skylinepower Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 ja, hva er din morsomste, verste eller rareste opplevelse ved bygging av pc? selv tror jeg ikke at jeg har noen bare at jeg satte på cpu viften får cpu`en har du en spesiel opplevelse du vil dele? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ja, bygde en PC med en kompis som klarte å sette cpu-kjøler feil på mnoteringsbraketten. Dette førte til dårlig kontakt mellom den og CPU, og et halvminutt etter første start av PC'n kom det litt røyk, svidd elektronikklukt før den blacka ut. I sin nervøsitet klarte han så å miste CPU på gulvet før han tråkka på den. Resulterte i fem-åtte bøyde pinner (husker ikke helt). Fiks? Bruke tang for å rette ut pinnene, sette alt skikkelig på plass og starte opp igjen. Maskinen fungerer ennå, ett og et halvt år etter. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hadde en kompis som også klarte å montere cpukjøleren feil vei men da brakk hele cpuen i to. Var AMD Socket A hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Glemte å koble powerswitchen til, og i full panikk kommer jeg her med bilder og alt mulig "HVORFOR GÅR IKKE PCEN MIN PÅ NÅR JEG TRYKKER PÅ KNAPPEN?!" Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Første gangen jeg skulle skifte CPU-kjøler, monterte jeg på feil plate på baksiden av hovedkortet. Det førte til at PC`en ikke starta. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 jeg har klart å sett pci-e strømkontakten der cpu strømkontakten skal stå og selfølgelig kom jo jeg også her til forumet: Hvorfor starter ikke pc'en?! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Rareste jeg har sett var da jeg jobbet i en returavdeling, hvor kunden hadde skrevet i feilbeskrivelsen: "Maskina starter ikke, vet ikke hvorfor. Jeg har erfaring med pc. Har brukt goop." Tok av kjøleren, og tok opp prosessoren. Greit nok, kjernen var badet i goop, sikkert 10x mer enn optimalt (som vanlig), men da jeg snudde prosessoren så jeg at han jaggu hadde goopet alle pin-ene på baksiden også. Han hadde brukt goop, ja. Personlig er min verste opplevelse da jeg hadde en maskin som ikke var stabil. Prøvde reinstall, bytte ut hver eneste komponent, sette inn overspenningsvern, etc. Etter å ha gitt opp, fant jeg ved en tilfeldighet ut noen måneder etterpå at det var strømkabelen som var ødelagt. Mildt sagt vanskelig å gjette seg til. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 prøvde og montere en cpu kjøler på chipsetet fant jo cpu,n til slutt men den passa jo faktisk ikke...... jævla dell Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Denne opplevelsen er kanskje ikke så rar men heller litt merkelig. Min første selvbygde PC startet selvsagt ikke ved første forsøk men ikke fordi jeg hadde bygd den feil, neida bare en liten feil i oppdtartprosedyren. Maskina var en AMD XP1800+ og et Abit KR 133R hovedkort med 3 128mb rambrikker. Ved oppstart kom jeg aldri lengere en til bios. Demonterte maskina ogbygde den opp flere ganger med samme resultatet. Det endte med at jeg sendte hovedkort, prosessor og minne tilbake til komplett for feilsøking, fikk utstyret tilbake et par uker etter uten at de fant noe feil på det. Ringte Komplett for å kanskje komme nærmere problemet. Joda kortet måtte startes første gangen med 1 rambrikke, for deretter å sette inn neste med ny boot før siste brikken kunne monteres. Heldigvis fakturerte ikke komplett meg for feilsøkinga men det var mye styr for å finne ut at jeg ikke kunne boote med alle rambrikkene samtidig første gangen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Monterte en s478 northwood 90 grader feil under febrilsk feilsøkning. Ja, ble s476 ut av den. (de to bøyde pinnene brakk når jeg prøvde å bøye de ut igjen) Jo, så var det den gangen maskina til lillebror fant det for godt å starte midt på natta hver eneste dag. kjipt! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hva er din rareste opplevelse ved bygging av pc? La meg tenke.... At den i det hele tatt starter og fungerer! :!: Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Jeg hadde en rar opplevelse ja.. Skulle bygge en maskin for tanta mi ( ) og når den var ferdig bygga, skulle jeg innstalere windows og plugge i resten av dilldalle(USB, FireWire, restartknapp, frontpanel osv) til hk. Etter en vellykket windows innstalasjon, skrudde jeg av og kobla til. Men når boota windows etterpå, restarta den av seg selv etter ca 30 sekunder. Detter var første gang jeg boota windows, så jeg starta og feilsøke. Etter mange timers raseri og frustrerelse, bygga jeg hele maskina på nytt, og formaterte. Den funka eksemplarisk, helt til jeg skulle koble til restartknappen. Da kom samme problem. Kobla ut alle unødvendige kontakter, og startet med og plugge en og en inn. Det stoppet på restartknappen. Den var defekt. Så rasende jeg var, ble den brent me zippo og sent til helvette. Nå, 2 år etterpå, fungerer maskinen helt topp, og ingen savner MR.Restartknapp. Burn in Hell. Endret 26. desember 2006 av todda7 Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 For ikke lenge siden bestilte en kamerat seg pc. To folk som aldri hadde bygd en, men likevel var eksperter skulle utføre det. Da de ikke fikk NOE til, ringe de meg Jeg så at de ikke hadde montert avstandsstykkene i hovedkortbrettet og cpu-vifta hadde de bare most innpå (939) Lenke til kommentar
just_me Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 en av avtansskruene var ikke skrudd helt ned og det gjorde at hovedkortet ver litt bøyd og det gjorde at pcn ikke startet ordentelig, Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 den "morsomste" opplevelsen ved bygging av pc skjedde vell med en av kompisene mine, han skulle teste processor på en annen maskin, og da han skulle ta av processoren på maskinen sin satt den fast, men neida, han dro den rett ut, og vi fant fort ut at alle 939 pinsa satt igjen i HK'et... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hva er din rareste opplevelse ved bygging av pc? La meg tenke.... At den i det hele tatt starter og fungerer! :!: 7579720[/snapback] Hehe, ja - kan vel si det samme her så mye feil og styr jeg har drevet på med i det siste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå