baronKanon Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Pumpen er god, men noen har hatt uflaks med sprekker i tanken til denne. Kom på at hvis du bruker denne pumpen med tank trenger du ikke T-kobling. Men hvis du ikke vil bruke/har plass til tank, må du bruke t-kobling. Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Pumpen er god, men noen har hatt uflaks med sprekker i tanken til denne. Kom på at hvis du bruker denne pumpen med tank trenger du ikke T-kobling. Men hvis du ikke vil bruke/har plass til tank, må du bruke t-kobling. 7585396[/snapback] Ok, så t-kobling er for de uten tank? tank skal jeg ha uansett tror jeg så da kan jeg bare stryke den t-koblingen? Og at noen har hatt uflaks kan jo ikke skyldes på noen så den risken tar jeg, men det er en ok pumpe? Og radiatoren er god? Endret 27. desember 2006 av Amdmannen Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=675078 Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) kanskje jeg skal gå for en annen pumpe og hva mener du om radiatoren? Edit: har lest litt rundt omkring og AC blokkene skal visst være av høy kvalitet, så det jeg lurer mest på nå er hvilken pumpe og tank anbefales? radiator, blokker og slange er bestemt med mindre en erfaren person skriver et innlegg her som motbeviser min research. Og et avsluttende spørsmål hvor ligger northbridge? er dette ved chipset eller er det et helt annet sted? (vurderer kjøling av dette også for sikkerhetens skyld) Endret 27. desember 2006 av Amdmannen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) AC blokkene er meget god hvis man bruker 3\8 slanger, prøvde med 1\2 slanger og da var ikke den like bra. Bruker du 3\8 slanger så er de å anbefale. Jeg hadde cuplex xt. på 1\2 slanger så anbefaler jeg Apogee som er meget god, har de selv nå. På radiator fronten så er den du har valgt meget god med lav fart på viftene, den er bedre enn BIX på den fronten. Angående gpu-blokk hvis du har råd så er DangerDen sin Maze4 den beste...i mine øyne er ingen over.Eller Swiftech sin. Hvis du vil ha maks ut av pumpa så kjører du T-line, hvis du ikke bryr deg om det lille du mister så er den du har valgt helt grei. Håper dette var noe til hjelp Det er 2 chipsett på hket, sør og nord, Nord er den man bruker å vannkjøle( det er den som bruker å komme med størst kjøler på hket når du kjøper det) Endret 27. desember 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) AC blokkene er meget god hvis man bruker 3\8 slanger, prøvde med 1\2 slanger og da var ikke den like bra. Bruker du 3\8 slanger så er de å anbefale. Jeg hadde cuplex xt. på 1\2 slanger så anbefaler jeg Apogee som er meget god, har de selv nå. På radiator fronten så er den du har valgt meget god med lav fart på viftene, den er bedre enn BIX på den fronten. Angående gpu-blokk hvis du har råd så er DangerDen sin Maze4 den beste...i mine øyne er ingen over.Eller Swiftech sin. Hvis du vil ha maks ut av pumpa så kjører du T-line, hvis du ikke bryr deg om det lille du mister så er den du har valgt helt grei. Håper dette var noe til hjelp Det er 2 chipsett på hket, sør og nord, Nord er den man bruker å vannkjøle( det er den som bruker å komme med størst kjøler på hket når du kjøper det) 7585954[/snapback] så jeg burde ikke ha tank? Og takk for mye god info (jeg har beregnet 3/8 slanger ) Edit: gpu blokk blir bare en billig sak som kjøler greit nok siden jeg snart kjøper nytt skjermkort uansett, men velger og vannkjøle det siden den vifta på gpu bråker som bare F... Endret 27. desember 2006 av Amdmannen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Tank er greit å ha, det jeg mente hvis du er sånn at du vil ha maks ut av pumpa så bruker du t-line...hvis ikke så bruk tank, det er ikke mye du tjener på å kjøre t-line. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 T-line gir vel strengt tatt ingen ytelsesøkning. Det bare gjør en tank overflødig. En tank har jo strengt tatt også litt ekstra overflate som kjøler ned vannet (i svært LITEN grad). Så jeg skjønner ikke hvor du har det fra. En tank bremser ikke mer på vannet heller. Det gjør derimot et T-stykke Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) jeg har det fra en guide på xtremesystem forums, av privat personer. Men du har din oppfattelse og jeg min. T-line er den som bremser minst, der går vannet i ett. Så der mener jeg du tar feil. Og jeg har prøvd utall mange forskjellige tanker, men havner alltid tilbake på t-line ( lurer på hvorfor) Endret 29. desember 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå