Gå til innhold

Ny BILLIG og lydløs stue-pc

Anbefalte innlegg

Noen forslag? Så billig det går ann, og mest mulig lydløst.

Jeg har vurdert å bare kjøpe et kabinett og slenge en xbox1 oppi, kan få ordna nye hull inni sånn at hovedkortet sitter ordentlig.

Har brukt en xbox1 som media center i 2 år nå, installert ny vifte(tatt vekk den gamle bråkete), tatt ut dvd. Eksternt kabinett til harddisken for å holde den kaldest mulig, USB port til xbox linux og XBMC. Nesten lydløs med andre ord, hører vertfall ikke noe når jeg spiller av en film.

Basicly, de eneste kravene jeg stiller er at den er lydløs og er BILLIG.

(IDE) Harddisk har jeg. Kunne ha vært fin fint med en ekstra slot til harddisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SPCR er veeeeldig anerkjent mtp review og da støy og PSU i særstilling

http://www.silentpcreview.com/article591-page1.html

7582620[/snapback]

Takk, skal se på det :)

Edit: ser perfekt ut faktisk! Må bare kjøpe sånn gummi greier til viftene og nye mer stillegående vifter. Og måle hvor brei den hylla mi med tv. xbox1. og xbox360 er :p Har plass til en ting til.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

"AM2 system m/nforce 430 (6150 GPU integrert)."

Am2 er cpu? Nforce er hovedkort?

Harddisk har jeg, dvd avspiller kommer jeg ikke til å trenge.

Trenger å kjøpe

CPU(am2 standard)

Nforce 430 hovedkort

Mer stillegående vifter.

Har det kabinettet gummifester til viftene? Mot vibrasjon alså. Ellers må jeg ha sånne.

En ekstra harddisk, en med lav RPM(7200) er vel greit når den skal brukes på tven og ikke til spill osv? Er det da ekstra gummi mot vibrasjon for en ekstra harddisk?

Mus og tastatur kan jeg ta fra den vanelige pcen min, kommer nok til å bruke FTP med full tillatelse så jeg trenger ikke tastatur til å endre filnavn..

Floppy trenger jeg selvsagt ikke, og hvis jeg må installere sata drivere så låner jeg en fra skuffen min.

Skjermkort følger jo med hovedkortet.

Bråker strømforsyninga mye? Jeg kan jo eventuelt skru den opp og erstatte viften, vet du hvor stor den er?(vifta)

Er det plass til en vifteløs ordning på CPUen? Stor kjøler alså, har en hovedkort kjøler også til overs hvis den har vifte.

Også kjøpe vifteløs psu etterhvert.

Eller så kan jeg kjøpe:

Det kabinettet

Nye vifter, trenger vel egentlig bare en..

Og lage nye hull sånn at xbox hovedkortet passer, det har jeg allerede lodda på USB port sånn at jeg kan bruke mus på..

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Beklager manglende oppfølging.

Så:

"AM2 system m/nforce 430 (6150 GPU integrert)."

Am2 er cpu? Nforce er hovedkort?

- AM2 = socket type (nyeste AMD), nVidia 430 er hovedkort men pass på å få 6150 integrert skjermkort.

Harddisk har jeg, dvd avspiller kommer jeg ikke til å trenge.

Trenger å kjøpe

CPU(am2 standard)

- Velg CPU etter lommeboka. Gjerne en EE-modell om du har råd (Energi effektiv)

Nforce 430 hovedkort

- ASUS er et greit valg - noen har problemer med optisk ut

Mer stillegående vifter.

Har det kabinettet gummifester til viftene? Mot vibrasjon alså. Ellers må jeg ha sånne.

- Gummifester til HDD - ikke vifter, men disse er 120mm og kan stilles ned på hastighet. Kabinettet er vedlig stille (har montert et)

En ekstra harddisk, en med lav RPM(7200) er vel greit når den skal brukes på tven og ikke til spill osv? Er det da ekstra gummi mot vibrasjon for en ekstra harddisk?

- Nevnt. 7200 er ikke lav RPM, men standard. Kjøp Samsung, da kan du stille på støynivå/ytelse via AAM (kan IKKE gjøres med bla Seagate, som ellers er et godt valg).

Mus og tastatur kan jeg ta fra den vanelige pcen min, kommer nok til å bruke FTP med full tillatelse så jeg trenger ikke tastatur til å endre filnavn..

- Fjernkontroll er et must. Kjøp MCE m/blastere

Floppy trenger jeg selvsagt ikke, og hvis jeg må installere sata drivere så låner jeg en fra skuffen min.

- Etter 250-serien til nVidia så trenger man ikke installere SATA

- Jepp. Greit til alt unntatt HD. PCIe på HK tiløfelle oppgradering.

Bråker strømforsyninga mye? Jeg kan jo eventuelt skru den opp og erstatte viften, vet du hvor stor den er?(vifta)

- Vifta er 80mm, men den lager lite lyd.

Er det plass til en vifteløs ordning på CPUen? Stor kjøler alså, har en hovedkort kjøler også til overs hvis den har vifte.

- Les tråden på SPCR. Er grei plass.

Også kjøpe vifteløs psu etterhvert.

- Tror ikke du trenger det, men...

Eller så kan jeg kjøpe:

Det kabinettet

Og lage nye hull sånn at xbox hovedkortet passer, det har jeg allerede lodda på USB port sånn at jeg kan bruke mus på..

?

Lenke til kommentar

- AM2 = socket type (nyeste AMD), nVidia 430 er hovedkort men pass på å få 6150 integrert skjermkort.

Ok :)

- Gummifester til HDD - ikke vifter, men disse er 120mm og kan stilles ned på hastighet. Kabinettet er vedlig stille (har montert et)

Ok, jeg er litt kresen på støy :)

- Nevnt. 7200 er ikke lav RPM, men standard. Kjøp Samsung, da kan du stille på støynivå/ytelse via AAM (kan IKKE gjøres med bla Seagate, som ellers er et godt valg).

Knatrer den mye?

- Fjernkontroll er et must. Kjøp MCE m/blastere

Åå. ja. Det tenkte jeg ikke på :blush:

- Etter 250-serien til nVidia så trenger man ikke installere SATA

Ok.

- Jepp. Greit til alt unntatt HD. PCIe på HK tiløfelle oppgradering.

Høres greit ut.

- Vifta er 80mm, men den lager lite lyd.

Hører man den 5 meter unna?

- Les tråden på SPCR. Er grei plass.

Tror det blir eventuelt noe vifteløst da, trenger bare nok ytelse til å spille av film.

- Tror ikke du trenger det, men...

Hvis den orginale ikke bråker så.

Ok.

?

Xbox hovedkortet er ikke helt standard, du må lage nye hull for å montere det. Så jeg putter en xbox1 inni i steden.

Men takk for svar, skal se etterhvert. Nå skal jeg kjøpe svart kabinett, og nye vifter til 360 :)

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...