Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

katter er hittegods?


tussemor

Anbefalte innlegg

Satt og lurte på en ting ang. katter som ingen passer på, såkalte villkatter eller hjemløse katter om du vil. Dersom jeg fanger en sånn, kan jeg levere den til politiet som hittegods? vet det er unntak for husdyr i loven om hittegods, men kvalifiserer katter til dette? går de evt. under viltloven på noe vis?

 

Grunnen til at jeg spør er at den lokale dyrebeskyttelsen - som forøvrig ikke har plikt til å ta inn dyr - har inntaksstopp da det er forferdelig mange katter på vidvanke i distriket. Ser for meg at katter som da ikke får mat, men løper i søppel og har det kaldt og fælt kan sitte i glattcella og at NOEN i det offentlige tar ansvar.

 

kommunelegen gidder ikke svare meg på om det finnes bur engang. det var forresten for 2 mnd siden.

 

fustrasjonen bygger seg derfor opp og jeg ønsker å finne den riktige offentlige instansen til å ta seg av de stakkars, syke og søppelspredende pelsdottene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt og lurte på en ting ang. katter som ingen passer på, såkalte villkatter eller hjemløse katter om du vil. Dersom jeg fanger en sånn, kan jeg levere den til politiet som hittegods? vet det er unntak for husdyr i loven om hittegods, men kvalifiserer katter til dette? går de evt. under viltloven på noe vis?

7577492[/snapback]

 

du får ikke 10% finnerlønn uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...