Anonym5656 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei! Har en Toneport UX1 og fikk med dette Ableton Live programmet. Men når jeg skal lage tromme beats så blir det skikkelig hakkete og tregt når jeg har flere en 3 lag nesten. Har en Macbook med 1GB ram. Har jeg rett å slett for dårlig maskin? Noen som har noe annet enkelt program å lage trommelyder i? Som jeg skal bruke sammen med egne gitar og bass opptak. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg har ikke peiling på Mac, men siden du har 1GB ram regner jeg med at du har en relativt ny modell (nyere enn 4 år...). Da burde det ikke under noen omstendigheter være noe problem med 3+ "lag" med lyd. Sjekk under audiosettings i Live! og prøv å sette opp latency littegrann. Det kan hjelpe. Ellers bør du sørge for at du har de siste driverne til ditt lydkort. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 Prøvde å sette ned latency(tror jeg det het) og det gikk en del mye bedre, men jeg kan ikke ha de mest avanserte trommerytmene! Det går tregt med noen trommesett og helt fint med noen andre. Kanskje en 1GB ram brikke til hadde gjort susen. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Tror ikke det er det som er problemet, med mindre du har _veldig_ mye effekter på trommesporet ditt. Selv har jeg sjuhundreogettellerannet MB ram, og kan fint kjøre haugevis med tracks og effekter på en gang. Sjekk driverne også kanskje? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 må si meg enig der. 1 gb ram er jo ikke så ille. vet ikke om du har en ASIO driver men sett på den meste driveren Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Hvor skjekker jeg hvilken driver jeg bruker? Lenke til kommentar
Badering Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 CPU har vel mer å si en RAM i dette tilfellet? Eller så er det jeg som tar skrekkelig feil, så skyt meg med en SPAS eller no sånt, ok? Uansett, jeg har selv en MacBook (med 1 Gig ram også), har ikke prøvd Ableton, men på Reason hakker det når jeg har en del instrumenter som blir avspilt samtidig. MacBook er ikke akkurat den kraftigste og beste macen du kan få tak i, for å si det sånn. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Audio driver som er i bruk finner du stort sett under, tools, audio in/out, audio preference (mulig skriveleif her) eller noe lignende. Mulighet for at ASIO er løsningen her ja. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 CPU har vel mer å si en RAM i dette tilfellet? 7592363[/snapback] Vil tro det, ja. 1GB burde holde i massevis det, selv til de heftigste trommemaskinene. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Audio driver som er i bruk finner du stort sett under, tools, audio in/out, audio preference (mulig skriveleif her) eller noe lignende. Mulighet for at ASIO er løsningen her ja. 7592404[/snapback] Ser ut som jeg bare kan velge mellom innebygde lydkortet eller usb-lydkortet mitt. Slik jeg kan se det. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 bruk usb lydkort driveren Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Ja, jeg tror ikke du får ASIO på Mac, men igjen - jeg er ikke sikker. Hos meg på PC kan jeg først velge driver-type (ASIO/Directx) og deretter hvilken av tilgjengelige devices som skal brukes. Du kan jo prøve å spørre på kvraudio.com eller på ableton's eget forum. Der er det sikkert flere med peiling på Mac og drivere... Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 jaok. Nå har jeg i allefall settingsene slik(screenshot), og det er egentlig ikke noe særlig bedre. Jeg ser at det cpu-meter greiene går på 100% når det lagger og hvis jeg slår skarptromme og basstromme samtidlig mange ganger. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 folkens, jeg fant problemet: yeah got an intel mac. the problem came up with live 5.1.. got live 5.2 now and it works! Det var altså egentlig ikke kompitabelt med intel-mac før 5.2 Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du bør fortsatt stille ned buffer size, velg f.eks 128 eller 256 samples. 50ms latecy er mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå