andas Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg har problemer med mitt trådløse nettverkskort på min 1 år gamle Dell X1. Jeg er hjemme på juleferie og det trådløse nettverket faller ut hele tiden. Har en Phillips trådløs ruter. kortet mitt er Intel ® Pro/Wireless 2200 BG Network Connection. Det er helt snodig, for det faller ut flere ganger i timen, og så finner det det igjen i løpet av et minutt. Det hjelper f.eks å ta ut strømkontakten, da kommer det fortere tilbake! Så kan jeg restarte og så funker det fint i noen timer før jeg får trøbbel igjen. Snakker vi virus eller? Lenke til kommentar
oleg74 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg har problemer med mitt trådløse nettverkskort på min 1 år gamle Dell X1. Jeg er hjemme på juleferie og det trådløse nettverket faller ut hele tiden. Har en Phillips trådløs ruter. kortet mitt er Intel ® Pro/Wireless 2200 BG Network Connection. Det er helt snodig, for det faller ut flere ganger i timen, og så finner det det igjen i løpet av et minutt. Det hjelper f.eks å ta ut strømkontakten, da kommer det fortere tilbake! Så kan jeg restarte og så funker det fint i noen timer før jeg får trøbbel igjen. Snakker vi virus eller? 7579033[/snapback] Tviler på at det er virus hvis det funker med en annen ruter. Du kan prøve å endre sikkerhetsinnstillingene for nettverket i ruteren. Hva har du stilt inn på nå? (WPA-PSK/WPA2-PSK? Jeg har hatt problemer med mitt Intelkort og en D-Link ruter med denne innstillingen. Se løsningen i posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=+bridge+++wan) Alternativt kan du gå på egenskaper for nettverksinnstillinger og skru av Smartcard eller IEEE (ett-eller-annet)-sikkerhetsstøtte for nettverkskortet ditt. Du kan også prøve å skifte sendekanal på ruteren din for å unngå interferens. Lykke til! Endret 26. desember 2006 av oleg74 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå