Gå til innhold

Killswitch Engage - Fakta/Historie++

Kjobben

Anbefalte innlegg

Adam D produserer. Han er en konge i studio, det er helt sikkert.

Jeg liker Adam D sin stemme, syns den på en måte utfyller Howard Jones sin stemme litt. Men som du sier, så er Jesse Leach og Howard Jones best. Selv om jeg personlig liker Howard Jones sin stemme litt bedre enn Leach sin.

Jeg har forøvrig ikke hørt den nye plata til All That Remains, men når du sier det skal jeg finne og høre den nå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alive or Just breathing er beste skiva etter min mening.... Bedre vokal og, dem har en ganske så unik spillemåte... Synd dem aldri tar seg turer til Norge

7621839[/snapback]

Helt enig! Skulle nesten sendt en mail eller noe å spurt. :)

7621856[/snapback]

Jeg så de live på John Dee i Oslo vinteren 2003.. De var på turné sammen med bla 36 Crazyfists (som spiller omtrent samme type musikk). Det var en ganske fet konsert ja, en av de beste jeg har vært på faktisk. Og på den tiden var Jesse Leach vokalist.

Men på den konserten gjorde 36 Crazyfists mest inntrykk på meg, mulig det er fordi jeg snakket litt med de gutta etter at de hadde spilt og kom inn blant publikum for å høre på KSE spille. Kule folk, ja.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg dør! :lol:

Å sette Slipknot mot Killswitch Engage er bare trist! KSE er på ett helt annet nivå. Et utrolig mye høyere nivå.

7706554[/snapback]

Eller bare rett å slett i en annen sjanger?

Synes KsE har en del gode låter. Har enda ikke sjekket ut det siste albummet deres, men det skal gjøres noe med. Anbefaler forresten fans av metalcore å sjekke ut band som Shadows Fall å Chimaira, vil tro at de vil falle i smak.

Lenke til kommentar

Å sette Slipknot mot Killswitch Engage er bare trist! KSE er på ett helt annet nivå. Et utrolig mye høyere nivå.

7706554[/snapback]

7709187[/snapback]

Sjanger eller ikke, musikken til KSE og selve bandet m. vokalist utklasserer Slipknot på alle punkter, uten muligens trommer.

Lenke til kommentar
Øhm, du kan jo ikke sammenligne to band som ligger i hver sin sjanger, det gir jo ingen mening.. Jeg synes Metallica utklasser Beatles "på alle punkter" :roll:

7709222[/snapback]

Jo, du kan sammenligne det. Utifra ferdigheter i sangene, plateproduksjon osv. The list goes on.

Lenke til kommentar

Den eneste måten man kan sammenligne to band i forskjellige sjangre, er ut i fra live opptredner. Hvilket band ga mest av seg selv, energi på scenen, måten de fikk med seg publikum på osv. Å sammenligne et metal band mot Vikingarna på plate burde enhver idiot høre at ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Synes KsE har en del gode låter. Har enda ikke sjekket ut det siste albummet deres, men det skal gjøres noe med. Anbefaler forresten fans av metalcore å sjekke ut band som Shadows Fall å Chimaira, vil tro at de vil falle i smak.

7709187[/snapback]

Hmm... Shadows fall er jo veldig gode venner med Kse da ^^

men jeg syns at de suger. Ekstremt fint instrumentalt sett, men når det gjelder vokalen så er d bare no dritt! Æ æ veldig glad for at han ikke fikk jobben som ny vokalist i Kse :p

Chimaira har jeg ikke hørt så mye på, men det jeg har hørt så er d gjennomsnitlig bra band. Helt standard! ^^

Slipknot er jo ikke akurat et dårlig band. men di kan ikke måle seg med finnesen til Kse og ikke minst de største forkjellene er Howard Jones og Adam d på Kse som er helt syke musikere spør du meg og på slipknot er vel Joey og Mick de to beste. (tror det er mick han heter) Var jo svoren slipknot fan for et par år siden ^^

Vi kan aldri vite hvem som er best fordi de ikke spiller samme musikk. Hvem vet hvordan KsE Hadde spillt nu-metal og slipknot metalcore. (er ikke sikker på om de spille nu-metal så ikke diss :p)

Lenke til kommentar
også verdt og nevne at Adam D har produsert en hau av deilige cder.  Når han produserer er du nesten sikkra en konge plate :D

ta den nye til All That Remains feks.  Den perfekte metalcore plata =) (slår selfølgelig ikke Kse)

Takk for tipset. Sitter å hører på All That Remains nå. Utrolig bra musikk. :)

Lenke til kommentar

7706554[/snapback]

7709187[/snapback]

Sjanger eller ikke, musikken til KSE og selve bandet m. vokalist utklasserer Slipknot på alle punkter, uten muligens trommer.

7709196[/snapback]

Slipknot er faktisk ikke så dårlige som mange skal ha det til. De spiller en annen musikk enn KSE. Stilen deres er tross alt mindre melodiøs enn metalcore(KSE's stil) så de får ikke visst seg så mye. Hvis du hører på Vol.3 så vil du høre at de at de har litt mer melodiøse ting. Grunnen til at de ikke har soloer før Vol.3 er at produsentene de hadde før nektet dem det.

Den eneste måten man kan sammenligne to band i forskjellige sjangre, er ut i fra live opptredner. Hvilket band ga mest av seg selv, energi på scenen, måten de fikk med seg publikum på osv.

Begge band gir ekstremt mye live, så jeg vet ikke hvem som er best der.

KSE er nok litt mer thight enn Slipknot, da de sikkert vil være litt rølpete. Metalcoreband er jo kjent for å være EKSTREMT thighte, så de slår dem nok ikke på det punktet.

Forresten. Når Satyricon skulle tourne USA så kom ikke Frost inn (pga. rulleblad). Joey Jordison fylte inn. Frost er temmelig store sko å fylle tromme-wise så jeg vil si at Jordison i hvertfall har virkelig roen på det han driver med.

Nå er nok ikke de 2 andre tromissene så gode at det gjør noe, men de er nok der like mye for å skape liv på konserter som de er der for musikken skyld. I følge bandet så har de også mye å si for dynamikken og en av de kreative driftkraftene i bandet. (De kommer gjerne med ideer eller grunnlag for ting som senere blir sanger.)

Når det gjelder musikken(ikke hvor teknisk den er, men hvor god den er) så synes jeg Slipknot overgår KSE med glans... men dette er vel strengt tatt en smaksak, uansett.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

7706554[/snapback]

7709187[/snapback]

7709196[/snapback]

Slipknot er faktisk ikke så dårlige som mange skal ha det til. De spiller en annen musikk enn KSE. Stilen deres er tross alt mindre melodiøs enn metalcore(KSE's stil) så de får ikke visst seg så mye. Hvis du hører på Vol.3 så vil du høre at de at de har litt mer melodiøse ting. Grunnen til at de ikke har soloer før Vol.3 er at produsentene de hadde før nektet dem det.

7714368[/snapback]

Jeg synes fortsatt de kan ta seg en bolle i forhold til KSE. Og jeg vet om det med satyricon. Det var derfor jeg skrev "uten muligens trommer."

Lenke til kommentar

Mulig KSE's gitarister kan runke mer enn Slipknot, men musikk er mer enn det. Soloene til KSE er temmelig standard og rett frem.

Vokalisten til Slipknot er også noe utenom det vanlige. Selv folk som hater Slipknot vil inrømme det. Han har mye sjel i stemmen når han synger og han kan skrike litt fra seg og. (Har ikke hørt Stone Sour men han skal visstnok være ennda bedre der da det er mer synge-musikk enn skrike-musikk sammenlignet med Slipknot.)

Forøvrig sier du bare "KSE er bedre enn Slipknot" uten å si noe særlig hvorfor. Du får bare mene hva du vil, men blir litt meningsløst å diskutere med deg hvis du ikke slenger meg noen argumenter. (Blir som å kaste ball til hverandre uten den ene parten returnerer den. :p)

Har forresten oppdatert inlegget mitt sjekk om du har fått med deg alt som står der. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...