kaffenils Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Det er en kjent sak at Xbox360 har en GPU som er i en helt annen divisjon en PS3 sin. På CPU siden så har PS3 overtaket og kan derfor levere f.eks. bedre AI enn Xbox360. Problemet er at det er vanskeligere å utnytte flerprosessorsystemet til PS3 enn til Xbox360. Google-søk Det er uansett for tidlig å si hvordan spill til disse konsollene vil se ut i fremtiden, eller når neste generasjon av konsoller kommer. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 launch spill er ikke så bra på konsoller fordi de blir pusha fort inn på markedet se bare gears of var i motsetning til nfs most wanted det er forskjell der omtrent et år (sier ikke at launch spillene er dårlig uansett det er jo unntak selvfølgelig ) 7575601[/snapback] Ekstremt så lyst alt var på PS3. Det liker jeg ikke med tanke på projektor. Det er vanskelig nok som det er og få til mørk svart på projektor. Ellers så det ganske likt ut, og jeg regner med de to konsollene kommer til å ligge side om side fremover... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 hørt om spill hvor man kan stille ned brightnessen det går ann på gt i hvertfall Lenke til kommentar
baltie Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Herregud....Det er utviklet FOR X360, portet til PS3 og folk klager? Selvfølgelig vil det se bedre ut på X360... ....og jeg er Ninty fanboy, men alvorlig talt, dette ble jo latterlig. 7575690[/snapback] Du... Det var en hel del spill som ble portet fra PS2 til Xbox som minst så like bra ut og ofte litegrann bedre på Xboxen. Problemet her er ikke portingen, problemet er at PS3 er mer ukjent hardware enn X360 for tiden. Slike sammenligninger vil være mye mer interessante om et halvt år eller så. Og er det ikke på tide å stenge denne tråden? Det er liksom ikke akkurat første gang denne sammenligningen er vist i forumet og diskutert til døde... Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg synes PS3 er best men at bokse spillet ser xbox best ut men at hvis det kommer et PS3 spill som blir 100% utnyttet og kanskje senere kommer 100% utnyttet på Xbox, da tror jeg PS3 løper av med seier Lenke til kommentar
anolop Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg synes PS3 er best men at bokse spillet ser xbox best ut men at hvis det kommer et PS3 spill som blir 100% utnyttet og kanskje senere kommer 100% utnyttet på Xbox, da tror jeg PS3 løper av med seier 7580724[/snapback] Vet ikke det, men jeg gleder meg ihvertfall!! Lenke til kommentar
Jimmarn Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg synes PS3 er best men at bokse spillet ser xbox best ut men at hvis det kommer et PS3 spill som blir 100% utnyttet og kanskje senere kommer 100% utnyttet på Xbox, da tror jeg PS3 løper av med seier 7580724[/snapback] Vet ikke det, men jeg gleder meg ihvertfall!! 7580920[/snapback] jeg også ^^ Lenke til kommentar
Wiking69 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Prøv å sammenlign pgr3 og gthd:) Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er nå slik at 360 har best grafikk og spillutvalg pr dags dato, kjøp heller en PS3 når spillutvalget og prisen på den blir bedre. Kommer til å ta et par år før utviklerne klarer å utnytte hardwaren tilstrekkelig også. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg synes PS3 er best men at bokse spillet ser xbox best ut men at hvis det kommer et PS3 spill som blir 100% utnyttet og kanskje senere kommer 100% utnyttet på Xbox, da tror jeg PS3 løper av med seier 7580724[/snapback] PS3 vil aldri løpe av med seieren på grafikksiden pga. det enkle fakta at Xbox360 har en myyyyyye kraftigere GPU en PS3. På andre ting enn grafikk, f.eks. AI, vil muligens PS3 overgå Xbox360, av den enkle sak at CPUene i PS3 er kraftigere enn på Xbox360. