Gå til innhold

Bruk av DVI?

MKej

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk meg flatskjerm i julegave i år :) en HP w19 skjerm

Skjermen funker fint over vga kabel, men når jeg prøver og koble til med dvi kabel kommer det opp no signal på skjermen.

Vil jeg merke noe forskjell mellom vga og dvi-d

Har nettopp formatert pc'en og installert de nyeste driverne til skjermkortet(Geforce 6660 GT)

Hva gjør jeg feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig skjermen har en "input selector", du må velge på skjermen hvilken inngang som er aktiv (VGA eller DVI). Den får ingen signal på VGA "inngangen" når det kun er kobla en DVI kabel til, hadde det fint for et par år siden med en slik skjerm - kunne ha oppe to PC'er på samme skjerm, velge hvilken som skulle være synlig med og velge inngang på skjermen.

Lenke til kommentar

Først må jeg bare si en ting: RTFM (Read The F...ing Manual).

Hvis du fortsatt ikke har fått bilde med DVI, så kan du lese dette (se pkt. 8) hos HP support.

Om du vil merke noen forskjell er vanskelig å si, men i utgangspunktet skal DVI-D være bedre enn VGA.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

DVI kan kjøre digital overføring, mens VGA overføring er analogt. skal du bruke VGA på en flatskjerm, må skjermkortet først konvertere til analoge RGB signaler, som siden konverteres tilbake av skjermen. Dessuten er VGA overføring mye mye mer sårbar for forstyrrelser.

Om du merker det er ikke godt å si, men DVI er altså en fordel.

Forresten, du har tatt omstart med skjermen i?

Måtte det da jeg byttet skjerm, tror du må¨det når du har nVidia GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...