Gå til innhold

Generell Core 2 overklokking

Anbefalte innlegg

Veldig trivielt spørsmål, men jeg finner ikke en artikkel som fastslår dette på Google og andre steder; kan en sette memory divider på Core 2? Eventuelt kjøre helt trinnløs CPUCLK i forhold til MEMCLK? Hvis ja på enten førstenevnte eller sistenevnte - hvorfor maser mange så mye om at en må ha bra RAM for å overclocke Core 2?

Bedre ytelse ved å kjøre opp MEMCLK også selvsagt, men det er ikke et krav for å overklokke dersom det er tilfelle at den kan justeres uavhengig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet at mange amd kort kan stille inn dram til ddr 266, 333, 400 og etc. men kan ikke helt si hvordan det er med intel sine.

7589646[/snapback]

kan det og på p5b viss jeg forste riktig det du mente

7630739[/snapback]

Å? Har selv ikke funnet noe lavere enn 1:1. Moddet bios?

Lenke til kommentar
vet at mange amd kort kan stille inn dram til ddr 266, 333, 400 og etc. men kan ikke helt si hvordan det er med intel sine.

7589646[/snapback]

kan det og på p5b viss jeg forste riktig det du mente

7630739[/snapback]

Å? Har selv ikke funnet noe lavere enn 1:1. Moddet bios?

7633318[/snapback]

Jeg har selv et EVGA Nforce 680i SLI HK, og der kan man stille frekvens på minne og fsb helt individuelt, men til en viss grense. Tror ikke man komme runder 1:1, men det har ikke jeg heller trengt, siden jeg har E6600, som sjelden kjører på mer enn 400 FSB, og siden jeg har PC-6400 minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...