Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skal det komme lyd når jeg rister hardisken?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Xbox 1 som jeg tror har tatt kvellen, men jeg lurer på om det skal komme klikke lyd av hardisken når jeg rister litt på den?

Uansett hva tror dere er feilen? Den er ikke chippa, den er orginal.

Endret av Loled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

hvor gammel er xboxen? hvis den er en av de første som kom ut så kan det være harddisken som har dødd, men kanskje du burde prøve på forumene til xbox-scene.com? satt mye der før og var ikke noe jeg ikke fikk hjelp til

Lenke til kommentar

Takk for svar

Jeg fikk xbox for akkuratt 2 - 3år siden.

Jeg opna den for jeg hadde tenkt å chippe den men så gadd jeg ikke å montere chippen, for jeg ville bare spille på den orginal. så skulle jeg prøve Xboxen men den virket ikke, det som skjer er at Xbox iconet kommer opp på skjermen så står det der i noen minutter, imens Xboxen teker heletiden, så etter det kommer fram på skjermen at jeg må sende den inn til reprasjon O.sv.

Etter det opna jeg Xboxen så ristet jeg forsiktig på hardisken så merket jeg at noe var løst liksom.

Noen som har ide'r om hva som er gale?

Endret av Loled
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

begynte du og montere chipen? og så ombestemte du deg mens du installerte den? hvis det var en chip som måtte loddes på plass og du hadde begynt og montere den så kunne det være loddetinnet som har sprutet litt, mange xboxer har dødd på grunn av det... Men sjekk at alle kabler er koblet til riktig, mye som kan være galt

Lenke til kommentar

Nå skal man vel aldri heller riste på en harddisk særlig mye, og det kan være lurt å sjekke etter rusk og rask som kan ha kommet inn i Xbox-en første gangen du åpna den, forurensnging som f.eks. små metallgjenstander eller lignende. Og seff sjekke alle kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...