Gå til innhold

hvordan bruke pc skjerm samtidig med tv skjerm

SKAREN

Anbefalte innlegg

når jeg kobler pc skjermen opp til tv blir pc skjermen sort, og kun tv'en viser bilder.

hvordan endre instillinger på pc'n slik bildene vises på både tv og pc??

sitter forresten hos min far og skal sette opp hans laptop, det er en ny bærbar HP Pavilion ze2000 med originale programvare (dvs ikke noe ekstrautstyr)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svaret

slik jeg gjør nå er å klikke (alt + f5) for å veksle mellom pc skjerm eller tv skjerm.

Om du vet hvordan jeg kan ha begge skjermene på samtidig hadde jeg satt pris på en kort forklaring hvor jeg gjør en slik instilling.

Er ikke såååå data ekspert, men regner med man kan gjøre instillinger fra startmenyen til kontrollpanelmenyen til til utseende og temaer og til skjer osv??

hvis det ikke hjelper med FN og F5 samtidig eller lignende, så må du sikkert i instillinger til skjermkortet. du kan muligens besteme at du kjører A og B skjerm som utvidet desktop eller at begge skal skal kjøre samme desktop.....

7577007[/snapback]

Lenke til kommentar

FANT LØSNINGEN FOR Å BRUKE 2 SKJERMER SAMTIDIG.

man kan gjøre instillinger fra startmenyen til kontrollpanelmenyen til til utseende og temaer og til skjerm til instillinger.

når man er kommet dit ser man et bilde med 2 skjermer dvs skjerm 1 og skjerm 2

klikk på skjerm to og hak av på rubrikken under "utvid windows". Da virker begges kjermene utrolig nok. noe som tok meg 3 dager å finne ut

takk for svaret

slik jeg gjør nå er å klikke (alt + f5) for å veksle mellom pc skjerm eller tv skjerm.

Om du vet hvordan jeg kan ha begge skjermene på samtidig hadde jeg satt pris på en kort forklaring hvor jeg gjør en slik instilling.

Er ikke såååå data ekspert, men regner med man kan gjøre instillinger fra startmenyen til kontrollpanelmenyen til til utseende og temaer og til skjer osv??

hvis det ikke hjelper med FN og F5 samtidig eller lignende, så må du sikkert i instillinger til skjermkortet. du kan muligens besteme at du kjører A og B skjerm som utvidet desktop eller at begge skal skal kjøre samme desktop.....

7577007[/snapback]

7577064[/snapback]

Lenke til kommentar

hvis du bruker FN+F5 og det funker, så prøv å trykke enda en gang FN+F5.....

vannligvis er det sånn at når du trykker 1xFN+F5 så bytter du skjermen fra laptop til annen enhet, trykker du enda en gang så får du bilde på både laptopen og ekstern enhet. og trykker du enda en gang så kommer du tilbake til laptop.....

prøv det først.....

Lenke til kommentar

takk for tilbakemeldingen. fint det er noen som hjelper til innimellom.

har nå fått til å bruke begge skjermer samtidig, men det er dukket opp et nytt problem, nemlig grafikk problem.

alt er klart å lese på laptoppen, men når jeg skal lese teksten på feks vg.no via LCD skjermen ser jeg ingen ting nærmest.

vet noen om det er mulig å bedre kvalitetet på skriften til LCD skjermen, slik det i hele tatt er mulig å surfe på nettet.

bør vel være en enkel instilling for å gjøre LCD skjermen mer skarp??

ok, da ser at problemet er løst..... skulle bare spørre som du bruker VGA eller S-VIDEO..... men nå er det uvesentlig......

7577149[/snapback]

Lenke til kommentar

er ikke en dataekspert, men ser hva du sikter til hehe

som du foreslo har jeg skjermoppløsningen på 1024 * 768

all tekst er jo utrolig klar på den lille laptop skjermen, men på LCD tv'n sklir all tekst ut og er fullstendig ulesbar. Det er en helt ny LCD 32 tommers tv som følgelig er avlang og som evt drar ut bokstavene. kanskje det er mulig å løse dette prøblemet ved en annen skjermoppløsning når tv'n er avlang??

he he..... vet ikke hvilken TV vi snakker om. prøv å forandre screen resolution på laptopen. det burde hjelpe, tipper jeg..... eksempelvis til 1024x768......

7577301[/snapback]

Lenke til kommentar

prøv med 800x600 pixel..... noen kompromis må du regne med.....

spurte om TV, da kunne jeg finne hvilken skjerm oppløsning klarer den. kjører selv projektor og laptopen på 1024x768 og det går fint. kjørte også 1024x768 på 50" plasma og det var krystalklar.....

prøv med 800x600 pixel på laptopen.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...