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 gi meg gpu specs på 360 gpu da Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 gi meg gpu specs på 360 gpu da 7582182[/snapback] Det er bare å søke på google det "xbox 360 vs ps3 gpu Eksempler på treff: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237 Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 gi meg gpu specs på 360 gpu da 7582182[/snapback] Det er bare å søke på google det "xbox 360 vs ps3 gpu Eksempler på treff: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237 7582720[/snapback] Det der er ekstremt misvisande tal. Foreslår heller at du linkar til ei seriøs samanlikning enn ein forumpost. Eller Wikipedia-tal til dømes. Poenget er at 360 GPU`en har ein anna arkitektur enn PS3 GPU`en, nemleg at den er sokalla "unified". Det bettyr i praksis at pipelinene til den er både vertex og pixel pipelines. Det betytr at det teoretiske talet for kor mange vertex-operasjoner den kan gjere skyt i veret, men det betyr veldig lite. Eit spel består sjølvsagt aldri av berre vertex- eller pixelprosessering. Den samanlikninga der kunne like godt vore microsoft-fabrikert; forfattaren har openbert ikkje forstått forskjellen på bandbredde til EDramen og bandbredda mellom GPU`en og CPUen. Å seie den er i ein anna divisjon er fullstendig feil. Det fins områder som begge er sterkare enn den andre på. PS3-GPU`en er også klokka på 550mhz, i motsetning til 360-GPU`en på 500mhz. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) edit ombestemte meg Endret 26. desember 2006 av fanboy Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det der er ekstremt misvisande tal. Foreslår heller at du linkar til ei seriøs samanlikning enn ein forumpost. Eller Wikipedia-tal til dømes. Poenget er at 360 GPU`en har ein anna arkitektur enn PS3 GPU`en, nemleg at den er sokalla "unified". Det bettyr i praksis at pipelinene til den er både vertex og pixel pipelines. Det betytr at det teoretiske talet for kor mange vertex-operasjoner den kan gjere skyt i veret, men det betyr veldig lite. Eit spel består sjølvsagt aldri av berre vertex- eller pixelprosessering. Den samanlikninga der kunne like godt vore microsoft-fabrikert; forfattaren har openbert ikkje forstått forskjellen på bandbredde til EDramen og bandbredda mellom GPU`en og CPUen. Å seie den er i ein anna divisjon er fullstendig feil. Det fins områder som begge er sterkare enn den andre på. PS3-GPU`en er også klokka på 550mhz, i motsetning til 360-GPU`en på 500mhz. 7582790[/snapback] Calling Mr ShredLord to the Sony Defence Force! Code Red - restore Sony credibility RSX (PS3GPU) & Xenos (360GPU) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Poenget er at 360 GPU`en har ein anna arkitektur enn PS3 GPU`en, nemleg at den er sokalla "unified". Det bettyr i praksis at pipelinene til den er både vertex og pixel pipelines. Det betytr at det teoretiske talet for kor mange vertex-operasjoner den kan gjere skyt i veret, men det betyr veldig lite. Eit spel består sjølvsagt aldri av berre vertex- eller pixelprosessering. Et spill vil ikke bestå bare av vertex eller pixel shader opersjoner, men forskjellige spill kan legge større vekt på det ene og det kan variere mye fra scene til scene. Med å kunne load-balansere shader ALU'ene mellom pixel og vertex operasjoner oppnår man høyere effektivt bruk av shader ALU'ene. Men slike tall gir uansett lite mening da det heller ikke sier noe om egenskapene til de forskjellige enhetene. forfattaren har openbert ikkje forstått forskjellen på bandbredde til EDramen og bandbredda mellom GPU`en og CPUen. På hvilken måte? Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det der er ekstremt misvisande tal. Foreslår heller at du linkar til ei seriøs samanlikning enn ein forumpost. Eller Wikipedia-tal til dømes. Poenget er at 360 GPU`en har ein anna arkitektur enn PS3 GPU`en, nemleg at den er sokalla "unified". Det bettyr i praksis at pipelinene til den er både vertex og pixel pipelines. Det betytr at det teoretiske talet for kor mange vertex-operasjoner den kan gjere skyt i veret, men det betyr veldig lite. Eit spel består sjølvsagt aldri av berre vertex- eller pixelprosessering. Den samanlikninga der kunne like godt vore microsoft-fabrikert; forfattaren har openbert ikkje forstått forskjellen på bandbredde til EDramen og bandbredda mellom GPU`en og CPUen. Å seie den er i ein anna divisjon er fullstendig feil. Det fins områder som begge er sterkare enn den andre på. PS3-GPU`en er også klokka på 550mhz, i motsetning til 360-GPU`en på 500mhz. 7582790[/snapback] Calling Mr ShredLord to the Sony Defence Force! Code Red - restore Sony credibility RSX (PS3GPU) & Xenos (360GPU) 7583028[/snapback] Betre SDF enn Microsoft Attack Force. Har lest den artikkelen