mokolotivet tåmmas Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Fikk en kamerasekk til jul (originalsekken til canon), men den er ikke stor nok til mitt behov. Får akkurat igjen sekken nå, og får garantert ikke igjen sekken når jeg får vertikalgrepet i januar. Sekken må kunne inneholde: Nikon D200 m/vertikalgrep 18-200mm 150mm/2,8 Macro 70-300mm Blitz Lader m/ekstra batterier Feste til kamerastativ I løpet av sommeren vil jeg investere i ytterlig 2 nye objektiver, ett vidvinkel og et normalobjektiv med god lysstyrke. Er selvfølgelig ett stort pluss dersom sekken er vanntett (tåle litt regn hvertfall) Noen ideer/erfaringer om en sekk med god kvalitet? Endret 25. desember 2006 av mokolotivet tåmmas Lenke til kommentar
andreash Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fikk en kamerasekk til jul (originalsekken til canon), men den er ikke stor nok til mitt behov. Får akkurat igjen sekken nå, og får garantert ikke igjen sekken når jeg får vertikalgrepet i januar. Sekken må kunne inneholde: Nikon D200 m/vertikalgrep 18-200mm 150mm/2,8 Macro 70-300mm Blitz Lader m/ekstra batterier Feste til kamerastativ I løpet av sommeren vil jeg investere i ytterlig 2 nye objektiver, ett vidvinkel og et normalobjektiv med god lysstyrke. Er selvfølgelig ett stort pluss dersom sekken er vanntett (tåle litt regn hvertfall) Noen ideer/erfaringer om en sekk med god kvalitet? 7577054[/snapback] Gjør et søk på forumet er mitt råd. er x antall som har spurt om det samme. Mitt råd til sekk er Kata R-103 Har den på netshop. Andreas Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Lowe Pro Minitrekker AW http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13336 Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Ofte kan det være en fordel å ha et par ulike sekker - hvis du da ikke har lyst til å dra med absolutt alt du har hele tiden. - Jeg har en liten 'snutebag' som tar kamerahus med et middels objektiv på (greit hvis man bare skal ha kameraet med seg over skulderen og ikke vil ha det helt åpent for støv og regn) - I tillegg har jeg en middels stor Crumpler med plass til kamerahus m/objektiv og et ekstra objektiv og en blitz. - Og til sist har jeg en større som har plass til 'nesten alt' jeg har. Jeg bruker alle 3 ganske mye. Det er ikke minst deilig å slippe å dra med seg den digre sekken hvis jeg på forhånd vet hva jeg skal ta bilder av - da trenger en sjelden mer enn kamerahuset og et par objektiver. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er bare en sekk som gjelder for deg hvis du skal ha et par objektiver i tillegg til det du har og det er Lowepro Computrekker Plus. Her har du utallige muligheter og du kan evt. ha med en laptop/MAC om du bruker det noe. Den er ganske stor og ikke så ideell til fjellbruk etc, men reiser, frakting av kamera etc er den topp! Jeg fikk en slik til jul av kona mi og er storfornøyd. Den koster 1995,- og det følger med regntrekk, feste for stativ utvendeig (både monopod og tripodstativer) og mye mer. Ellers har du lillebroren som koster runt 1500,- Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Et lite poeng til. Dersom man skal reise med fly, sjekk om sekken kan gå som håndbagasje. Da tenker jeg på den fysiske muligheten med å få plassert sekken i bagasjehyllene. Det er ikke den samme fysiske åpningen på hattehyllene i alle fly. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå