Gå til innhold

Bygge meg nytt kabinett?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått med drømmekabinettet mitt i hodet en stund nå, og fikk lyst til å lage det, så jeg satt meg ned å tegnet det i sketchup. Jeg har planer om et superkabinett uten kompromisser... Skissen jeg har laget har for øvrig plass til bla. 6Harddisker 8 optiske stasjoner el. 2 Powere, trippel radiator osv. Når jeg tegnet brukte jeg den metoden at når jeg ikke fikk plass til en del la jeg på en cm eller 2 til... til slutt endte jeg opp med målene: 63,3x22x54 cm (HxBxD) Legger ved et par bilder, et utenpå og en inni

Hva syns dere??

Harald

post-87944-1167106132_thumb.jpg

post-87944-1167106141_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg vet... har jo ikke tegnet det ferdig enda da... Ettersom det er plass til 8 optiske enheter kunne jeg jo egentlig brukt et par av de til harddisk oppheng med O-ringer... og hvis du ser over den øverste psuen så er det nok plass til 2-3 disker der også, kanskje mange fler hvis jeg setter dem vertikalt ;) og plassen under "mellomgulvet :p " vil nok kanskje helst bli brukt til vannkløling... da kanskje en radiator + tank og pumpe under og resten over ;)

skal forresten lage det i alu eller stål, da jeg selv er ganske flink med vinkelsliper * skryte skryte* og kjenner noen som kan knekke for meg ;)

Lenke til kommentar

jepp... regner med å lage en tømmesak i bunnen av plexi (har sett noe liknende her på forumet), og jeg tror jeg skal ha aquatube, er ikke helt sikker enda på hvordan jeg skal gjøre det... lurer på om jeg skal gjøre noe med den og fronten, kanskje med et deksel av et slag.. er ikke sikker enda på hvordan det blir. vil ikke ha noe av vannkjølingen i toppen, da jeg er litt skeptisk til å ha en liter vann som flyter rundt mellom dyre deler inni pcen min :p hehe...

har forresten tenkt ut en annen måte å ha harddisker på... lage litt mindre knekk i skilleveggen (tror jeg) og kun ha vannkjøling under der, og heller ha plass til flere optiske enheter/harddiskrammer ovenfor... hva syns dere om ti? eller kanskje tilogmed elleve? tror jeg skal ha en trippel radiator (120x360) helt i bunnen og tanken rett over (i front) har ikke fått tegnet det enda, dam jeg ikke er hjemme..

Harald

Lenke til kommentar

som sagt så er jeg ikke sikker, men tror det blir 1,5mm alu eller 1mm stål... liker egentlig best å skjære i stål så tror det blir det... det som er så vondt med aluen er at kantene smelter så bladet på vinkelsliperen går så tungt, selv om jeg bruker rødsprit på det... stål er hardere og tåler mer varme, så jeg tror nok at jeg til slutt går for det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å skru det sammen... alt, ikke en eneste nagle, er så lei av å borre hver gang jeg skal ha det fra verandre... jeg skal som bildet viser sette opp en stor plate på hver side av 5 1/4 enhetene... også skal jeg borre hull til å feste O-ringer og strips i de samme brønnene ;) så jeg kan velge opptil 10 5 1/4 enheter eller opptil 10 harddisker i de brønnene + evt. noen harddisker over den øverste psuen

Lenke til kommentar

jeg er ikke sikker, men det kan hende at det kan ta en stund. jeg har tenkt litt og gjort noen "kalkulasjoner" og vurderer å bygge det i finèr i stedet, da det vil koste meg litt for mye å få knekt alt+materialer... men er som sagt ikke sikker på når byggingen begynner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...