Gå til innhold

Får ikke til og koble internet til 360en min.

Mikr89

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk en 360 til jul,og kan ikke helt med den.

Men har akkurat plugget ethernet kabel i ruteren og 360en min.Da jeg prøver og koble meg til xlive kommer jeg bare til test connection,så står det network adapter wired,ip address failed.

Får da opp error status report w:0000-000b

x:8000-0011

y:0000-0000

z:0000-0000

Noen som vet Hva det betyr eller hva jeg kan gjøre for og få dette til?

Please svar noen :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Når du er på dashboardet, gå til System blade (det lengst til høyre), velg Networking og så "Test Live Connection" (eller hva det nå heter), så kan du se hvor feilen oppstår.

Lenke til kommentar
Gå inn i routeren å se om DHCP står på... ellers kan du kanskje bare koble utenom routeren (rett fra modem) å se om det går da?

7578108[/snapback]

Prøvde og koble rett fra modem nå og det går ikke,får bare meldingen ip address failed. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Gå inn i routeren å se om DHCP står på... ellers kan du kanskje bare koble utenom routeren (rett fra modem) å se om det går da?

7578108[/snapback]

Prøvde og koble rett fra modem nå og det går ikke,får bare meldingen ip address failed. :(

7578406[/snapback]

Ta å koble deg rett inn i routeren, hvor jeg antar alle dine PC-er og andre nettverksenheter er tilkoblet, da det kan være mulighet for at du har en ISP som krever PPOE, og ikke gir ut IP før du har tastet inn brukernavn og passord. Dette er trolig alt satt opp i routeren, så det bør holde å plugge Xboxen rett inn der.

Du kan også ta en titt på instillingene på PC-en din, bruker du Windows XP, så kan dette sjekkes på følgende måte: Gå inn på Kontrollpanel, og videre til Nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på Lokal Nettverkstilkobling, og velg egenskaper. Dobbeltklikk så på Internet Protocol (TCP-IP), og se hva denne er satt til. Dersom den er satt til å motta IP-addresse automatisk, bør det ikke være noe problem for din 360 å få IP-addresse.

Dersom det er fyllt ut en IP-addresse der fra før, si at den ser slik ut:

IP addresse: 192.168.10.3

Subnet: 255.255.255.0

Standard gateway: 192.168.10.1

Anbefalt DNS Server: 192.168.10.1

Da kan du fylle ut feltene likt på din 360, men endre IP-addressen til 192.168.10.20 (eller noe i den dur). Jeg vil dog dro at du har DHCP på, så det bør ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...