ken8 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Jeg lurer på hvordan man setter opp WDS. Jeg har nå en ruter som kjører og vil forlenge dette signalet. Jeg har gjort følgende endringer på den nye ruteren: 1. Satt opp at ruteren skal motta IP automatisk 2.Enablet Wireless Distribution System og lagt inn MAC adressen (den trådløse til den andre ruteren) Spørsmål. a) Må jeg ha like navn på begge ruterene for at det skal funke? b) Må jeg skru av DHCP? siden den 1ste ruteren deler ut dette? c) Må begge kjøre lik kryptering? Evt. andre ting man må gjøre for å få det til å funke Endret 25. desember 2006 av ken8 Lenke til kommentar
inferror Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 a) nei b) ja c) ja Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Ruteren er satt til å Dynamic IP Adress - I Wireless delen er Wireless Distribution System "Enable" - Lagt inn Peer AP MAC Adress 1, MAC adressen til ruter1 - Skrudd av DHCP - Satt lik kryptering med likt passord på begge ruterne. Må man ha 2 forskjellige navn på ruterene, eller kan de hete det samme? Nå har de forskjellige navn. I status vinduet står det ingenting om at ruter 2 har fått IP fra ruter1. Hva er det jeg gjør galt? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Routerene komuniserer via sine wireless mac adressesr. Eneste jeg har satt opp av ip på mine 3 wrt54gèr er ip for å logge inn på de i web-interface. (192.168.1./1 /2 /3) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå