kremt Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei folkens, vil ønske dere alle en god jul Jeg lurer på en liten ting her: Hvordan kan jeg ta opp en lyd fra en avspiller som spiller direkte fra internett? Det går et program på radio som jeg gjerne skulle fått over som f.eks WMA eller MP3 lydformatet for så å brenne det som en CD. Tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Er helt blank på dette Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 I grunnen er det en ganske enkel operasjon. Aller først må du åpne Volumekontrollen. (Start>Alle Programmer> Tilbehør>Underholdning). Når du er inne på den klikker du på Alternativer> Egenskaper og velger Innspilling istedet for Avspilling. Da er det en masse ting du kan merke, i tilfelle du ikke finner hva du leter etter.. Iallefall velger du Innspilling og trykker på "OK". Nå kan du velge hvilken kilde du vil spille inn fra. Du skal ha en kilde som heter Stereo Mix, What U Hear (hos meg), eller noe lignende. Når dette er gjort, pakk ned lydkontrollen. Nå må du bare finne lydinnspilling. ( Start>Alle Programmer>Underholdning). Når du nå trykker på Record tas alt lyden du hører opp. Pass på å ikke få opp feilmeldinger o.l .. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Men det Lydinnspilling-programmet, der er det jo veldig få valgmuligheter og bare 60 sekunder spilletid. Programmet jeg skal ta opp er jo rundt en time langt. Husker for en tid tilbake at jeg hadde et program som kunne brukes til dette, men husker ikke hva det heter? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Audacity er et meget solid valg.. Det er open-source. Altså; gratis! Programvaren finner du her. Genialt program Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Var akkurat det programmet jeg tenkte på Tusen takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå