Thor. Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei. Jeg lurte på hva som må til for å ha en nettbank. Jeg er 17 (blir 18 i september). Jeg har kort fra sparebanken møre med ikonene bank axept, EUfiserv og Visa electron. Kan jeg bruke nettbank? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Du bare går til banken og sier du vil ha det. Ikke værre enn det, men du må være 18år. EDIT: Viss du får underskrift fra foresatte så kan du får nettbank selv om du er under 18år. Endret 25. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Du må ha en konto som nettbank-avtalen din knyttes opp mot. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Du må ha en bankkonto som kan administreres via nettbank, du må ha foreldrenes underskrift på papirene. (evt. en fullmakt du tar med i banken) Fikk det selv da jeg var 16. Veldig lettvindt å ha det, liker telebanken også for å sjekke saldo etc. også. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Denne passer bedre inn under økonomi. Tråden flyttes Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Nettbank kan alle ha som har en personlig konto eller konto som de står ansvarlig for. I tillegg trenger du selvfølgelig tilgang til nett. Ut fra hva du skriver forstår jeg det at du har en eller annen slags konto, du kan da logge deg inn, kontakte din bank pr nett eller via tlf, be om mulighet for bruk av nettbank, og så etter en stund få tilsendt nødvendige opplysninger. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg gikk i banken min en gang (er 16) og spurte om jeg som ikke har fylt 18 på noe som helst slags vis kunne få nettbank. Spurte til og med om det ikke gikk an å få foresatte til å skrive under på det. Hun som satt bak skranken sa noe ala "Man har ikke brukerrett over pengene sine før man er 18". Kjenner kompiser på samme alder som har nettbank også. Er dette bare vrøl eller er det noe Nordea har? Lenke til kommentar
dioX Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg er 17 fikk nettbank da jeg var 16. Er veldig lettvint da man skal betale regninger, overføre peng og sjekke transakjoner/saldo. Og for og ikke nevne BILLIGERE og bruke enn og gjøre alt i banken. (har Postbanken leve ung.) Lenke til kommentar
nymo Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg gikk i banken min en gang (er 16) og spurte om jeg som ikke har fylt 18 på noe som helst slags vis kunne få nettbank. Spurte til og med om det ikke gikk an å få foresatte til å skrive under på det. Hun som satt bak skranken sa noe ala "Man har ikke brukerrett over pengene sine før man er 18". Kjenner kompiser på samme alder som har nettbank også. Er dette bare vrøl eller er det noe Nordea har? 7654237[/snapback] Dette må nok være noe Nordea har. Jeg fikk nettbank da jeg var 14. Det var da jeg begynte som avisbud og jeg trengte en lønnskonto. Via nettbanken har jeg full tilgang til lønnskontoen min, mens jeg bare kan se hvor mye penger som er på sparekontoen. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg gikk i banken min en gang (er 16) og spurte om jeg som ikke har fylt 18 på noe som helst slags vis kunne få nettbank. Spurte til og med om det ikke gikk an å få foresatte til å skrive under på det. Hun som satt bak skranken sa noe ala "Man har ikke brukerrett over pengene sine før man er 18". Kjenner kompiser på samme alder som har nettbank også. Er dette bare vrøl eller er det noe Nordea har? 7654237[/snapback] Dette må nok være noe Nordea har. Jeg fikk nettbank da jeg var 14. Det var da jeg begynte som avisbud og jeg trengte en lønnskonto. Via nettbanken har jeg full tilgang til lønnskontoen min, mens jeg bare kan se hvor mye penger som er på sparekontoen. 7656551[/snapback] Går an i Nordea og. Men det er ikke noe de slenger etter deg i banken. Begge foreldre må samtykke, og det annonseres ikke med dette tilbudet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg er seksten. Fikk nettbank når jeg var 15. Jeg bare mekka sånn blått visakort jeg, sammen med pappa, også fikk jeg nettbank uten å ha nevnt det. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Bullshit! Jeg har akkuart bestilt med Visa Electron. Skulle få en sånn litn boks som jeg kobla kortet opp på nettet med. Er 15 jeg da Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Men nå har jeg nettbank så er ferdig med denne tråden... Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hva så om du er ferdig med denne tråden? Kanskje andre kan diskutere vidre i den? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Jeg gikk i banken min en gang (er 16) og spurte om jeg som ikke har fylt 18 på noe som helst slags vis kunne få nettbank. Spurte til og med om det ikke gikk an å få foresatte til å skrive under på det. Hun som satt bak skranken sa noe ala "Man har ikke brukerrett over pengene sine før man er 18". Kjenner kompiser på samme alder som har nettbank også. Er dette bare vrøl eller er det noe Nordea har? Sparekontoer som tilhører umyndige regnes som regel ikke som den "umyndiges egne midler", i alle fall i banken jeg jobber i iblant. Du ville fått det samme svaret på din forespørsel om du utelukkende hadde en slik sparekonto. Hadde du derimot hatt en lønnskonto som du fikk inne "egne midler" på, hadde ikke det vært noe problem. Men dette er i utgangspunktet en "ikkesak" ettersom en 16-åring ikke kan sette seg i gjeld og derfor i prinsippet ikke betaler regninger. Bare flame ivei, men det er bare unntaksvis at 16-åringer betaler regninger, og jeg stiller spørsmålstegn med hvorfor en 16-åring da skal ha nettbank. Saldotjenester er da noe annet, da man sjekker det ved hjelp av mobiltelefon. Endret 26. januar 2007 av gorber Lenke til kommentar
nymo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvorfor skulle ikke en 16-åring betale regninger? Jeg har betalt min egne telefonregning fra jeg var 13. Selvfølgelig står ikke jeg som eier av abbonementet, men som bruker. Derfor får jeg regningene og jeg betaler de. Hva med netthandel? Handler selv mye på nett, og en del ganger bruker jeg forhåndsbetaling. Da snakker vi vel ikke om å sette seg i gjeld? Eller hva med medlemskontigent i diverse klubber og foreninger? Det letteste er som oftest å betale slikt inn med nettbank. I tillegg er nettbank et godt verktøy for å holde orden på økonomien. Man ser enkelt hvor mye penger man har brukt og hvor. Mange nettbanker har også egne verktøy for å holde regnskap. Så nei du! Argumentene dine holder ikke. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) I min verden betaler foreldre de fleste av disse utgiftene, og som jeg skrev, det er ikke ofte vi opplever i banken at ungdom vil ha nettbank. Jeg spør heller: Hvorfor skulle en 16-åring betale regninger. (Merk: unntak kan eksistere.) Men for all del, unntak finnes, og jeg sier ikke at det ikke kan la seg gjøre. Forutsetningen i min verden for å få nettbank må være at man har "egne midler" eller foreldre med seg. Endret 29. januar 2007 av gorber Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg fikk nettbank rett etter jeg ble 15 . Men det jeg synes var litt rart at jeg har full tilgang til sparekontoene så jeg kan overføre fra de til brukskonto Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Men det jeg synes var litt rart at jeg har full tilgang til sparekontoene så jeg kan overføre fra de til brukskonto Normalt sett skal du ikke det, men enten så kan foreldrene dine gitt deg disposisjonsrett over kontiene eller det kan ha skjedd en feil ved opprettelse. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 De skrev under papirer på å få nettbank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå