Gå til innhold

Ps2 via komponent kabel..

tidus2k4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må og stille inn menyen for component ut i menyen http://www.kvasir.no/nettsok/searchResult....world&x=56&y=16

takk hehe.. der problemet lå :p

Kabelen min er helt lik den på bildet der, som selges til kr. 149. Ser de ikke har den andre inne.

Leste forresten om progressive scan på ps2 spill her... og det var jo faktisk en god slump med spill som støttet det. Synd det ikke er bedre merket.. og at det står noe lett tilgjengelig sted at man må holde trekant og X inne når playstation logoen kommer opp for aktivere det.

Merkelig at de skal prøve å gjemme det for oss .

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Det er da ikke det værste. På mange spill så fjerner de støtte for progressive scan når de blir gjort om til PAL. På den amerikanske versjonen av Gran Turismo 4 kan man velge 480p og 1080i. Her i Europa får man kun vanlig PAL.

Hva er vitsen med det? er de idioter?

så kjipt.. får importere det da kanskje.

Lenke til kommentar
Det er da ikke det værste. På mange spill så fjerner de støtte for progressive scan når de blir gjort om til PAL. På den amerikanske versjonen av Gran Turismo 4 kan man velge 480p og 1080i. Her i Europa får man kun vanlig PAL.

7590141[/snapback]

Ja, du får gjøre det, lol... Så får du sende maskinen din hit, og få montert en chip ;)

Lenke til kommentar

7590141[/snapback]

Kanskje de er det. :) Men jeg tror det har noe med at i USA/JAP så kjører de NTSC som er 480 linjer. Samme som 480P. Her i europa kjører vi PAL som er 576 linjer og det kan muligens by på problemer når det skal over til 480p. Jeg sier ikke at det er umulig men at det for spillutviklerne kanskje er enklere og billigere å bare sløyfe hele støtten for progressive i europa-versjonene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får rett og slett ikke til å få bilde med komponent fra PS2'en. Står riktig i PS2 setupen, men får svart skjerm (Modus ikke støttet på Samsung LCDen) eller innimellom kan jeg skimte spillet i en grøt av rosa flimmer... Noen som har peiling på hva det kan være? Kan det være fordi jeg i sin tid fikk maskinen chippet? Messiah het vel chippen om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Messiah het vel chippen om jeg husker rett.

7746335[/snapback]

Mulig det kan ha noe med det å gjøre. Noen moddere lodder en colorfix, som tvinger maskinen til å kjøre signaler slik at du får farge på ntsc spill. Kan være noe der som gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...