Gå til innhold

Hjelp med Creative Zen V Plus

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Zen V Plus til jul, men har enda ikke klart å overføre en eneste sang (!). Jeg har prøvd absolutt alt, til og med å installere "Zen V Series Media Explorer" på en fersk Windows XP Pro installasjon, uten noen andre ting installert, men enda fungerer det ikke.

Det virker som om "uwdf.exe" eller "Windows User-Mode Driver Framework" er det som lager problemer for meg. Når jeg trykker "Add Media" i menyen til Zen V Exploreren, så skjer det ingenting, og det meste av ting som skjer på PC'en stopper opp. Jeg har prøvd å vente flere minutter, men det skjer enda ikke noe. Når jeg derpå avslutter "uwdf.exe" gjennom Task Manager skjer det med en gang ting, og jeg får feilmelding om at spilleren enten er frakoblet eller opptatt. Derfor tenkte jeg kanskje at det var firmwaren det var noe galt med, men det hjalp heller ikke å installere nyeste FW...

Som noen sikkert vet er uwdf noe som gjør at Windows klarer å kommunisere med visse ting som blir koblet til maskinen, og det er derfor jeg får feilmelding når jeg avslutter prosessen. Jeg har også prøvd å hindre den i å starte via run - services.msc, men da fannt verken Windows eller Zen exploreren spilleren min (naturlig nok).

Selv så synes jeg dette virker helt utrolig, når noe ikke fungerer på en 100 % rein Windows XP Pro SP 2 så begynner jeg å lure.

Har noen hatt samme problemet, og tips til hvordan jeg kan løse problemet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fikk denne spilleren for ikke lenge siden selv, og har irritert meg ganske mye allerede.

Først strevde jeg lenge med å få koblet den til i det hele tatt. Det funket til slutt på 1 av 4 pc-er her i huset.

Så trodde jeg den funket som mange andre mp3-spilleren, altså bare dra musikken over. Det funket til en viss grad, men er voldsomt begrenset...

Liker heller ikke det Creative-programmet så godt.

Men for at den skal funke må du har oppdatert Windows'n din, så sjekk Windows update hvis du har en helt fersk WinXP.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp overført tre sanger av et album, men ikke mer, for da låste Zen media exploreren seg. Dette fikk jeg til ved å koble til spilleren, og øyeblikkelig trykke "Add Media" og rote meg fram til første og beste mappen. Jeg fikk også etterpå til å legge inn enda en sang, men denne gang via Windows Media Player (11), kun den ene sangen av et helt album kom inn.

Blir ganske frustrert av dette, og Creative kan regne med å få et stort og stygt klagebrev i nærmeste fremtid (!) :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg får nå til å legge inn sanger, ved at jeg bruke Windows Media Player 11, og kobler til spilleren. Den får da synkronistert en 5-10 sanger, men så stopper det. Da drar jeg ut kabelen og stapper den inn igjen så får jeg litt flere sanger. Helt komplett idiotisk, men det går nå ihvertfall.

Lenke til kommentar

Bumper denne jeg, iom. at jeg ikke har fått løst problemet. Noen som har hatt samme problemene som meg/noen som har en løsning på det?

WMP 11 klarer å synkronisere 10-20 sanger før det låser seg, og jeg må koble fra spilleren, og så koble den til igjen, så får jeg 10-20 nye sanger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...