Gå til innhold

Filtrering av vocal

NSXR

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver og lager og mixer en del Trance.

Men så lurer jeg på om det finnes noen programmer for å filtrere ut KUN selve syngingen i sangen?

Slik at man for eksempel kan fjerne trommer og melodi og slikt i en sang og bare sitte igjen med selve det personen i sangen synger.

Hadde vert myyyye enklere å lage remix av låter dersom man kunne ta ibruk KUN vocalen :D

Noen som vet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svare er enkelt og greit NEI!!

alternativt så finnes det en del "Plugins" i VST / DX format ( noe greier til Winamp også hvis jeg ikke husker feil) som kan brukes til å maskere ( kansje 50 % tjanse hvis du er heldig) vocalen slik at en kan bruke låtmatrialet som en karaoke greie! Det du er ute etter er Acapella versjon av låtene dvs bare Vocal mixen, men med mindre du kjenner personen / bandet / DJ'en bak låta + at du har tilatelse i fra plateselskapet så må du nok belage deg på å snekkre dine egene sanger m8.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Svare er enkelt og greit NEI!!

alternativt så finnes det en del "Plugins" i VST / DX format ( noe greier til Winamp også hvis jeg ikke husker feil) som kan brukes til å maskere ( kansje 50 % tjanse hvis du er heldig) vocalen slik at en kan bruke låtmatrialet som en karaoke greie! Det du er ute etter er Acapella versjon av låtene dvs bare Vocal mixen, men med mindre du kjenner personen / bandet / DJ'en bak låta + at du har tilatelse i fra plateselskapet så må du nok belage deg på å snekkre dine egene sanger m8.

7622412[/snapback]

Og og bare for å supplementere litt så er grunnen til det rett og slett at alle delene som en låt består av er komprimert til én del, og dermed eliminerer muligheten for å pelle det fra hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...