ovmu Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Prøver å overføre mine HI8 opptak til PC ved bruk av S-video kabel. Har ATI Rage Theater Video Capture og SB Audigy Audio (1400). Problemet er at lyden ikke blir med over. Har noen et tips om hva jeg gjør feil ? Hva slags inndatakilde for lyd skal man bruke ? ovmu Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Sikker på du kan få lyden til å gå over på S-Video? Hvorfor kobler du ikke bare lyden rett inn i Line-In med en vanlig lydledning..? Edit: ----------------- Jeg tenker på en slik ledning: Godt mulig at det bare er utgang for en hvit på kameraet (mono) Endret 26. desember 2006 av steffenz Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 S-video fører bare bilde, ikke lyd. Kanskje får du best resultat om du bruker samme kabel som du bruker ved TV-visning, med gul til bilde og de to andre, rød-hvit til lyden. Lenke til kommentar
ovmu Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Takk for tilbakemeldinger. Jeg er imidlertid like langt. Jeg har koblet til Svideo kabel på kameraet, og hvit plugg i monoutgangen på kameraet: Den andre enden av SVideo kabel og hvit plugg har jeg satt inn i en VIVO boks som fulgte med maskina når jeg kjøpte den: VIVO boksen er koblet til grafikk-kortet med boksens SVideo-kabel. Denne har en god del ekstra plugger o forhold til vanlig SVideo-kabel. Har kastet bruksanvisningen som fulgte med maskina selvsagt. Kan det være noen innstillinger på maskina som jeg ikke er oppmerksom på ? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Men du skal ikke bruke boksen. Har helt likt kamera selv forresten.. Det jeg mener her er at du bruker en lydledning med rød/hvit plugg i den ene enden (inn i kameraet) og vanlig phones i andre enden. Phones pluggen plugger du inn i datamaskinens mikrofon-inngang, eller line-in. SÅ velger du i opptaksprorammet at du vil ta opp ifra den inngangen. Det burde være enkelt. Sånn gjorde jeg fra mitt Hi8 kamera, og VHS spiller.. Gjorde det senest i går kveld.. Lenke til kommentar
ovmu Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Takker Steffenz, da burde det funke for meg å . Jeg må imidlertid ha meg en ny kabel, for jeg har samme pluggtyper i begge ender, og det funker ikke på PC-kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå