Gå til innhold

ny bærebar til maks 10 000kr

Åsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå er jeg ikke helt sikker på skjermkort ogh hvordan denne er til spilling, men jeg er veldig fornøyd med min HP 6184. Pipelyden enkelte klager over har jeg ikke merket noe til (enda, bank i bordet ;). Jeg er i alle fall veldig fornøyd, gode taster, fin skjerm og veldig lett syns jeg da! :D

Lenke til kommentar
hva er den beste bærebare til maks 10 000kr?

den må ha:

15,4 skjerm

bra skjermkort (GO7600)

dobbelkjerne prosessor

minimum 100GB

minimum 1GB RAM

Vekt: Maks 3 kg

Innebygget webcam er også greit

Takker for svar :)

7576252[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326640&view=detailed denne er ganske kurrant. Den finnes hos amentio for 1300,- mindre, men der er den ikke på lager på en stund.

Eliasaeb: er endel dårligere skjermkortet som sitter i din.

Lenke til kommentar
Når han sier minst 7600go så er det jo teit å linke til en med vesentlig dårligere skjermkort, go7300 er ikke et bra skjermkort, det holder såvidt til nye spill på lav grafikk.

7579962[/snapback]

Nå har 'mannen' ikke spesifisert akkurat hva han skal bruke den til. Geforce 7300 skjermkort fungerer til 80% av befolkningen, folk flest vil komme bedre ut av det med andre "specs" enn et 'heftig' skjermkort. Linken er relevant fordi den pc'en har god ytelse i ALT, og har masse med disk, masse med ram, 15" med nummerisk tastatur. Alt i alt gir den mye for pengene og er en glimrende maskin til folk flest, som vil fungerer utmerket med Windows Vista.

Men som du påpeker så er den ikke perfekt. Den har ikke det kraftigste skjermkortet, og dersom 'mannen' ønsker å bruke den til nyere spill så bør han vurdere en alternativ pc.

Lenke til kommentar
Når han sier minst 7600go så er det jo teit å linke til en med vesentlig dårligere skjermkort, go7300 er ikke et bra skjermkort, det holder såvidt til nye spill på lav grafikk.

7579962[/snapback]

Bra spesefikk ellers men det hjelper så lite da skjemkortet suger.... GO7600 yter rundt 60% bedre og dette sier vel alt...

PS- Man gir ikke 11,000,- for en maskin med et så tragisk skjermkort.... "finnes masse alternativer som er klart bedre"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

7579962[/snapback]

Nå har 'mannen' ikke spesifisert akkurat hva han skal bruke den til. Geforce 7300 skjermkort fungerer til 80% av befolkningen, folk flest vil komme bedre ut av det med andre "specs" enn et 'heftig' skjermkort. Linken er relevant fordi den pc'en har god ytelse i ALT, og har masse med disk, masse med ram, 15" med nummerisk tastatur. Alt i alt gir den mye for pengene og er en glimrende maskin til folk flest, som vil fungerer utmerket med Windows Vista.

Men som du påpeker så er den ikke perfekt. Den har ikke det kraftigste skjermkortet, og dersom 'mannen' ønsker å bruke den til nyere spill så bør han vurdere en alternativ pc.

7580017[/snapback]

Når trådstarter oppgir et skjermkort så regner jeg med han har sjekket rundt, og jeg synes den PBen din gav lite for pengene, den er dessuten 1000,- for dyr for trådstarter og har et merkbart dårligere skjermkort. Du finner mange andre og bedre alternativer til den prisen.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326640&view=detailed denne er ganske kurrant. Den finnes hos amentio for 1300,- mindre, men der er den ikke på lager på en stund.

Den pcen ser kjempe bra ut. Den har alt det jeg trenger :)

7580299[/snapback]

Bortsett fra Turion prosessor.... "foretrekker Intel selv" men det er sikkert en god maskin ;)

7580345[/snapback]

Ja, fant desverre ingen intelkandidater til den prisen, den pcen minner veldig om A6T som var en av få bra bærbare med turion ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...