Zonda Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 For noen dager siden fikk jeg ADSL fra NextGenTel. Jeg installerte det, gikk på internett og alt var bare fryd og gammen. Men så etter en stund klikket det. Jeg fikk opp feilmeldingen "Siden kan ikke vises" og MSN funket heller ikke. Ca en halv time etterpå gikk min far inn på internett bare ved å trykke oppdater. Morgenen etter sjekket jeg om det virket. Det gjorde det ikke. Jeg trykket derimot på verktøy alternativer for internett tilkobling LAN instillinger. Inne i denne menyen gjorde jeg ingenting, trykket bare OK. Da loadet siden på nytt og det virket. Senere på dagen virket alt som det skulle, men ikke så altfor lenge, kun i en time/halvannen. Jeg sjekket da bak i NGT heftet, men der var instillingene lik som på min PC. Da ringte jeg til NGT. Etter 10 min fikk jeg endelig kontakt. Han sa at det kunne være noe galt med modemet(Netopia) eller med PCen min. Jeg la inn IP adresse, nettverksmaske, gateway og DHCP-server inn manuelt med hjelp fra NGT-mannen. Men det funket ikke. Ethernet lampen på modemet lyser ikke. Han sa at jeg var på nett, så det hele var ganske merkelig. Så kommer det som var så forbannet irriterende: Vi har en PC til, en gammel MMX 200 MHz, 32MB ram. Denne er også kjøpt nettverkskort til, samme som i den andre (SMC). På dette treskeverket virket alt, og det er på denne jeg skriver nå. Som dere skjønner trenger jeg hjelp fort! På forhånd takk, og vær så snill, ikke bruk slike greske uttrykk som pinge o.l. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Går ut ifra att du sitter i Windows; Prøv å laste ned en oppkoblings-protokoll som heter "raspppoe" (bare søk etter den) høres kansje rart ut men den heter det.. hadde et lignende problem, der jeg kunne vere på nett i 5-10 minutt, før det klikka, å jeg måtte resette ADSL-modemet. hjelper det ikkje, så gjør det ingenting om raspppoe fortsatt er den protokollen som blir brukt (den er bedre enn den som fulgte med..) PS; følg install-forklaringa, det er veldig lurt.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 19:45, skrev Hjelper'n:Går ut ifra att du sitter i Windows;Prøv å laste ned en oppkoblings-protokoll som heter "raspppoe" (bare søk etter den) høres kansje rart ut men den heter det.. hadde et lignende problem, der jeg kunne vere på nett i 5-10 minutt, før det klikka, å jeg måtte resette ADSL-modemet. RASPPPoE fungerer bare på de som bruker denne løsningen, NGT gjør ikke det så den vil ikke gjøre noen nytte for seg. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 IKKE last ned raspppoe, da NGT ikke bruker denne protokollen. Tror problemet ditt skyldes et ustabilt nettverkskort, har vært borte i dette problemet en del ganger, både med NGT og Telenor ADSL, og alle gangene har det vært kortet og ikke routeren/modemet. Prøv med et annet nettverkskort, lønner seg ikke alltid å kjøpe billigste type, men Cnet og SMC pleier å være bra (de koster fra 150,- og oppover). Arcade Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Så kommer det som var så forbannet irriterende: Vi har en PC til, en gammel MMX 200 MHz, 32MB ram. Denne er også kjøpt nettverkskort til, samme som i den andre (SMC). På dette treskeverket virket alt, og det er på denne jeg skriver nå. Som dere skjønner trenger jeg hjelp fort! På forhånd takk, og vær så snill, ikke bruk slike greske uttrykk som pinge o.l. Prøv og bytt nettkort, hvis det virker med den gamle så må jo problemet ligge i PC som svikter. Lyser det bak på nettkortet på PC når du ikke oppnår kontakt? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Kan det være dårlig kontakt mellom kabel og nettverks kortet? Har det problemet at hvis eg kommer borti nettverks kabelen så mister eg kontakt med routeren. Det skjedde etter at en av ungene til min søster dro i kabelen hardt slikt at noe ble løst enten inni nettverks kortet eller kabelen. Teipet den fast nå og no problemo. Det virker som om det er noe lignende som har skjedd med deg siden du plutselig er på nett og plutselig ikke. Lykketil. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Prøv og bytt nettkort, hvis det virker med den gamle så må jo problemet ligge i PC som svikter. Lyser det bak på nettkortet på PC når du ikke oppnår kontakt? _____________________________________________ Lyset bak på nettverkskortet lyser ikke når jeg ikke får kontakt. Dette tyder vel på feil med kortet? Men når jeg skal bytte kort er det da nødvendig å installere dem på nytt siden det er to helt like modeller som kommer fra sammer pakke? På forhånd takk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 13:24, skrev Samiedna:Lyset bak på nettverkskortet lyser ikke når jeg ikke får kontakt. Dette tyder vel på feil med kortet? Men når jeg skal bytte kort er det da nødvendig å installere dem på nytt siden det er to helt like modeller som kommer fra sammer pakke? Da ville jeg først ha prøvd med en annen kabel, hvis dette ikke gjør noen forskjell ville jeg ha sjekket om kortet sitter skikkelig i sporet, gjør den det ville jeg ha byttet kortet, det skal gå greit og bare bytte de uten noe mer om og men. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hvordan deler du nettverket mellom de to PC'ene? Sikker på at du bruker riktig nettverkskabel til den PC'en som ikke funker av og til? På jobben hadde jeg store problemer, av og til virket det, men av og til var alt på trynet. Det viste seg at en eller annen hadde skifta ut nettverkskablen min. Hvis du bruker Hub eller Switch skal du ha utvista kabel i mellom PC og Hub/Switch... Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Jeg har ikke koblet de to PCene sammen enda. Men jeg bruker en krysset kabel mellom modemet og PCen. Den det står i NextGenTel heftet. Jeg har nå byttet nettverkskort i de to PCen så får jeg se hva som skjer Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 det funker nok da vil jeg tro :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå