rvenes Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Har fleire pc'er i huset, og alle er kobla i lag på samme nett. Har til nå ei hovedmaskin som eg har lagra alle dokument og slikt på. Men diskene i hovedmaskina kan jo krasje, derfor tenkte eg å spre datane rundt om på dei forskjellige pc'ene mine. Finnes det eit program som kan spre datanene automatisk for meg? slik at eg slepp og kopiere all data omigjen om eg bare har kopiert inn på 50-60 nye bilder? Det kan gjerne være eit script som kjøyres 1 gang i timen eller.no, samme det så lenge datane er trygge og er på fleire plasser. Skal ikkje ta backup av alt, bare ei mappe, som eg da lagrer bilder og dokumenter inni. diskplass er 0 problem! Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Du kan bruke et program som heter FolderShare www.foldershare.com Dette er et gratisprogram. Bruker dette for å synkronisere dokumentene mine, og etter du har satt det opp. Blir all bacup gjort automatisk Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Du kan prøve synctoy fra microsoft (gratis viss du har en lovlig windows) Ellers har jeg en bat fil på jobb som gjør jobben Lager ny mappe med dato hver dag Synctoy bruker jeg selv på serveren og er meget fornøyd med det Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Cobian Backup ordner saken. Bruker det selv og er meget fornøyd med det. Det kan kjøre backup automatisk, og kan lagre backupen på flere steder om du vil dette. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Det blei SyncToy... Det såg ganske greit ut, men det er jo bare mellom 2 pc'r, men det er nok det i grunn. Brum... må eg starte programmet sjølv når den skal synces? Tenk om det kunne skjedd automagisk også Endret 1. januar 2007 av Cornel Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det blei SyncToy... Det såg ganske greit ut, men det er jo bare mellom 2 pc'r, men det er nok det i grunn. Brum... må eg starte programmet sjølv når den skal synces? Tenk om det kunne skjedd automagisk også 7617491[/snapback] Bra program Funker fint til dagli backup osv. Jeg har det slik at vær dag lappisen min er på nette rundt 8 synkroniseres all musikk, favoritter, pst filer osv med serveren slik at det er en kopi. Samt blir dette synkronisert mellom to disker på maskinen og noe av filene synkroniseres videre til stuepc'n Ikke så kjapt når det er en del filer men det duger da Viss du leser om programmet så finner du ut at ved noen få tastetrykk i planlagte oppgaver i windows kan dette fikses lett *de har testa/sett på det her på hw.no så du kan lese om det der * Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå