Scotty Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det følger med kjølerpasta med CPUen ja, men hvis du vil ha enda litt kjøligere CPU så kjøper du med en Artic Silver 5 Får kanskje et par grader mindre, ikke så mye, men så koster det nesten ikke noe heller. Skruer og slikt trenger du ikke bekymre deg for, alt dette følger med kabinettet. Gratis Antivirus program er ganske bra, så du trenger ikke å kjøpe. AVG og NOD32 gjør en god nok jobb! Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Hva med operativsystemet? Kan jeg bruke en Windows XP Home edition-CD som tilhører en kompis? Jeg har en gyldig serial-kode på min gamle Dell. Og...en ting til. Hvis jeg får innstallert XP Home, finnes det da kompitable drivere? Er inne på driversiden til nvidia, og kan ikke finne driver til Home edition. Skal jeg velge "Windows XP/media center edition"? Endret 27. desember 2006 av nils2911 Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Hva med operativsystemet? Kan jeg bruke en Windows XP Home edition-CD som tilhører en kompis? Jeg har en gyldig serial-kode på min gamle Dell. Og...en ting til. Hvis jeg får innstallert XP Home, finnes det da kompitable drivere? Er inne på driversiden til nvidia, og kan ikke finne driver til Home edition. Skal jeg velge "Windows XP/media center edition"? 7586888[/snapback] Ja. Bruk drivere til "Windows XP/media center edition" Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Hei, lættis, takk for svar!! men... jeg lurer fortsatt på om jeg kan bruke min venns XP Home-CD og skrive inn min egne gyldige serial-kode, eller om jeg må kjøpe meg operativsystemet på nytt! Er det noen som vet? Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hei alle sammen. Og takk for alle de kjempegode svarene jeg har fått. Skal kjøpe nå om noen dager og lurer bare på ÉN ting til. Kan jeg bytte ut kabinettet? Synes ikke det så noe pent ut i det hele tatt. Noen forslag til et godt og kanskje litt pent kabinett? Kravene er: - Pent - Uten strømforsyning - Passer med dette oppsettet. Må si det en gang til. TUSEN TAKK for alle de gode svarene, spessielt til brukeren "_Scotty_" som har hjulpet en n00b som meg EDIT: Beklager virkelig for å skrive to innlegg etterhverandre. Endret 29. desember 2006 av nils2911 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Så lenge du har en gyldig CD-key, kan du bruke en annen. Det er lisensen du kjøper, ikke CD'n. Edit: Pass forøvrig på at Windows-versjonen du bruker, er den samme du hadde. Endret 29. desember 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Så lenge du har en gyldig CD-key, kan du bruke en annen. Det er lisensen du kjøper, ikke CD'n. Edit: Pass forøvrig på at Windows-versjonen du bruker, er den samme du hadde. 7596775[/snapback] Har en Dell-PC nå... En venn av meg har også Dell, bare litt nyere, kan jeg bruke hans? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Bare hyggelig å hjelpe Selvførgelig kan du bytte ut kabinettet. Har du noen andre krav? Kan det være maxi tower f.eks? Er vanskelig å velge ut et kabinett for deg, ettersom alle har sin egen mening på "pent".. Her er uansett noen kjappe forslag.. Thermaltake Soprano Sort Spire Pininfarina Thermaltake Xaser Tsunami Thermaltake Shark Sort https://prisguiden.no/product.php?productId=21403 Cooler Master Stacker STC-T01 Thermaltake Armor Sort Lian Li Så lenge du har en gyldig CD-key, kan du bruke en annen. Det er lisensen du kjøper, ikke CD'n. Edit: Pass forøvrig på at Windows-versjonen du bruker, er den samme du hadde. 7596775[/snapback] Har en Dell-PC nå... En venn av meg har også Dell, bare litt nyere, kan jeg bruke hans? 7596854[/snapback] "Dell-windows"? Da får du med dell support og diverse dell software.. Da ville jeg heller kjøpt en ny cd. Ettersom du allerede invisterer så mye penger i en maskin. Men tror det skal funke altså, kan ikke si noe for sikkert. Endret 29. desember 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
drbo Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Ver oppmerksom på at WinXP SP2 ikke støtter mer enn 3GB Ram, og i verste fall kan du få en tregere maskin med 4GB enn med 2GB! Jeg ville sjekket om du finner drivere til det du kjøper for Windows Vista 64Bit. Da vil dette kjøre noe vanvittig. Har selv kjørt Vista 46Bit med 4GB ram i en stund nå (enterprise version), og bortsett fra noen manglende drivere (du finner f.eks. ikke støtte for wlan enda), så går dette noe hemningsløst fort. Uansett, i og med at Vista er kommet, er det like greit å hoppe i de med den hardwaren du legger opp til. Du slipper også å kjøpe OS to ganger. Endret 29. desember 2006 av drbo Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Hmm.. Vil vente med Vista til MS har klart å lage noen gode oppdateringer. Kjøper heller WinXP og oppgraderer til SP3 senere. Eller hva synes dere? EDIT: Kjøper forresten 2 GB med RAM EDIT2: Titta på kabinettene du viste meg... Likte denne Sikkert et populært kabinett! Endret 29. desember 2006 av nils2911 Lenke til kommentar
drbo Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) OK å vente med Vista, kan spare deg for en del bry. Men poenget mitt var mer at når du satser 20-23k, så ville det være dumt ikke å sikre seg at alle komponentene er Vista kompatible, i og med at Vista allerede har kommet for store bedrifter (enterprise versjonene) og kommer i butikken i januar. Ellers er det jo blitt en myte at nye OS er så full av feil. Min erfaring er at dersom en kompatibel hardware, så er nye versjoner raskere og bedre enn den de erstatter (har rotet med dette siden slutten av 80-tallet). Du vil nok uansett gå over på Vista innen relativt kort tid, smart da å ha kompatibel hardware, sesielt om du vil over på 64 bit versjonen, som vil være særdeles kresen på hvilke drivere den tillater. Så poenget mitt er egentlig bare å sikre seg hardware med Vista 64Bit kompabilitet, eller vente noen uker til dette finnes Endret 29. desember 2006 av drbo Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Ja, jeg har jo ikke greie på slikt :=/ Vet noen om oppsettet oppsettet er kompitabelt med Vista? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Ja, jeg har jo ikke greie på slikt :=/ Vet noen om oppsettet oppsettet er kompitabelt med Vista? 7599060[/snapback] Den er kompitabel med Vista ja Men selv ville jeg ha gått for å bare installere XP, så heller se litt på Vista senere. Endret 29. desember 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Orker ikke lese hele tråden her, men hvis du har planer om 4GB ram som du sikter til i begynnelsen, så må du huske at du kun får brukt rundt 3GB av dem i Windows XP, om du ikke går til anskaffelse av 64-bit utgaven. 2GB er også grensen for hva et 32-bit program kan addressere, så du kommer strengt tatt ikke så mye lengre med 4GB, en 2GB om du ikke har lyst til å bytte OS Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Ja, jeg har jo ikke greie på slikt :=/ Vet noen om oppsettet oppsettet er kompitabelt med Vista? 7599060[/snapback] Den er kompitabel med Vista ja Men selv ville jeg ha gått for å bare installere XP, så heller se litt på Vista senere. 7599108[/snapback] ENIG! Orker ikke lese hele tråden her, men hvis du har planer om 4GB ram som du sikter til i begynnelsen, så må du huske at du kun får brukt rundt 3GB av dem i Windows XP, om du ikke går til anskaffelse av 64-bit utgaven. 2GB er også grensen for hva et 32-bit program kan addressere, så du kommer strengt tatt ikke så mye lengre med 4GB, en 2GB om du ikke har lyst til å bytte OS Ok, takk for svar. Synes dere at jeg skal kjøpe 64bits versjonen av XP? EDIT: Tok en raks titt på Wikipedia, der står det at den største forskjellen er muligheten for mer RAM. Jeg skal jo bare har 2 GB så da trenger jeg vel strengt tatt ikke å kjøpe 64bit. Eller hva? Endret 29. desember 2006 av nils2911 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Du burde bytte ut kjøleren din med denne utgaven av Big Typhoon. Det er en nyere utgave som visst skal være adskillig enklere å montere. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Du burde bytte ut kjøleren din med denne utgaven av Big Typhoon. Det er en nyere utgave som visst skal være adskillig enklere å montere. 7600691[/snapback] Ok... er det noen andre som kan anbefale den? Hvis det er tilfelle bestiller jeg innen en uke. Endret 29. desember 2006 av nils2911 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Du kan lese flust med tester av kjøleren her. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kjølepaden som er under boxedkjøleren er dårligere enn AC5! Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Kjølepaden som er under boxedkjøleren er dårligere enn AC5! 7601657[/snapback] Hva er AC5?? EDIT: Omformulerte spørsmålet mitt. Endret 29. desember 2006 av nils2911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå