Gå til innhold

Sliter med straumforbruket på mobben min!

dsafd

Anbefalte innlegg

Heei...

Jeg har nettop fått meg ein ny mobil til jul som da heitter: Sony Ericsson Z710i er veldig fornøyd bortsett fra at straumen på den varer ikkje lenge! Har brukt mobilen i ca ein dag og det viser at det er 52% batteri igjen! Det irriterer meg litt. Men jeg har jo trykket mykje på den, og høyrt litt musikk! Men det er folk som sier at vist du har mobilen din i lommen så vil den komme uti knappene som er på utsida PS det er jo tastelås på dem, men når jeg kommer borti dem så lyser begge skjermene! Ytreskjer og indreskjerm! Folk sier det bruker mykje straum! Noen som har denne mobilen og veit om ein plass hvor jeg kan koble det av? :roll:

jeg snakket litt med far, hansa når jeg ser det er lite straum igjen så kan jeg jo bare setje den på lading om natta som kommer, og forseette slik! Men er ikkje sikker, folk sier jo vist du lader mobilen når det er meir straum igjen så vil batterie bli svakt! Hva sier dere? Kan jeg bare gjøre slik eller bør jeg vente til mobben er tom for straum? :hmm:

Hva kan jeg gjøre for og spare litt straum? :ermm:

Har ein sånnen: http://prisguide.har...productId=45309

Håper på svar:D trenger det:D

Endret av dsafd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SFs guide til bedre batteri på Sony Ericsson-telefoner:

1. Skru ned lysstryken i skjermen til 50-60 % (Innstillinger > Skjerm > Lysstyrke).

2. Har du en 3G-telefon og null behov for videosamtaler/dårlig 3G-dekning? (Innstillinger > Kommunikasjon > Mobilnett > GSM/3G-nett > Kun GSM)

3. Husk å skru av blåtann når den ikke er i bruk.

4. Ikke holder fingerne direkte på antennen under samtaler (hold som idioter = mer stråling og mindre batteri).

5. Er SIM-kortet ditt gammelt kan du oppleve bedre batteri om du skaffer nytt.

[Mine ord copy-pasted]

folk sier jo vist du lader mobilen når det er meir straum igjen så vil batterie bli svakt!
Klattlading / delvis opplading skader ikke nye batterier. :)
Lenke til kommentar

Hmm

Takk Sigmund_Freud!

Da kan jeg nokk bare lade slik som far sa:D

Men lurer enda på hvordan jeg kan stoppe slik at mobben ikkje lyser når den ligger i bokselomma og blir trykkt på! Vist det går ann da :dontgetit: Men jeg for vell bare vente og se! :thumbup:

Lenke til kommentar
Men lurer enda på hvordan jeg kan stoppe slik at mobben ikkje lyser når den ligger i bokselomma og blir trykkt på!
Skjermen lyser ikke like lenge opp av dette som om du skrur av tastelåsen.

Det skal heller ikke være slik at trykk på disse tastene lyser opp begge skjermen:

fant ut av det baklyset tror jeg. det er rett og slett ingen skillevegg mellom skjermene. så når baklyset på den ene skjermen skrus på så lyser den indirekte opp den andre også selv om den ikke står på.

7317041[/snapback]

Se om tipsene på lista gir forbedring og husk at batteriet ikke har full kraft før det har blitt ladet opp to-tre ganger. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...