tussemor Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Satt og lurte på en ting ang. katter som ingen passer på, såkalte villkatter eller hjemløse katter om du vil. Dersom jeg fanger en sånn, kan jeg levere den til politiet som hittegods? vet det er unntak for husdyr i loven om hittegods, men kvalifiserer katter til dette? går de evt. under viltloven på noe vis? Grunnen til at jeg spør er at den lokale dyrebeskyttelsen - som forøvrig ikke har plikt til å ta inn dyr - har inntaksstopp da det er forferdelig mange katter på vidvanke i distriket. Ser for meg at katter som da ikke får mat, men løper i søppel og har det kaldt og fælt kan sitte i glattcella og at NOEN i det offentlige tar ansvar. kommunelegen gidder ikke svare meg på om det finnes bur engang. det var forresten for 2 mnd siden. fustrasjonen bygger seg derfor opp og jeg ønsker å finne den riktige offentlige instansen til å ta seg av de stakkars, syke og søppelspredende pelsdottene. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Det beste er vel at poltiet/viltenemda tar ansvar og får skutt de kattene som er syke og eierløse. Litt trist måte, men til det beste vil jeg tro. Endret 25. desember 2006 av Blacki Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Herreløse katter er skadedyr. Det er jakttid på skadedyr hele året. Endret 26. desember 2006 av buskmann Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er nok det beste å skyte løskatter som bare raver rundt husene for å lete igjennom søppelspann etter mat o.l Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Satt og lurte på en ting ang. katter som ingen passer på, såkalte villkatter eller hjemløse katter om du vil. Dersom jeg fanger en sånn, kan jeg levere den til politiet som hittegods? vet det er unntak for husdyr i loven om hittegods, men kvalifiserer katter til dette? går de evt. under viltloven på noe vis? 7577492[/snapback] du får ikke 10% finnerlønn uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå