TLZ Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Da burde du holdt kjeft i første om gang. (Dessuten, selv om vi også snakker om et band som er utenomtråden så snakker vi jo forsatt om KSE.) *host*Roooo-rooo-din båt* Men for å være on-topic: Killswitch Engage legger seg for min del i den lange lange rekken av helt standard metalcore band. Kjennetegnene ved disse er at det er nokså gode rent teknisk, har mye energi live og har mye energi i sangene. De fleste har en 3-5 sanger som er skikkelig gode. Resten er skikkelig skikkelig kjedelig fordi at melodiene ikke er så voldsomt gode at det ikke gjøre noe og at lydbildet er kliss kliss likt. Jeg kunne tolerert fraværet av den ene eller den andre, men fraværet av begge i kombinasjon gjør det hele ekstremt kjedelig. Men for all del, jeg har nå litt respekt for de. F.eks. de spiller skummelt thight. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Da burde du holdt kjeft i første om gang. (Dessuten, selv om vi også snakker om et band som er utenomtråden så snakker vi jo forsatt om KSE.)*host*Roooo-rooo-din båt* 7714612[/snapback] Crap on you! Om jeg ville ro avgårde ville jeg aldri bedt deg lage en tråd om det. Dessuten synes jeg det blir heeeeeelt bak jorde å i det hele tatt hinte til at Corey Taylor(?) er en bedre vokalist enn Howard Jones. Snakk om platt vokal som synger samme notene på de aller fleste av låtene. Følsom eller ikke, han er en liten guttevalp i forhold til Jones. Dessuten å si et band som vil framstå som tøft og manndig mot et metalcoreband som ønsker å framstå følsomt og fint har mer "følsomhet og sjel" i vokalen enn metalcorebandet blir helt bak mål. Og da jeg ønsker å ta dette videre i pm sender jeg innlegget der også. Så svar der er du snill Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg er enig i alt Nyhus sier her. For Nyhus er en klok mann! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg er enig i alt Nyhus sier her. For Nyhus er en klok mann! 7714709[/snapback] Ohyes(er i det minste sta) Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Var ikke meningen å start noen band-diskusjon - det jeg siktet til var selve liveopplevelsen på DVD. KsE sin nye og Slipknot sin Disasterpieces er to flotte produksjoner Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hmm... Shadows fall er jo veldig gode venner med Kse da ^^men jeg syns at de suger. Ekstremt fint instrumentalt sett, men når det gjelder vokalen så er d bare no dritt! Æ æ veldig glad for at han ikke fikk jobben som ny vokalist i Kse 7710027[/snapback] "Vokalen er bare no dritt". Vennligst utdyp? Vokalisten i Shadows Fall har et særpreg så det holder. Nå skal det sies at jeg aldri har hørt den live. Chimaira har jeg ikke hørt så mye på, men det jeg har hørt så er d gjennomsnitlig bra band. Helt standard! ^^ 7710027[/snapback] Her er gutten som vet å sette pris på kreativitet! "Helt standard band". Ikke akkurat.. Vi kan aldri vite hvem som er best fordi de ikke spiller samme musikk. Hvem vet hvordan KsE Hadde spillt nu-metal og slipknot metalcore. (er ikke sikker på om de spille nu-metal så ikke diss ) 7710027[/snapback] Nå var aldri dette ment som en Slipknot vs KsE tråd, det jeg ville få fram var at man ikke kan sammenligne to band som spiller to forskjellige sjangre. Og "nu metal" er forresten ikke en sjanger. "Nu metal" er noe de "ekte" metal fansene kategoriserer moderne metal band som. I følge de, så må all "ekte" metal musikk være laget før 1990, da alle de "ekte" metal bandene var på topp. Ren å skjært pissprat spør du meg, men la nå de tro at det er slik.. Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Hmm... Shadows fall er jo veldig gode venner med Kse da ^^men jeg syns at de suger. Ekstremt fint instrumentalt sett, men når det gjelder vokalen så er d bare no dritt! Æ æ veldig glad for at han ikke fikk jobben som ny vokalist i Kse 7710027[/snapback] "Vokalen er bare no dritt". Vennligst utdyp? Vokalisten i Shadows Fall har et særpreg så det holder. Nå skal det sies at jeg aldri har hørt den live. Chimaira har jeg ikke hørt så mye på, men det jeg har hørt så er d gjennomsnitlig bra band. Helt standard! ^^ 7710027[/snapback] Her er gutten som vet å sette pris på kreativitet! "Helt standard band". Ikke akkurat.. Vi kan aldri vite hvem som er best fordi de ikke spiller samme musikk. Hvem vet hvordan KsE Hadde spillt nu-metal og slipknot metalcore. (er ikke sikker på om de spille nu-metal så ikke diss ) 7710027[/snapback] Nå var aldri dette ment som en Slipknot vs KsE tråd, det jeg ville få fram var at man ikke kan sammenligne to band som spiller to forskjellige sjangre. Og "nu metal" er forresten ikke en sjanger. "Nu metal" er noe de "ekte" metal fansene kategoriserer moderne metal band som. I følge de, så må all "ekte" metal musikk være laget før 1990, da alle de "ekte" metal bandene var på topp. Ren å skjært pissprat spør du meg, men la nå de tro at det er slik.. 7722644[/snapback] Min mening, din mening! ^^ Men nu-metal er jo for meg når man blander inn andre typer musikk inn i metal sånn som hip-hop i feks. Limp Bizkit. Slipknot er nok metal ja, litt feil sagt av meg. som Jeg skreiv så er jeg ikke sikker på om slipknot er nu-metal. Endret 20. januar 2007 av Haarvekst Lenke til kommentar
norskpoker Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg så nettopp Killswitch i Sverige (mandag), og det var riktig så hyggelig. Vokalisten traff ikke en ren tone på de to første låtene, men så er heller ikke clean-vokal hans greie. Uansett var det en knallopplevelse, og neste gang håper jeg de tar turen til Norge - det er lenge siden nå! Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Han er en veldig bra vokalist til vanlig, men han har vært syk i det siste. Derfor han ikke er helt på topp for tiden. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Han er en veldig bra vokalist til vanlig, men han har vært syk i det siste. Derfor han ikke er helt på topp for tiden. 7795723[/snapback] Lenke til kommentar
gard. Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Verdens beste metalcore band. (Set This) World Ablaze er en kjempebra live DVD Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Verdens beste metalcore band.(Set This) World Ablaze er en kjempebra live DVD 8378964[/snapback] Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg er glad jeg fant denne tråden. Killswitch Engage er jammen meg noe av det bedre på iPoden for tiden. Alt fenger så flott. Takk for informasjonsrik førstepost, og god tråd Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 detter en en bland topp 2 grupper jeg liker ass topp dvd og hele pakka. bruker tilogmed my curse som ringe tone elsker dvden dems og er bare in flames som står over lista mi for bedre grupper ass Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Haha, denne guiden minner meg om min første el-gitar modifikasjon. Killswitch Engage, jeg leita etter arbeidstegninger for denne lille modifikasjonen, å tror du ikke 100 av 1 side omhandlet Killswitch Engage. Utenom denne hendelsen har jeg faktisk ingen kjennskap til bandet. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Kanskje du burde endre release-datoen av "Killswitch Engage" til 11 juli 2000. Du kunne også legge til Alive or just Breathing (Roadrunner 25th Anniversary release) under AOJB avsnittet, eller i "Andre Utgivelser" http://en.wikipedia.org/wiki/Alive_or_Just_Breathing Endret 5. juli 2007 av Blade-Bunny Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 er stor fan av denne gruppa men mener Howard Jones lingner en smule på keegen i "animals funniest home videos" eller hva det heter Lenke til kommentar
Kjobben Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Kanskje du burde endre release-datoen av "Killswitch Engage" til 11 juli 2000.Du kunne også legge til Alive or just Breathing (Roadrunner 25th Anniversary release) under AOJB avsnittet, eller i "Andre Utgivelser" http://en.wikipedia.org/wiki/Alive_or_Just_Breathing 9008464[/snapback] Oi, har ikke sett det med årstallet før nå. Takk for at du sa i fra om det, og det er fikset nå. Jeg har også lagt til den AOJB re-issue plata under "andre utgivelser". Lenke til kommentar
gard. Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 OMG! De kommer til Hove.. *dåne* Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Flott guide til et flott band. Elsker simpelthen bare de tunge gitarriffene og den blandingen en har på vokal mellom normal og growl i dette bandet. Rett og slett herlig. Hadde vært fett å ha sett dem på Hove. Endret 12. januar 2008 av Wollan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå