Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Starcraft/WC3 og Nextgentel:en umulig kombinasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å få Starcraft til å fungere med Nextgentel i omtrent to år nå, mer eller mindre sammenhengende, og tro meg; jeg har prøvd ALT. Bortsett fra å sjekke alt av tips på forum som dette har jeg ringt nextgentel selv og jeg har til og med kontaktet produsenten av modemet mitt; Thomson. Dessuten har jeg faktisk utlovet belønning(!) til personer som gir tips som fører til at jeg kan spille starcraft eller wc3 problemfritt med NextGenTel som leverandør. Modemet mitt er forøvrig en Thomson SpeedTouch 546i. Jeg fikk beskjed av en kundebehandler fra Thomson at de ikke hadde noe problem med sine modemer når det kom til starcraft(eller WC3 for den saks skyld). Jeg fikk til og med beskjed om at kundebehandleren selv spillte Starcraft med samme modemet som jeg hadde uten problemer.

Likevel kom han med flere forslag, og jeg forsøkte dem alle. Det siste i rekken var å forsøke å oppgradere firmwaren til modemet; som noen av dere kanskje vet, resulterer dette i et modem som ikke er kompatibelt med NGT sine linjer(NGT støtter kun èn type firmware til modemet, og det er den typen som følger med).

Kundebehandleren fra Thomson mente at NGT kanskje hadde stengt eller begrenset tilgangen til de portene som trengs for å spille StarCraft/WC3(6112-6119). Isåfall burde samtlige NGT-kunder ha problemer med StarCraft, men så vidt jeg vet fungerer det fint for noen av dere? Stemmer dette? Jeg vet imidlertid også at NGT ofte får telefoner om spillere som ikke kan spille StarCraft eller Warcraft 3 uten å oppleve utrolig lagg, og at jeg altså ikke er alene.

Så, til slutt; mine spørsmål. Finnes det noen her som kan spille StarCraft eller WC3 uten problemer og som har Nextgentel? Isåfall, hvilket modem har dere?

Og, tror noen av dere at det er realistisk å få Nextgentel til å åpne de sistnevnte portene hvis de er stengte eller begrensede? De har jo fått kritikk for å ha en utrolig firkantet kundeservice, så slik jeg ser det, er det eneste håpet nå å skifte leverandør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, til slutt; mine spørsmål. Finnes det noen her som kan spille StarCraft eller WC3 uten problemer og som har Nextgentel? Isåfall, hvilket modem har dere?

Og, tror noen av dere at det er realistisk å få Nextgentel til å åpne de sistnevnte portene hvis de er stengte eller begrensede? De har jo fått kritikk for å ha en utrolig firkantet kundeservice, så slik jeg ser det, er det eneste håpet nå å skifte leverandør.

7577050[/snapback]

Jeg har den samme routern, og her funker det perfekt, hadde problemer med å legge opp før med den gamle cisco 677i routern men som sagt nå fungerer WC3 perfekt.

Du burde ihvertfall ringe til NGT og spørre om de har noen som helst begrensing på de aktuelle portene.

Lenke til kommentar

Kan du invitère venner til games i WC3? Jeg kan spille random games, men jeg kan ikke invitere eller akseptere venner til oppsatte games. Vet du om starcraft fungerer hos deg?

Vel, jeg vil kanskje tro at NGT egentlig ikke har stengt 6112-6119 siden jeg har hørt om folk med NGT som kan spille starcraft. Disse bruker imidlertid IKKE Speedtouch, men rutere/modem som Linksys.

Lenke til kommentar
Kan du invitère venner til games i WC3? Jeg kan spille random games, men jeg kan ikke invitere eller akseptere venner til oppsatte games. Vet du om starcraft fungerer hos deg?

Vel, jeg vil kanskje tro at NGT egentlig ikke har stengt 6112-6119 siden jeg har hørt om folk med NGT som kan spille starcraft. Disse bruker imidlertid IKKE Speedtouch, men rutere/modem som Linksys.

7577784[/snapback]

Jeg har kun spilt noen få 'ekte' games, men masse Custom games, der kan jeg lage og joine games uten problemer

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn ekstern firmware på min 546i fra http://www.speedtouch.nl/ og med riktig oppsett fungerer det å sette den i bridgemodus og ha en router etter.

Selv har jeg gått bort fra å bruke denne da den gir litt lav hastighet og er litt ustabil.

Mitt oppsett pr dato er en Billion bipac 5102s i bridgemodus og en router etter (Netgear WPNT834). Dette fungerer helt knallbra og tåler masse torrents med full ADSL2+ hastighet. Det har absolutt ingen 'sperrer' bortsett fra brannmuren i min egen router. Om du skal satse på en tilsvarende løsning så er Billion 5102 til salgs for 375.- på nettet og da mangler du bare en router før du er i mål. Husk at du må legge inn korrekte vpi/vci verdier (1/32 ?) og LLC i Billion routermodem for at det skal virke mot NGT.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 år senere...

Heisann, jeg har en løsning for alle her: Gå til adressen: 10.0.0.1 i søkefeltet på web browseren. log deg inn med user som brukernavn og passord. Deretter trykker du

- Advance setup

- NAT

- ADD

- Select one, velg "blizzard battle net"

- Der det står server ip adresse velger du det du skrev i søkerfeltet 10.0.0.1

- Også trykker du save

Når det er gjort Går du til:

- Device info

- Statistic

- Reset Statistic

Også er det bare til å spille alt blizzard har å gi^^ hehe, vel velkomme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...