Gå til innhold

Xbox 360 Versus PlayStation 3 Graphics Comparison


anolop

Anbefalte innlegg

Fanboy : sjekk GT HD vs. Forza 2 screens, så kan du vel glede deg igjen..

Forresten.. bare sjekk GT HD vs. hvilket som helst bilspill på 360, så ser du at GT HD feier gulvet med det :p

 

Altfor mye snill mot xbox tull her. PS3 sine spill er 1st vs. 3rd gen.

 

Når xbox 360 kom, så spillene omtrent ut som xbox.. flere av spillene så omtrent ut som på xbox (1).

 

og ikke hør på gpu tull. Hva har det å si.. det er en komponent av mange inni konsollen.

 

Vi bør ikke klage.. launch spillene på ps3 ser ut som på 360, i stedet for ps2.

 

Jeg vil si det er en god start.

7585990[/snapback]

 

Enig! GT HD in-game bildene var helt syke! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fanboy : sjekk GT HD vs. Forza 2 screens, så kan du vel glede deg igjen..

Forresten.. bare sjekk GT HD vs. hvilket som helst bilspill på 360, så ser du at GT HD feier gulvet med det tongue.gif

 

 

Nå skal jeg også innrømme at av det jeg har sett av bilder sålangt ser GTHD penere ut, men jeg skal spille så da velger jeg heller...

300 Biler vs 3stk

Damage vs No damage

Online vs Single Player

 

 

fm2golfr3202gv9.jpg

Og det ser ikke dårlig ut

Lenke til kommentar

Nå vet du vel at GT HD er en slags demo som bare viser litt av det vi kan forvente av Gran Turismo 5. Gran Turismo 5 selvfølgelig ha biler du kjører mot, hundrevis av biler å velge mellom, online spilling og de ønsker å få lov av bil produsentene til å ha damage. Men mange bilprodusenter liker ikke å se bilene bli knust i spill.

 

Og det bildet du viste til var da ekstremt blurrete og dårlig..

Lenke til kommentar

Så en demo av GT med kun 1 bil på en bitteliten bane, INGEN skademodell whatsoever, tviler på at det ferdige spillet vil ha skademodell også, skal nå altså være bedre enn Forza 2 (som ingen har spilt) ?

 

Er en ganske stor forskjell her også. Forza 2 kommer snart ut. GT5 er vel ikke ferdig før 2008 tenker jeg.

 

Dessuten er reprisene i GT demoen bare 30fps, noe jeg finner tragisk da ting alltid har vært 60fps siden GT kom til PS2.

 

Her har vi også noen bilder av GT demoen, ekte screengrabs, ikke bilder tatt av en TV, som de GT bildene her er.

 

1069_0008.jpg

1069_0001.jpg

1069_0002.jpg

1069_0004.jpg

1069_0007.jpg

 

Dette er mye nærmere sannheten enn de bildene. Alle spill kan nesten se ekte ut hvis man tar bilder av TV'en.

 

Og for de av dere som sier ingen launch Xbox 360 spill så ut som noe mer enn Xbox spill, hva med dette da ?

 

Replay bilder også, som dere tydeligvis er så glade i.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
xkrag3.jpg

slrdriftzl7.jpg

3e31f1ff489c4660889c9087ab576f68rq1.jpg

Lenke til kommentar

For det første så er det 10 biler i demoen, det er i tillegg tuner versjoner av de 10 bilene!

 

Upon downloading Gran Turismo HD Concept, PS3 users have access to the Eiger Nordwand course and can compete in Time Trial races to collect and unlock new cars. Upon unlocking the initial 10 cars, the player has access to 10 more "Tuned Cars," as well as access to a new driving mode called "Drift Trial", where the player's drifting technique is tested, rather than their lap time.

 

Kilde

 

For det andre så vil de legge til mer innhold i demoen etter hvert.

 

More downloadable content will become available before GT5's full release. Yamauchi promised a photo mode of some form to become available for download. He wouldn't give a specific time frame.

 

Kilde

 

Ganske bra for en gratis demo.

 

Ja, en eller 2 av kameravinklene i replayen kjører i 30 fps med en del xtra effekter for å få en mer film effekt. Men om du går på de andre kameravinklene i replayen så er de 60 fps. Og når du spiller så er alt i 60 fps i 1920*1080 oppløsning.

 

 

Og de bildene dine er komprimert rett i dass. Skulle gjerne ha funnet bedre gameplay bilder, men har ikke tid akkurat nå. Så det får bli senere.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hpim0490ty6.jpg
Lenke til kommentar

Det er 1 bil på banen. KUN 1 bil.

 

Alle disse GT bildene er også TV bilder. ALT ser mye bedre ut da.

Til og med Forza 2 ser bra ut på den måten.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
bilder26778xc4fc0.jpg

 

Skademodell også gitt.

 

Forza27.jpg

 

Ser dette mye dårligere ut enn GT ? Nei, fordi dette er et tv bilde og da ser alt nesten ekte ut uansett hva slags spill det er.

Lenke til kommentar
Forza 2 ser veldig bra ut, men du kan virkelig ikke mene at forza 2 bilene er bedre enn gran turismo hd bilene.

7586582[/snapback]

Begge ser vanvittig bra ut, men jeg sammenlignet screens lagt ut på gamespot.com, og av de bildene så synes jeg Forza 2 var hakket bedre. Det var mer detaljerte omgivelser (GT HD sine gress- og veibaneteksturer var rimelig blurry i forhold til Forza 2 sine), og refleksjoner i billakken var betydelig mer detaljerte. Hva selve bilene angår, synes jeg ikke det er særlig forskjell, det ser veldig realistisk ut på begge spill.

Lenke til kommentar

Da tror jeg noen bør pusse brillene sine. GT HD ser veldig bra ut, men det gjør da også Forza 2. Personlig mener jeg Forza 2 er hakket mer detaljert enn GT HD grafisk sett, men det er nå bare mine øyne.

 

Se posten over og Puss i vei :p

7586680[/snapback]

Hehe, vel, vi får heller være enige om å være uenig. Forskjellene er uansett veldig små.

 

Helt totalt uenig. Jeg ville ikke brukt 3000kr på en 360 fordi den ser bedre ut i dag, om den er laber om 2 i år i forhold til motstanden. Da ville jeg heller ventet og avsett.

Vel, da får du vente i to år da, så får jeg kose meg videre med Gears of War, PGR3 og Viva Piñata så lenge. Så snakkes vi igjen om et par år, så ser vi hvem som har hatt det morsomst. ;)

 

Noen 360 spill ser fantastiske ut (gears of war). Men de fleste spillene som er på 360 nå er ca. like, men ser kanskje litt bedre ut på 360.

7586680[/snapback]

Du tenker sammenlignet mot PS3? Vel, jeg forventer at dette vil jevne seg ut, og at på noen titler blir X360-versjonen best og omvendt. Alt avhengig av spillutvikler og hva slags motor som er brukt. Noen motorer og spilltyper vil antagelig passe bedre til PS3 enn X360 og omvendt.

 

Sammenliknes EA titler f.eks.. så er 360 bedre, men EA nevner at de kun har utnyttet 20% av ps3's power. Nå skal det riktignok sies at EA er EA, men selv de bør kunne benytte seg av mer i fremtiden.

7586680[/snapback]

EA er typisk ikke de mest talentfulle spillutviklerene, det er ikke hos EA vi finner innovative og banebrytende spill. At de ikke fikser PS3-hardwaren fra dag én burde ikke overraske noen. At det blir bedre får man jo bare håpe på. :)

 

Sorry, der er du nok helt på jordet. Launch-spillene til X360 så bedre ut på min SD-TV til og med enn det Xbox-spillene gjorde.

 

Kommer veldig ann på hvilke spill du ser på.. mange av de kan sammenliknes.

7586680[/snapback]

Vel, jeg kjøpte PGR3, Kameo, PDZ, Condemned, NFS:MW og COD2. Alle disse overgikk Xbox-spillene glatt på min TV. De andre skal jeg ikke uttale meg om.

 

Det er tredje generasjons xbox 360 spill vs. launch spill med mye feil, enkle løsninger og generelt stress for å få spillene i butikken tidligst mulig fordi de vil selge bra da.

 

At utviklerne har hatt 1/2 år mer på seg er greit nok, men launch er launch. Xbox hadde mer enn 1/2 år på seg sist og launch spillene var ikke imponerende da heller.

7586680[/snapback]

Jeg er egentlig enig i det da, men jeg snakker ikke om hva slags potensiale konsollene har, jeg snakker om hva som er tilgjengelig i dag. Og det må gå an å sammenligne spill som eksisterer på begge konsoller. Og per i dag, er man COD-fan og vil ha den aller beste COD-opplevelsen, så går man for X360, ikke PS3. Om et halvt år kan det godt hende det er helt annerledes, men det vet vi faktisk ingenting om enda...

 

Jeg har faktisk vurdert mulighetene ved å kjøpe en 360, den har etterhvert fått noen godspill. Selv om gears of war er det eneste jeg ser som spennende. (ikke grunn nok). Men tviler på mange av disse xbox elskerne her har vurder det samme andre veien, rett og slett fordi de hater sony

7586680[/snapback]

Tror ikke det er så mange som hater Sony som du tror, og når begge konsoller endelig er på markedet, tipper jeg det vil være overraskende mange "xbox-elskere" som også eier en PS3. ;) Ellers, Gears er kanskje det beste X360-spillet akkurat nå, men det finnes flere spill enn det som er verdt å spille når man først har kjøpt konsollen. :) For ikke å snakke om et knippe arcade-spill man kan laste ned.

Lenke til kommentar

Både forza 2 og gt hd ser bedre ut på replay enn ingame. Vil anbefale dere om å laste ned 1080p og 720p gameplay videoer av spillet om dere virkelig ønsker å se hvordan det ser ut når man spiller. Omgivelsene og slikt vil nok se bedre ut når gt5 kommer ut. Men bilene er i en klasse for seg selv. Skulle gjerne sett noen forza 2 ingame gameplay bilder for å sammenligne.

Har store forventinger til gran turismo 5, og skademodulering er en av dem.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett noen forza 2 ingame gameplay bilder for å sammenligne.

Har store forventinger til gran turismo 5, og skademodulering er en av dem.

7587677[/snapback]

 

Forza27.jpg

 

Er ikke dette gameplay bilde bra nok da ? Du hadde jo ikke noen problemer med tv bilder før.

 

Noen fler.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
f2746581dc120fdb45e062ed6980dc65.jpg

c15f880d245178cd62d865002633131b.jpg

Lenke til kommentar
Se der ja ;-) forza 2 ser bra ut :-)

7587805[/snapback]

 

Nå skal det sies at de er jo også tv bilder, så de lyver en del.

 

vlcsnap22526yh8.png

tdu3dr4.jpg

 

På denne måten kan selv Test Drive på 360 (nederste bilde) se minst like bra ut, eller bedre enn GT. Og Test Drive ser ikke altfor bra ut.

 

I virkeligheten vil nok Forza 2 se mer slik ut.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
847_0004.jpg

 

Dette er et ordentlig screenshot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...