Dumrian Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hei, på min datamaskin fra Komplett.no, så har jeg fått et problem: Når jeg skrur på datamaskinen, så får jeg error: "Disc Read Error Occured. Press CTRL+ALT+Delete to restart" Jeg har lest rundt, og jeg har fått starta opp ved hjelp av å trykke F8 konstant når jeg starter opp og velge siste konfigurasjon som funket. Mens jeg spilte og holdte på fikk jeg stadig beskjed om filer som var skadet og uleselige. Datamaskinen min kom hjem fra reperasjon med akkurat det samme problemet for 1 uke og 2 dager siden fra Komplett.no, der de sa at de ikke fant noe problem, og at jeg bare burde kjøre en virus sjekk. Det var den andre gangen jeg hadde sendt den inn pga. dette problemet. Jeg er ikke interresert i å sende den inn på nytt, ettersom jeg er ganske avhengig av PCen pga. skole. Har dere noen forslag til å løse dette? Som sagt, har lest mye rundt, men fant lite som jeg forstod, ettersom jeg er ingen dataekspert, så ta det enkelt når du forklarer. Min data: Windows XP Home Edition SP2 XFX GeForce 6600 256 MB MSI K8N NE04-F, nForce4, Socket-939, 512 KB AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512 KB Er det mer du vil vite så si ifra. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) For å oppdatere, så vil jeg si at jeg har prøvd system gjennopprettning etter at pcen gikk helt amok, og skrudde sg av og på av seg selv når den går inn i Windows. Systemgjennoppretninga står fast på "appstart.ani". Endret 26. desember 2006 av Tuftez Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Virker som disken din henger i en tynn tråd. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Virker som disken din henger i en tynn tråd. 7579670[/snapback] Fortell meg noe jeg ikke vet. Nå fikk jeg "Feil i MBR", og den vil ikke starte i det hele tatt. Det er bare helt utrolig ettersom komplett sa at det ikke var funnet noen feil i det hele tatt når den var på rep. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Opp går den. Noen med noe konstruktivt forslag eller svar her? Lenke til kommentar
1ar Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Prøv med en annen harddisk. Gjerne en med innstallert XP på slik at du kan logge på og se om det fungerer. Da vet du hvertfall at HD'en din er ødelagt. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Prøv med en annen harddisk. Gjerne en med innstallert XP på slik at du kan logge på og se om det fungerer. Da vet du hvertfall at HD'en din er ødelagt. 7582267[/snapback] Det er rart, fordi første gangen jeg sendte inn PCen, så byttet Komplett harddisk, og forrige uke fant de ut av det ikke var noe galt med den i det hele tatt. Men skal prøve, tusen takk for tipset. Lenke til kommentar
Ivers1 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei. jeg sitter på jobb og har det samme problemet som deg. Jeg koblet til HD'en til en annen pc og det kan se ut som det holder på å gå bra. det kjøres Check disc og det ser ut som om den skal ordne seg etter dette:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå