Gå til innhold

Repitere div med div i seg?

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217

Hallø!

Har et lite problem (som kan vise seg å bli større). Jeg skal lage en hjemmeside til clanen min. Der har jeg en div (div 1) med enda en div (div 2) inni seg. Hvordan kan jeg da repitere div 1 så langt som div 2 går?

Altså.

HTML:

<div id="content">
<div id="nyheter">
<a>Masser av tekst her, ikke sant? Kanskje litt PHP og.</a>
</div>
</div>

CSS:

#content{
background: #000 url('bilde.gif');
height: 100%; /* Prosent eller auto? */
width: 700px;
}

#nyheter{
background: #289365;
height: auto; /* Her har vi auto, for her skal det tekst */
width: 300px;
}

Hvis du prøver dette vil du se at diven "content" blir repitert ned en hel side(altså en hel skjerm side, men når du da skroller ned så stopper det. Derfor tenkte jeg at jeg skulle ha auto, men da blir det jo ikke noe.

Så alt i alt. Hvordan får jeg til at den diven som har diven i seg repiterer seg sammen med den div 2 (#nyheter).

-Takker for alle som svarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

Jo, du skjønner. Den innerste diven skal ha tekst i seg, og den ytterste er bare der for få alt til å bli fint. Jeg vil også at den innerste delen skal være så lang som teksten er, og at den ytterste repiterer seg nedover sammen med den innerste.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Hvis ikke, har du alltids Alistaparts Faux columns-artikkel. Les og lær hvordan du jukser det til slik du vil ha det.

7579753[/snapback]

Genialt..! *Bookmark*

Nå har jeg dog et nytt problem. Jeg hadde tenkt at jeg skulle ha en diven til å vise nyheter. Men når jeg skriver nyheter i den så blir det en lang, hvis dere skjønner.

F.eks:

<div id="blokk">
<a>Nyheter her</a>
</div>
<div id="blokk">
<a>Nyheter her</a>
</div>
<div id="blokk">
<a>Nyheter her</a>
</div>

Så det jeg vil er at hver nyhet er separert med blokker. Altså at hver nyhet har hver sin blokk. Men istedet for å lage nye div'er så tenkte jeg at det må være en annen måte også. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...