før, og kan ikkje seie eg er imponert. For det fyrste er det no vedtatt at RSX`en ikkje er klokka ned til 500mhz, slik forfattaren insinuerer og gjer reknestykka sine frå. For det andre, paranteser som dette; (Did anyone notice that each shader unit on the 360’s GPU doesn’t perform as many ops per pipe as the rsx? The 360 GPU makes up for it by having superior architecture, having many more pipes which operate more efficiently and along with more bandwidth.) seier for min del mykje om kva han vil utfallet skal bli. Og difor vert det ei subjektiv "vurdering". Eit tal er eit tal. Thanks to the efficiency of the 360 GPU’s unified shader architecture and this 10MB of EDRAM the GPU is able to achieve 4XFSAA at no performance cost. ATI and Microsoft’s goal was to eliminate memory bandwidth as a bottleneck and they seem to have succeeded. If there are any pc gamers out there they notice that when they turn on things such as AA or HDR the performance goes down that’s because those features eat bandwidth hence the efficiency of the GPU’s operation decreases as they are turned on. With the 360 HDR+4XAA simultaneously are like nothing to the GPU with proper use of the EDRAM. The EDRAM contains a 3D logic unit which has 192 Floating Point Unit processors inside. The logic unit will be able to exchange data with the 10MB of RAM at 2 Terabits a second. Things such as antialiasing, computing z depths or occlusion culling can happen on the EDRAM without impacting the GPU’s workload Det er eit faktum at utviklarane etter at 360 har vore ute i snart eit og eit halvt årfortsatt ikkje har klart å skaffe 4xFSAA utan dropp i ytelsen. Ikkje eingong GeoW, som er heilt nytt, har dette. At minnebåndbredden er fjerna som flaskehals er berre tøv. I tillegg bruker han to sider på å lovprise 360-GPU`en, og ei side med å så tvil om RSX`en sin klokkehastighet. Vurderer han begge GPU`ane? Nei. Altså, det er vel tydeleg for alle at det er ein ekte 360-fan som snakkar gjennom denne artikkelen. Ikkje nødvendigvis noko gale med det, men det vert for dumt når det kjem så til dei grader fram av språket som her. På hvilken måte? Frame Buffer BandwidthXbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering) PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices) PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices) PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices) Texture/Vertex Memory Bandwidth Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU) Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU) Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU) PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer) PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer) PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer) Ar det blir lata som at ED-ramen er I sjølve Xenos, mens det faktisk er fysisk avstand mellom dei, og dei har egne transistorer osv. Følgande er det også ein bandbredde som må trekkjast frå. Elles, så er jo bandbredden til Ps3 høgare enn det som er vist til her. Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 sett den før... men lys instilliger er noe man kan stille inn selv også Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Og da var vi i gang igjen... Er det ikke på tide å lage en stor 360vsPS3vsWii tråd og gjøre den til en sticky sånn at vi slipper disse trådene? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Det er eit faktum at utviklarane etter at 360 har vore ute i snart eit og eit halvt årfortsatt ikkje har klart å skaffe 4xFSAA utan dropp i ytelsen. Ikkje eingong GeoW, som er heilt nytt, har dette. Tile-based rendering metoden som må benyttes er ikke noe som bare kan slenges på helt til slutt, men spillet må være byggd opp rundt dette. GeoW bruker forøvrig ikke AA. Ar det blir lata som at ED-ramen er I sjølve Xenos, mens det faktisk er fysisk avstand mellom dei, og dei har egne transistorer osv. Følgande er det også ein bandbredde som må trekkjast frå.Elles, så er jo bandbredden til Ps3 høgare enn det som er vist til her. 7584061[/snapback] ROP'ene sitter dog i eDRAM modulen, så de båndbredde intensive framebuffer operasjonene blir utført der med 256GB/s (når det er tilrettelagt for det). Endret 27. desember 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå