Gå til innhold

Ableton Live går skit tregt

Anonym5656

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Toneport UX1 og fikk med dette Ableton Live programmet. Men når jeg skal lage tromme beats så blir det skikkelig hakkete og tregt når jeg har flere en 3 lag nesten. Har en Macbook med 1GB ram. Har jeg rett å slett for dårlig maskin?

Noen som har noe annet enkelt program å lage trommelyder i? Som jeg skal bruke sammen med egne gitar og bass opptak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på Mac, men siden du har 1GB ram regner jeg med at du har en relativt ny modell (nyere enn 4 år...). Da burde det ikke under noen omstendigheter være noe problem med 3+ "lag" med lyd. Sjekk under audiosettings i Live! og prøv å sette opp latency littegrann. Det kan hjelpe. Ellers bør du sørge for at du har de siste driverne til ditt lydkort.

Lenke til kommentar

CPU har vel mer å si en RAM i dette tilfellet? Eller så er det jeg som tar skrekkelig feil, så skyt meg med en SPAS eller no sånt, ok?

Uansett, jeg har selv en MacBook (med 1 Gig ram også), har ikke prøvd Ableton, men på Reason hakker det når jeg har en del instrumenter som blir avspilt samtidig. MacBook er ikke akkurat den kraftigste og beste macen du kan få tak i, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Audio driver som er i bruk finner du stort sett under, tools, audio in/out, audio preference (mulig skriveleif her) eller noe lignende.

Mulighet for at ASIO er løsningen her ja.

7592404[/snapback]

Ser ut som jeg bare kan velge mellom innebygde lydkortet eller usb-lydkortet mitt. Slik jeg kan se det.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror ikke du får ASIO på Mac, men igjen - jeg er ikke sikker. Hos meg på PC kan jeg først velge driver-type (ASIO/Directx) og deretter hvilken av tilgjengelige devices som skal brukes.

Du kan jo prøve å spørre på kvraudio.com eller på ableton's eget forum. Der er det sikkert flere med peiling på Mac og drivere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...