Gå til innhold

Den lille Hylletråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel enda mer off topic?

 

Uansett, jeg prøver meg litt i Sketchup nå, for å få designa en enkel hylle. Kunne sikkert brukt en av de som allerede har blitt forslått her, men har litt lyst til å gjøre det selv :) Lære meg sketchup. Skal være hylle for 2, hva burde jeg bruke som mål (altså bare ytterste mål)... tenkte 55x155cm eller noe.

 

Andre tips til en mega nybegynner i sketchup? :)

Lenke til kommentar

Jaja, da var mitt første "verk" i Sketchup ferdig ;) Må si det er ett veldig nice verktøy, men har ikke helt skjønt hvordan jeg på en praktisk måte kan få ting litt mindre kantete (altså runde ting ned litt)...

 

Uansett, ser kanskje ikke så proft ut, men jeg brukte lang tid :blush: Er ganske fornøyd med resultatet, selv om det kanskje ikke ser så high-tech ut, så ligger det litt mer tenking bak det enn jeg selv trodde XD

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-91287-1169759095_thumb.jpg

post-91287-1169760860_thumb.jpg

 

Som dere kan se så er den laget for to stykker. De fire plankene rundt er 2" x 2", som skulle holde der. I midten foran er det 2" 4", samme som de bak. Som dere kanskje ser så er det to slike bak, og de er ikke symmetriske, men det var med vilje. Tenkte vi ikke trenger to bak, dessuten kan vi bare plassere tyngre ting nærme den bak til venstre der ;) Oppe i midten (på høyresiden) er det ett skap, som jeg tenke vi kunne skaffe en lås på. Slenge ALT av småsaker som er lett å "raske" med seg inn der ;)

 

Kabinettene står jo helt ute mot siden, og hviler på plankene der. På toppen legger vi bagger/kofferter. Den platen på toppen vil jo fordele vekta litt i alle fall. De to platene på siden hjelper med å stive opp ;) Blir vel også til at vi kjører på med en del vinkler.

 

Hvordan vi skal få fraktet det til/fra og satt det lettest mulig opp har jeg ikke bestemt meg for ennå. Selve greia er veldig enkel, men praktisk, er egentlig ganske fornøyd jeg :w00t::p

 

EDIT: Grunnen til at jeg ikke la på textures var at det kosta en del ressurser å rendre fant jeg ut. Satt heller pris på smoothere bevegelser enn at det så bra ut ;) Veit ikke hvordan jeg får på mål og sånn, så hvis noen er nysjerrig får de spørre/fortelle meg hvordan jeg kan sette på dette ^^

EDIT2: La til ett bilde til i spoileren. Denne gangen med textures, syns det var litt dårlig utvalg av tre der, men det får gå :p Ser litt bedre ut i alle fall. La også til en tynn plate bakpå ;)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Har begynt å vandre rundt med noen skumle hylle planer i hodet selv nå,ganske mye skremmende greier.

 

Et par bilstereohøyttalere er involvert, basert på den teorien om at hvis jeg kjører lyden på dem høyt nok vil de fungere som et par hodetelefoner og blokkere mye av støyen rundt.

Det er også et lass med jallalys involvert, og noe låsbare ting.

 

edit: og selvfølgelig: dukka vi hadde med i fjor, selv om alle de andre skulker denne gangen, så skal jeg ta den med!

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar
Hvilke bord? :p Det bordet som hylla mi står på? Lagde selv :p Helt fra bunnen av med pallene og sånn ;)

 

Kan noen please fortelle meg hvordan jeg kan sette på lengdemål? Slik at jeg kan vise andre hvor langt det er fra sted til sted? Takk :)

7808222[/snapback]

 

Åja, daså.

Er bare så mange som har fått tak i den jeg har laget..

 

Og for å sette på lengde mål: Bruk "Tape Measure", som er et bilde av et målebånd ;)

 

Edit: Begynner å bli så lenge siden jeg har holdt på i Sketchup..

Tøffe-Tetra har rett, det er den som er ved siden av Tape Measure du skal bruke, slik at det blir tegnet linjer. Tape Measure gjør bare at du kan se målene nede i boksen til høyre..

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Hvilke bord? :p Det bordet som hylla mi står på? Lagde selv :p Helt fra bunnen av med pallene og sånn ;)

 

Kan noen please fortelle meg hvordan jeg kan sette på lengdemål? Slik at jeg kan vise andre hvor langt det er fra sted til sted? Takk :)

7808222[/snapback]

 

Ikke bruk tape meshure, bruk knappen som er ved siden av tape meshure. Den heter dimension, og lager sånne mål som jeg har på tegningen min, se på forrie side.

Lenke til kommentar
Pen hylle.

 

Men hvorfor skal banneren være på motsatt side av der dere sitter?

Hva er det som er på hver side av banneren, høytalere? Blir det isåfall nok support til det?

7865993[/snapback]

Banneret kommer såpass høyt opp at det vil være synlig over de PCene som er ovenfor oss. Greit å skjule litt inn i hylla og.

 

Jepp, det er høyttalere. Den underste etasjen hadde vi med i fjor, med høyttalerne oppå. Gikk som en drøm (Doble plater på hele nederste hylla + Flere skruer igjennom platene og opp i bunn på høyttalerne)

 

Takker for respons :wee:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
;) scotty, tok ikke din tegning fem plasser? og det var plass til tre PC-er. Dere trenger vist ganske stor plass

Yes, hylla tar 5 plasser, 5 billetter er bestilt.

Blir 100cm bredde på hver plass.

 

 

:)

du er klar over at du har max 80cm bredde til rådighet per plass?

Hadde du sett tegninga hadde du sett at det er 3 personer på hylla ;) Altså 100cm per pers.

Er nok klar over det meste angående TG. Har skrevet det i førsteposten i TG tråden også.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...