lokeland Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Pay it forward - Begynte å tenke litt på det at det ikke er mye som skal til for å gjøre en forskjell. Pen slutt. Første filmen som fikk meg til å gråte (på slutten selvfølgelig), i en alder av 11 år. Patch Adams - Skjønte mer om hva glede er og hvor viktig det er. Crash - Fikk meg til å tenke mer på skjebnen og tilfeldighetene. Sterk film. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Star Wars: A New Hope: Var fire, fem år og rakk bare å se introen der Darth Vader kommer inn i romskipet før jeg måtte legge med, men den scenen sitter igjen den dag i dag. (morsomt nok leide jeg alle tre på video da jeg gikk på ungdomsskolen, og de aller fleste mobbet meg (vennskapelig, selvsagt) fordi de var så barnslige. Hihi.) * Neverending Story: Sånn lager man familiefilmer. Punktum. Så den forresten sammen med dama i jula, og den har faktisk holdt seg helt fint. Effektene er fremdeles meget bra, og historien og skuespillerne er tidløse. Men dropp begge oppfølgerne. (jada, det er en NS3 og en tv-serie, men om dere har noe som helst interesse av denne filmen bør dere droppe nr tre og serien. Nr to er tvilsom nok). * Alien: Og sånn lager man skrekkfilmer. Greit jeg var syv år, men likevel. Kongefilm. Jeg har alltid vært interessert i skrekkfilmer og skrekkfortellinger (hvem har ikke skremt vettet av hverandre med spøkelseshistorier som barn?), og denne var den første "ekte" skrekkfilmen jeg fikk se. * Titanic: Jeg ser glatt Cannibal Holocaust mens jeg spiser lasagne, og sovnet i Schindler's liste. Men denne ble nesten for sterk til tider. Har ikke grått på mange, mange år, men fikk tårer i øynene da jeg så denne. Endret 20. februar 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Fight Club helt klart! "The things you own, end up owning you". I tillegg til en del andre meningsløse ting og tang som preger det moderne liv. Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 The Last Samurai! Vet det er mange som synes denne filmen er bare "OK" men jeg må si at dette forandret mitt syn på trofasthet, ære, vennskap og om å sette pris på det du har Må nesten si at til Titanic må jeg holde igjen tårene konstant... Og jeg synes soundtrackene til begge filmene jeg har nevnt setter et sterkt preg på kvaliteten Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Forandret livet mitt er kanskje i overkant, men Salò var ganske interessant Lenke til kommentar
zonko Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Donnie Darko En utrolig bra film som får deg til å tenke litt, lå i senga lenge etterpå å tenkte på den filmen. Jeg har sett den en rekke ganger, men skjønner den fortsatt ikke 100% Jeg er også særdeles fornøyd med musikkvalget og det gir en stemning som er helt fantastisk. Avsluttningsmelodien Mad World med Gary Jules setter et preg i tankegangen din. Veldig enig her. Du sitter igjen med en følelse jeg ikke helt kan beskrive, men den gjør noe helt rart med deg som du bærer på lenge etterpå. Capturing the Friedmans var en opplevelse. Jeg vet enda ikke i dag hva jeg helt vil tro om denne filmen, den har så mange aspekter og den snur opp ned på hodet ditt. Jeg er overlykkelig for at jeg aldri har opplevd noe lignende selv, men man får sett hvordan mennesker kan oppføre seg i ekstreme livs- og familiesituasjoner. Det handler om å bry seg om seg selv, om å bry seg om andre, om samfunnet, om seksuelle overgrep, om politiarbeid, om forhold rundt rettssaker, om tro og løgn og ikke minst om det å være en familie. Den var verdt å se, jeg mener man kommer styrket ut av det som person. Endret 21. februar 2008 av zonko Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 V for Vendetta. Fikk meg til å innse at vi må passe på så noen få mennesker ikke får for mye makt. Et av de mange gode sitatene fra filmen er jo: "It's not the people who should be afraid of their government, it's the government that should be afraid of the people." Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Fight Club: Forandret mitt syn på det aller meste filmen handler om egentlig. De som har sett filmen skjønner nok hva jeg mener. Han sier mye klokt i den filmen, ja. EDIT: Typo Endret 24. februar 2008 av Darkbuster Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Fight Club: Forandret mitt syn på det aller meste filmen handler om egentlig. De som har sett filmen skjønner nok hva jeg mener. Han sier mye klokt i den filmen, ja. EDIT: Typo Veldig enig Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 15 nye filmer i listen nå da!(Y) Tears Of The Sun forandret synet mitt på hvor fælt endel av landsbyggerne har det i Afrika. Fin film. CSI, og Prison Break har overasket meg på hva som egentlig vi mennesker får til. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 De nevnte seriene er vel kanskje ikke helt realistiske da men :/ Hvertfall ikke PB Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 De nevnte seriene er vel kanskje ikke helt realistiske da men :/ Hvertfall ikke PB star wars er da heller ikke realistisk;) Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 De nevnte seriene er vel kanskje ikke helt realistiske da men :/ Hvertfall ikke PB star wars er da heller ikke realistisk;) Nei, men de viser vel ikke så mye av hvor mye mennesket får til da Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ser man bort fra at alt er så mørkt og at de klarer å finne DNA spor hvor det skal være er CSI faktisk overraskende realistisk. Metodene de bruker er mye av et samme som i virkeligheten, og mange av tingene de etterforsker kunne fint ha skjedd på ordentlig. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå følger ikke jeg med på Csi, har bare hørt at dem bruker en del urealistiske metoder, nå vet ikke jeg om det er sant eller ikke men jeg sikta egentlig mer til Prison Break, som egentlig er lite realistisk syns jeg Lenke til kommentar
zonko Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 De bruker en del virkelige metoder der, men analyser som i serien tar 23 sekunder kan ta ei uke i virkeligheten... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 At mye av serien er realistisk tviler jeg ikke på, men at man kan få tilgang til hele fengselet bare ved og krype bak dassen i cella si er litt mer tvilsomt syns jeg :/ men konge serie er det uansett Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) "Deliverance" Fordi en mann pulte en annen mann i rumpa, og jeg var fremdeles ung og uskyldig da jeg så den. Når en ser hvor gammel filmen er, er den scenen temmelig sterk og guffen selv i dag. Kunne nevnte en bråte gode filmer som fikk meg til å tenke mye og lenge, men ingen har faktisk forandret livet mitt. Tror jeg Endret 28. februar 2008 av Sundiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå