Schnickaschnicka Skrevet 25. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2006 Dette er den lille hylletråden for alle oss som skal lage hylle til TG og trenger hjelp eller inspirasjon. Starter med å spørre om hva som egner seg til en hylle med tanke på dimensjoner. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 25. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2006 Man må vel holde seg innafor det som er gitt av plass 80cm bred og 60 cm dyp. MEN ikke ta så store lengder/bredder, da det ligger kabler bak hylla di, eller slike ting, for å være sikker, spar ett par-tre cm til det ^^ Lenke til kommentar
nree Skrevet 26. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Skal ta tog eller buss helt fra rogaland, men hylle må jeg nesten ha Legde en kjapp tegning i SketchUp: Blir det for høyt med 20 cm? Endret 26. desember 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 26. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) hva er i bunn og grunn ideen med en slik hylle? Du må jo ha skjermen i hodehøyde uansett? Goggen: hva skal du da med de 20 cm under hylla? blir det ikke ubehagelig å se oppover på skjermen? Endret 26. desember 2006 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
nree Skrevet 26. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2006 Goggen: hva skal du da med de 20 cm under hylla?blir det ikke ubehagelig å se oppover på skjermen? 7578923[/snapback] Det er akkuratt det jeg og tenker på.. om det blir ubehagelig.. De 20 cm skal jeg ha det jeg skal ha lett tilgang til, altså, mobilen, snop, brus, osv.. La til skjerm, kabinett og tastatur.. Lenke til kommentar
torslo Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 20cm blir litt mykje synas eg... Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Goggen: den hylla der ser ikke ut som den vil bli til veldig stor nytte da... er vel bedre å bygge oppover og rundt PC og skjerm. Edit: Kan jo eventuellt lage det sånn at du bygger opp slik at det bare er kabinettet som står sånn som på bildet... så har du lagringsplass under kabinettet men slipper å ha skjermen 20cm høyere opp. Endret 12. januar 2007 av Appleseed Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg har en liten plan om å lage en hylle som ligger oppe på kabinettet mitt, og går over skjermen, og et ben på andre siden av skjermen... Dette er jo da en hylle som kan brukes på flere lan Endret 12. januar 2007 av Hrisebro Lenke til kommentar
Sindre_ns125r Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg får vel nesten slenge ut ei tegning av hylla jeg har tengt til å ta med:TG_Hylle_5__Front_.bmp TG_Hylle_5__Venste_Side_.bmp TG_Hylle_5__H_yre_Side_.bmp TG_Hylle_5__Topp_og_Bunn_.bmp (Spørr meg etter mål) Endret 14. januar 2007 av Sindre_ns125r Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Skal du ha med deg 8 doruller? (ja, jeg skjønte at det var noe annet, brusflasker?) Lenke til kommentar
Sindre_ns125r Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Riktig, det er brus flasker (1,5liters). Men jeg blir han med meg bokser, far ått dama mi kjører lastebil til tyskland... Kan få to brett for 1oo kr:p Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Hehe, jeg skal snart sette igang med hylle til 5 personer. det blir et prosjekt. Hverfall når hylla skal pakkes sammen til å passe baki min ford orion Forrige gang klarte jeg en 2 etg hylle til 3 personer, men jeg trur dette blir vanskelig. Jeg må nok jobbe en del i sketchup for å få til denne bragden Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Hm. Å lage noe som uten for store problemer kan pakkes sammen er det vanskeligste. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) det ser ut som om jeg må ha platene på taket, men jeg begynner å få til en ganske grei konstruksjon. platene blir delt på midten, så de blir 2 meter lange, noe som fungerer greit å ha på taket av bilen. Endret 14. januar 2007 av Tøffe-Tetra Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Her er bilde av hylla jeg og en kompis har bygd. Skal legge ut IRL bilder av den senere, den er god og solid og kan tåle nok vekt, og vi er 2 stykker derfor strekker den seg over 160cm. I nesten alle 90graders vinkler har vi brukt knekter for støtte. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg prøvde å lage noe i sketchup. Det gikk heller dårlig, men jeg tror dere skjønner tegninga (no pun intended.) Vi har bil med henger tilgjengelig, så å få den opp til skipet burde ikke være det vanskeligste. Det er inn i skipet som bekymrer meg. Det skal være to skap som som vi kan legge alt av verdier inni. Laptopene og de eksterne harddiskene vil stå der hele tiden. Også når de er i bruk. Vi vil ha en liten sprekk bakerst til ledninger. Jeg tror den beste måten å kunne demontere det på vil være å ha skapene intakt hele tiden og ha alt annet todelt. Bakplaten, plankene på hver side etc. deler vi i to og fester på en eller annen måte sånn at det blir mindre å bære. (målene i tegninga er helt på tryne. Den skal være til to personer.) Endret 14. januar 2007 av Plomma2 Lenke til kommentar
Simma89 Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 hvor kan jeg laste ned sketchup og hvordan bruker jeg det? annerledes enn paint? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Det finnes en gratis versjon fra Google: http://sketchup.google.com/ Det er veldig forskjellig fra paint. Her er mange video tutorials. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 21. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2007 meg og en kompis har tanker om en hylle, vi er nå i den fasen hvor vi blir lykkelige for kommentarer og eventuelle mangler. noe vi lurer på er: -er det farlig å oppbevare pc'er i hodehøyde? -hvor tykke bør beina være for å få en stabil konstruksjon? -hvor mange mer brusflasker trenger vi? -hva er desimal nummer en million i pi? -er det forsvarlig å montere et utall katoder på baksiden av hylla? med intensjon om å irritere? -tips til sterkere/forsvarligere forbedringer mottas kanskje med takk, litt avhengig av tipset:P (vi planlegger overdrevent forbruk av vinkler for å feste plata(ene). -Får vi stoler av TG-crew, eller må vi ta med selv? forfattet av tidligere-nevnte kompis med inspirasjon av mads-b Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2007 Hei 1, det er ikke farlig å oppevare pc'n i hodehøyde, jeg gjør det selv for å få mest beinplass. 2, Beina på hyllene er greit å lage i 2"x2". dvs 48mmx48mm. Hvis du har litt mer peiling på bygging kan du sikkert gå ned i dimensjon, men med 2"x2" er det nesten umulig å lage den ustabil. selv bruker jeg 48x30mm lekter som støtte. 2, ang brusflasker, nesten ingen hvis du ikke vil bli dårlig, husk at det er fra onsdag til søndag, da må man ha i seg vanlig vann også. 3, hvis du laster ned programmet superpi, så kan du regne ut opptil 4 millioner desimaler elns. 4. Ikke monter for mange katoder, det er greit å ha ei lampe over der du sitter slik at du ikke ødelegger synet når det blir mørkt. Hvis folk blir for plaget av katodene så kan det hende at det blir klager og dere må så de av. 5, hylla ser grei ut den, bare noen små ideer, sett på noen skråstøtter (se på hylla mi litt lenger opp) plassen du får er 80 x 60 cm så ikke overskrid dette. Det er heller ikke lov å skru hylla fast i bordet. Vinkler er veldig greie å feste plata til stolpene. 6, Det er stoler på alle plassene, disse er ikke av hverdens beste kvalitet, det er standard plastikk stoler. Men hvis du vil sitte veldg behagelig så går det ann å ta med seg stol. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå