Teac Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei hei, er ute etter et program som du kan velge hvilken størrelse et bilde skal ha. Problemet er det at når jeg tar digital kamera bilder så ønsker jeg at de skal være en spesiell størrelse for passe inn i hjemmesiden min perfekt. Noen som vet om et program som gjør foreksempel et bilde på størrelsen 640 x 480 til 480 x 320 ? Uten at absolutt all kvalitet forsvinner. ( vet at ved altfor stor endring vil kvaliteten bli dårlig men jeg snakker ikke om altfor store endringer.) Takker for hjelp. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 du kan google etter "image resizer", du finner mange online programmer..... eller så tipper jeg hvis du har 640 x 480 og vil forandre til 480 x 320, mister du proporsjon av bilde. prøv heller 640 x 480 til 480 x 360...... det var bare liten tips..... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg bruker Microsofts egen jeg. Da høyreklikker jeg bare på bildet, og velger resize fra menyen. Programmet er helt gratis, og finnes her Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Jeg bruker Microsofts egen jeg. Da høyreklikker jeg bare på bildet, og velger resize fra menyen. Programmet er helt gratis, og finnes her 7577088[/snapback] Tusen takk for hjelpen. Var akuratt det programmet jeg var ute etter. Takk for tipset angående størrelsen no_viking_no Fortsatt god jul. Endret 25. desember 2006 av Teac Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Så har du også ReaJpeg. Det er også genialt. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Faststone image resizer er også bra. Det bruker jeg hele tiden. Du finner det på snapfiles.com og det er freeware. MvH Bikeridr Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) FastStone Image Resizer er fin for slike ting. Der kan du velge kompresjonsgrad, oppløysning og ein del meir. Med Microsoft sin Image Resizer kan ein vel ikkje velge anna enn oppløysning. Redigert: Litt sein, og feil URL. Endret 26. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå