Niqābninja Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Saken er den at jeg gjorde det veldig dårlig i et fag i fjor, til tross for at jeg sitter inne med den nødvendige kunnskapen. Jeg var rett og slett for dårlig til å levere inn ting og møte opp på prøver. Noe som endte med at jeg fikk 2 som standpunkt, dette til tross for at jeg fikk 5 på en siste muntlig høring og 4 på eksamen. Nå lurer jeg ta opp dette faget som privatist, og da lurer jeg på om standpunktkarakteren min gitt av lærer fortsatt vil måtte stå på vitnemålet? Lenke til kommentar
o0Hawk0o Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Nei den vil ikke stå der, men du vil havne i en annen kvote når det er opptak. ( Ordinær) Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Åssen da, mener du? O.o Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Åssen da, mener du? O.o 7583569[/snapback] I det øyeblikket du tar opp et fag, altså forbedrer en karakter du allerde har, går du fra å søke på høyere utdanning i primærkvoten til ordinærkvoten. Det er som regel høyere karakterkrav i ordinær. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Takketakk for svar Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Åssen da, mener du? O.o 7583569[/snapback] I det øyeblikket du tar opp et fag, altså forbedrer en karakter du allerde har, går du fra å søke på høyere utdanning i primærkvoten til ordinærkvoten. Det er som regel høyere karakterkrav i ordinær. 7583595[/snapback] Seriøst? Det har ikke rådgiverne fortalt meg. Gjelder dette også hvis du tar et fag kun som privatist, altså at du ikke har tatt det fra før av? Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Åssen da, mener du? O.o 7583569[/snapback] I det øyeblikket du tar opp et fag, altså forbedrer en karakter du allerde har, går du fra å søke på høyere utdanning i primærkvoten til ordinærkvoten. Det er som regel høyere karakterkrav i ordinær. 7583595[/snapback] Seriøst? Det har ikke rådgiverne fortalt meg. Gjelder dette også hvis du tar et fag kun som privatist, altså at du ikke har tatt det fra før av? 7591633[/snapback] Nei, har du ikke faget fra før så gjelder fremdeles primærkvoten for deg Lenke til kommentar
Etoile Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Saken er den at jeg gjorde det veldig dårlig i et fag i fjor, til tross for at jeg sitter inne med den nødvendige kunnskapen. Jeg var rett og slett for dårlig til å levere inn ting og møte opp på prøver. Noe som endte med at jeg fikk 2 som standpunkt, dette til tross for at jeg fikk 5 på en siste muntlig høring og 4 på eksamen. Nå lurer jeg ta opp dette faget som privatist, og da lurer jeg på om standpunktkarakteren min gitt av lærer fortsatt vil måtte stå på vitnemålet? 7578838[/snapback] Liten digresjon, men likevel riktig: Læreren din kan ikke sette deg ned til 2 i ett fag du ligger på rundt 4/5 på prøver, på bakgrunn av at du ikke har levert inn det du skal og møtt opp på prøver. Da skal du settes ned i orden og oppførsel, og evt. ikke få karakter i faget pga manglende grunnlag for karakterføring. Vet at det er mange lærere som ikke følger dette, men sånn er det nå en gang... Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Vel, det er for seint nå uansett, i og med at jeg hadde faget på VK1. Men jeg skal huske på det om det skjer igjen. Har samme læreren i en videreføring av det faget i år, shø Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Seriøst? Det har ikke rådgiverne fortalt meg. Gjelder dette også hvis du tar et fag kun som privatist, altså at du ikke har tatt det fra før av? 7591633[/snapback] For å unngå forvirring kan jeg fortelle at de opererer med to kvoter fordi de som er helt ferske fra videregående (primærvitnemål) har ikke samme forutsetningene til å samle poeng som de i ordinær kvote har. F.eks forbedring av karakterer, alderspoeng, ekstrapoeng for militærtjeneste/folkehøyskole, etc, Da hadde det blitt direkte urettferdig for 'ferskisene' å konkurrere mot de som har masse bonus og forbedringer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Godt poeng, det har jeg ikke tenkt på. Trådstarter: Uansett hvor mange karakterer du har, hvis du har tatt faget som privatist (uansett hvor mange ganger) er det den beste karakteren som står Lenke til kommentar
EDB Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kan man ikke velge hvilken man vil ha stående? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kan man ikke velge hvilken man vil ha stående? 7711497[/snapback] Mulig det. Rådgiveren sa at den beste ble stående, men hun regnet kanskje med at alle ville ha den beste. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kan man ikke velge hvilken man vil ha stående? 7711497[/snapback] Mulig det. Rådgiveren sa at den beste ble stående, men hun regnet kanskje med at alle ville ha den beste. 7711755[/snapback] Hehe, er jo naturlig det. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 For å unngå forvirring kan jeg fortelle at de opererer med to kvoter fordi de som er helt ferske fra videregående (primærvitnemål) har ikke samme forutsetningene til å samle poeng som de i ordinær kvote har. F.eks forbedring av karakterer, alderspoeng, ekstrapoeng for militærtjeneste/folkehøyskole, etc, Da hadde det blitt direkte urettferdig for 'ferskisene' å konkurrere mot de som har masse bonus og forbedringer. 7709869[/snapback] Heh, da hadde jeg jo havna i ordinær kvote uansett ^^ Men blir ikke eksamenskarakteren min stående da? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Kan legge til at så lenge man har et primærvitnemål (ikke har forbedret noen karakterer) konkurrerer man i begge kvoter til og med det året man fyller 21 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå