TurtleMan Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hei ! Jeg skal ha ny pc til 10.000. Den skal hovedsaklig brukes til å laste ned og se på mitt store nye 42'' tommers HDTV Viewpia tv. Jeg er for tiden ikke oppdatert på hvilke deler som passer sammen og hva som er bra osv så jeg trenger hjelp fra alle dere. Jeg skal ha egen LCD 19'' skjerm med i prisen og skal koble TV'en til PC'en. Jeg skal ikke bruke den til stort annet enn det nevnt ovenfor, så jeg vil ha mest mulig kvalitet til det jeg skal bruke den til, altså se en film som ligger på pc'en som igjen skal over til TV. Jeg skal ha 19'' LCD skjerm, mus og tastatur, og noe greie 5.1 høyttalere inkludert i prisen. og jeg trenger hjelp til hvilke deler som best dekker mitt behov,som funker best og passer sammen. Pc'en skal stå på rommet mitt og skal kjøpes på den webshoppen som er billigst (prisguide). Skal bygge den selv. Jeg skal se HDTV saker på TV'en. Er det noen der ute som har erfaring nok til å hjelpe ? Endret 25. desember 2006 av TurtleMan Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Jeg regner med du vil ha det så stille som mulig, derfor valgte jeg en Seagate-disk som angivelig er stillegående, vifteløst skjermkort og tilsynelatende vifteløst hovedkort (sjekk dette nærmere ut). Du sa ikke noe om at du skulle game, så jeg la ikke veldig mye penger i skjermkort, men 7600GT drar sikkert det meste av hva du skulle ha bruk for en stund fremover likevel. Handlevognen finner du her. PSU er forøvrig oppgitt til å ha maks støynivå på 17dB, noe som bør være tålelig for de fleste av oss Endret 25. desember 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Den må være så stillegående som mulig, jeg sover utrolig lett og pc'en skal stå på samme rom som meg. Den skal også brukes til skolearbeid, msn, og internett generelt. Hva er forskjellen på Media Center PC og vanlig stasjoner PC ? har ikke fått det med meg. :/ Takk for svar sub Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Går det ann å fixe noe annet slik at alt er fra samme webshop ? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hvis du kjøper alt fra Amentio kommer hele greien på under 10.000 (frakt kommer i tillegg) - se litt ned på siden med handlevognen. Media Center PC kommer vel bare an på operativsystemet (om du har vanlig Windows XP eller Windows Media Center Edition). Merk forresten at det er noe ventetid på enkelte av delene hos Amentio. Endret 25. desember 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Silverstone LC14M kabinettet. Er det samme måte å bygge i det ^^ kabinettet enn et vanlig midi tower f.eks dette ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326412 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Forskjellen er vel stort sett at Silverstone sitt er liggende (samme formfaktor som hovedkortet). Her ser du bilde av baksiden på kabinettet: http://images.gfx.no/69/69358/LC142-564x376.jpg Så selve byggingen foregår vel stort sett akkurat på samme måten som f.eks. et miditower, og alt skal etter hva jeg kan se, passe inn på den måten. edit: Her er forøvrig en test av kabinettet, og så kan du merke deg at det er 2 stk vifteplasser (ser ut som 80mm) bakpå om det skulle være aktuelt å bruke. Husk bare at det er vifter/roterende gjenstander som i hovedsak skaper bråk i en datamaskin. Jeg har forresten tatt med tastatur/mus-løsning som inneholder fjernkontroll, men ser nå at det følger med fjernkontroll til kabinettet. Kanskje det da hadde vært vel så greit å skippe den som fulgte med mus/tastatur og heller kjøpe en annen pakke. Jeg har glemt DVD-rom/brenner også, men det ordner du selv. Endret 25. desember 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Tusen takk skal du ha surb. dette hjalpe mye ! ha en fin jul ! Lenke til kommentar
Analyzer Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Har satt sammen et lite oppsett her (Se vedlegg) Dersom man skal kjøre filmer i HD kvalitet bør man ha en dual-core prosessor Er ikke så sikker på hvor stillegående den strømforsyningen er, men det står vertfall "Ultra silent" Ser ikke helt poenget med å ha HTPC kabinett viss pcen skal stå på et rom og brukes til andre ting sammen med ekstra skjerm.. Dette er vel helst for de som vil ha et kabinett som står i stil med resten av tingene i stuen;) Totalt inkludert frakt kom dette oppsettet på 10 323,- hos Multicom.no Håper dette kan hjelpe Endret 4. januar 2007 av Analyzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå