Gå til innhold

Ramdac??

sun360

Anbefalte innlegg

Jeg har et ati 8500 kort og lurte på om noen viste hvordan man kan finne ut hvor "rask" ramdac man har?!?

Den burde være 400MHZ , men en kompis av meg sier at i hans display egenskaper står det at ramdac'en er 350.

Jeg er noe ivrig til finne det ut!!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-23 02:00, skrev adyton:

Det har jo ikke noe å si egentlig. Skjermen din klarer sikkert ikke kjøre så høy oppløsning.

Eller er det bedre beldekvalitet med 400 Mhz ramdac?

Det har med bildekvaliteten å gjøre ja =)

Sun360: Ja, jeg er 100% sikker, men bare hvis du har et BBA kort. en 3. parts produsent kan ha byttet ut DAC nr.2 med en tregere eller bare tatt den vekk (Slik som Hercules gjorde med Radeon8500).

Lenke til kommentar

Juppda, det er ivaffal1 400MHz RAMDAC på den (Les her). Kan du kjøre dualscreen med DVI -> VGA convertoren så er det sikkert en til på 400MHz. Står egentlig ikke noe om to DAC'er, bare at den/de kjører på 400MHz...

Edit: Morsom liten test av kortet ditt

AMD K75 700MHz

AOpen AK72

384MB PC133 @ CL2

Radeon8500 128MB Retail BBA 300/300

2x IBM 120GXP 80.6GB

Pioneer DVD-15S

Philips CDRW1610A

[ Denne Melding var redigert av: ExcaliBuR på 2002-11-24 13:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 15:43, skrev sun360:

Takk for testen!! Var litt greit å sammenligne!

Jeg har DVI og hele pakka så jeg sattser på at jeg har to ramdac!!

Takk for all hjelpen, det er godt å se at noen tar tiden til å hjelpe en "newbie" som meg.

Selv om det er DVI, så er det nødvendigvis ikke to DAC'er... Digitale skjermer trenger ikke DAC for å fungere. Hvis det fulgte med en DVI -> CGA converter (Liten plugg du kan sette på DVI porten for å få en vanlig VGA skjerm på) så er det to DAC'er...

Lenke til kommentar

Hmm... må nesten rette meg selv litt her... Noen har vært så intelligente at på noen R200 kort (3. parts) har de brukt en på 240MHz istedenfor... hmm... sjekk i dxdiag med monitor nr.2 enabled. Da skal du få opp "Display 1" og "Display 2" som valg, sjekk "Display 2" hva som står der... (Er det 350MHz, så er den også på 400!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...