Hawtz Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hei! I det siste har jeg merket at PC-en min oppfører seg ganske ustabilt. Er ikke 100% sikker på dette, men tror det begynte å skje etter jeg oppdaterte BIOSen. Den har ikke klikket, låst seg eller fått bluescreen på noen måte, men den... litt vanskelig å forklare. Altså, du vet når en PC låser seg, og du hører på musikk, så kommer det en drrrrrrr lyd, som bare varer. Når pc-en min "klikker" lager den sånn lyd i ca 2-5 sek og så er alt back to normal igjen. Har ikke overklokket noe heller. Har kjørt memtest og ingen feil funnet. Kan vel nevne speccsene: POV GeForce 7900GT Abit kn8-Sli Samsung S-ATA 250GB SMC Wireless card AMD 3800+~~2,2GHz Hiper Type-R 580W NEC IDE DVD-brenner Corsair 2gb RAM DDR-DIMM PC3200 Har også prøvd å reinstallere Windows med en annen CD, men ingen virking whatsoever. Noen forslag på hva det kan være eventuelt hva jeg kan gjøre for å finne ut hva som er gale? Mvh, Thomas God jul! Endret 2. januar 2007 av Vaag1991 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Generelt sett så er det gjerne sånn at oppdaterer du bios, så bør du bruke en driver som er produsert etter at ny-biosen er kommet ut. Men det kan like gjerne være det at en eller annen prosess vil ha tilgang til samme resursene som lydprogrammet bruker. Da kan problemet være så komplekst at det enkleste er å installere windows på nytt. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Det har ingenting med lydkortet eller iTunes å gjøre. Det var bare for å illustrere hva som skjedde. Og ang re-installering av Windows, så har jeg prøvd det sånn ca 10 ganger. Alle driverne mine er forresten de nyeste. Brukte Award Flash sin nyeste versjon når jeg flashet btw... Mvh Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 *bump* lalalaa Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvis du tok backup av den gamle biosen, så kan det jo være verdt et forsøk å sette den tilbake. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Tingen er jo det at jeg har reformartert, ergo har jeg ikke backupen. Skulle det være så vanskelig å komme med noen forslag på hva som kan forårsake det? Jeg har ikke sagt at det er BIOS-oppdateringen, og jeg tviler faktisk litt på at det er årsaken også. Mvh Godt nytt år! Lenke til kommentar
YamahaSxViper7oo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 jeg har nesten samme feil, den klikker på samme måte å det kommer dure lyd å jeg må restarte datan får at den skal funke igjen. noen som vet hva dette kommer av? det er så iriterans, det skjer vær gang jeg ser film klipp på nette eller ser på heimsier, hadde vært bra me ett svar?? Lenke til kommentar
bruvoktar Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 jeg tror jeg ville ha prøvd å flashe tilbake til den bios-versjonen som du hadde før. det kan kanskje løse saken Lenke til kommentar
YamahaSxViper7oo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hvordan gjør jeg det da? jeg har byttet innmat i datan får ca 2 månder siden, hoved kort, ram,cpu. men jeg er ikkje så god i data Endret 2. januar 2007 av YamahaSxViper7oo Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Vaag1991 skriver: Er ikke 100% sikker på dette, men tror det begynte å skje etter jeg oppdaterte BIOSen Så spør jeg om du har tatt backup av den gamle biosen din, hvorpå du svarer: Tingen er jo det at jeg har reformartert, ergo har jeg ikke backupen. Kan det være så innimargen vanskelig å forstå dette med backup? Og tips: Det er sikkert mulig å finne en eldre versjon av biosen på nettet. Regner med du vet hvordan du bruker søkemotorer. Hjemmesiden til produsenten kan være et bra sted å starte med. Endret 2. januar 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
YamahaSxViper7oo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 ok ska prøve å finne eldre bios, men noen som kan si meg hvordan jeg bytter?? Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Vaag1991 skriver:Er ikke 100% sikker på dette, men tror det begynte å skje etter jeg oppdaterte BIOSen Så spør jeg om du har tatt backup av den gamle biosen din, hvorpå du svarer: Tingen er jo det at jeg har reformartert, ergo har jeg ikke backupen. Kan det være så innimargen vanskelig å forstå dette med backup? Og tips: Det er sikkert mulig å finne en eldre versjon av biosen på nettet. Regner med du vet hvordan du bruker søkemotorer. Hjemmesiden til produsenten kan være et bra sted å starte med. 7626970[/snapback] Var det tipset ment til Yamaha eller meg? Hvis meg, så er det ingen grunn til å være spydig. Når det gjelder å flashe BIOS'en tilbake, er det noe Abit fraråder fordi det kan forårsake at BIOS'en blir ødelagt eller ustabil, så jeg er ikke interresert i flashe BIOS'en tilbake, og med tanke på at jeg ikke har en backup, spør jeg derfor om dette kan ha noen andre årsaker istedet for BIOS'en. Mvh Endret 2. januar 2007 av Vaag1991 Lenke til kommentar
YamahaSxViper7oo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Takker så mye! Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 har du prøvd å resette bios manulet ved å flytte jumpere på hovedkortet? bare et forslag... Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 har du prøvd å resette bios manulet ved å flytte jumpere på hovedkortet? bare et forslag... 7628982[/snapback] Ja, det har jeg. BIOS'en resetter seg jo bare, den blir ikke tilbakestilt til en eldre versjon, men ja, og det funket ikke. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 jeg anbefaler dette ofte! prøv en linux live cd.. kjør no musikk, gjør normale oppgaver.. skjer det samme i linux kan du vedde fingern din på at det er HW og ikke drivere.. om det ikke skjer i linux er det driver-problemer.. en annen ting du kan prøve siden du er så glad i å instalere windows er å renske pc'n for ALT du ikke trenger med en gang.. ikke no netverkskort, lydkort, kontrollerkort eller no sånt. putt inn et og et kort. se når feilen begynner å oppstå. hvis feilen oppstår med en gang uten at du har putta in noe av det "unødvendige" så vet du at det er "skjermkort, hovedkort, ram, eller cpu" Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Kjørte Ubuntu 6.06 i noen dager, og du har rett. Ingenting skjedde da. Beklager at jeg ikke nevnte det. Lenke til kommentar
YamahaSxViper7oo Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 jeg har nå lastet ne den siste driveren til skjermkortet, det fungerte for meg, bare ett tips! Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) jeg har nå lastet ne den siste driveren til skjermkortet, det fungerte for meg, bare ett tips! 7639636[/snapback] As I did the moment I installed Windows...Har alle de nyeste driverne. Endret 4. januar 2007 av Vaag1991 Lenke til kommentar
YamahaSxViper7oo Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 det hjalp ikke å bytte skjermdriver jeg måtte bytte skjermkort, det hva ødelagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå