helt snodig, for det faller ut flere ganger i timen, og så finner det det igjen i løpet av et minutt. Det hjelper f.eks å ta ut strømkontakten, da kommer det fortere tilbake! Så kan jeg restarte og så funker det fint i noen timer før jeg får trøbbel igjen.

Snakker vi virus eller?

7579033[/snapback]

Tviler på at det er virus hvis det funker med en annen ruter. Du kan prøve å endre sikkerhetsinnstillingene for nettverket i ruteren. Hva har du stilt inn på nå? (WPA-PSK/WPA2-PSK? Jeg har hatt problemer med mitt Intelkort og en D-Link ruter med denne innstillingen. Se løsningen i posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=+bridge+++wan) Alternativt kan du gå på egenskaper for nettverksinnstillinger og skru av Smartcard eller IEEE (ett-eller-annet)-sikkerhetsstøtte for nettverkskortet ditt. Du kan også prøve å skifte sendekanal på ruteren din for å unngå interferens. Lykke til!

Endret av oleg74
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...