Gå til innhold

vise bilde på framsiden på min hjemmeside

Anbefalte innlegg

Hei jeg å en til har starta opp en nettradio

vi er ute etter et script som virker sånn at når en radiovert skal ha sending så kan han/hun selv bytte bilde av seg selv på hovedsiden altså i index.php fila

er det noen her som kan hjelpe meg

har prøvd å søke på nett i flere mnd men finner ikke noe sånt :( håper på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du enkelt kan gjøre er jo bare å lage PHP fil med bilde på, og legge inn autorefresh. Så oppdateres siden hvert minutt f.e.k.s.. Bildet bare bytter du ut på serveren.

Altså.. Si at filen heter bilde.php, og bildet heter radiovert.jpg. Alt du trenger å gjøre er å ha autorefresh hvert minutt eller noe lignende. Så når en ny er online bytter du bare ut bildet, altså overskriver det med et annet som har samme filnavn.. Svært forenklet, men også fleksibelt :D

Lenke til kommentar

Ja men problemet blir jo da at alle må ha tilgang til webserveren

å det er ikke så lurt

det beste er jo å ha et innlogin system så kan dem som skal ha sending trykke på en knapp å da velge sitt bilde håper det er noen som har et tips om det

Lenke til kommentar
Det du enkelt kan gjøre er jo bare å lage PHP fil med bilde på, og legge inn autorefresh. Så oppdateres siden hvert minutt f.e.k.s.. Bildet bare bytter du ut på serveren.

Altså.. Si at filen heter bilde.php, og bildet heter radiovert.jpg. Alt du trenger å gjøre er å ha autorefresh hvert minutt eller noe lignende. Så når en ny er online bytter du bare ut bildet, altså overskriver det med et annet som har samme filnavn.. Svært forenklet, men også fleksibelt :D

7577121[/snapback]

Han kan ikke bruke metoden med AutoRefresh, da refreshes siden hvert min og det samme gjør nettradion også og det er ikke ønskelig! Han kan gjøre det hvis han plaserer bildet på Iframes (Men det er gammeldags).

Det du spørr er ikke vanskelig, enkleste måten å gjøre det er som steffenz sier "bytte bildet på serveren, etter hvem som har sendingen". Uten at du setter noen auto refresh. Du vil få et problem for folk som allerede er inne og hører på radion, da vil ikke bildet endres med mindre de gjør en refresh selv.

Lenke til kommentar

7577121[/snapback]

Han kan ikke bruke metoden med AutoRefresh, da refreshes siden hvert min og det samme gjør nettradion også og det er ikke ønskelig! Han kan gjøre det hvis han plaserer bildet på Iframes (Men det er gammeldags).

Det du spørr er ikke vanskelig, enkleste måten å gjøre det er som steffenz sier "bytte bildet på serveren, etter hvem som har sendingen". Uten at du setter noen auto refresh. Du vil få et problem for folk som allerede er inne og hører på radion, da vil ikke bildet endres med mindre de gjør en refresh selv.

7577823[/snapback]

Ja men da må jeg heletiden være hjemme å bytte bilde

må jo være en annen måte å gjøre det uten å ha full tilgang til serveren

ser andre radioer har bilde å dem har ikke selv full tilgang dem logger bare inn på en admin system på siden å trykker på bilde sitt som alt ligger på serveren

Lenke til kommentar

ok men da får alle som er radiovert brukernavn å passord til siden så får vi teste om det går

til vi finner en måte å løse detta på

tipper siden ikke vil se ut etter noen dager men det får så stå sin prøve

:(

Lenke til kommentar

Det du bør gjøre, er å ha en mappe med bildene i

#1. et opplastningsscript som renamer filene etter brukernavnet til den som er pålogget.

#2. Et script som finner ut hvem som sender radio, og viser bildet til den personen. Dette kan du kalle radiovert.jpg også bruke .htaccess for å få det til å bli tolket som en php fil. I radiovert.jpg blir bildene i mappen inkludert, avhengig av hvem som er radiovert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...