Gå til innhold

Dumt å kjøpe Classic controller?

leedsunited

Anbefalte innlegg

I følge denne siden: http://wii-fan.net/virtual-console.php kan den vanlige Gamecube-kontrollen spille alle spillene som er nedlastbare i Virtual Console + vanlige Gamecube-spill. Classic Controllen kan ikke spille Gamecube-spill. Så spørsmålet er om det i det hele tatt er mening i å kjøpe Classic Controller? Er der noen som har prøvd Gamecube-kontrollen til de nedlsatbare spillene, og virker den i så fall bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har GC-Kontrollere, Men etter å ha spilt litt Donkey Kong og som nevnt over F-Zero velger jeg alikevel å bruke litt av et (velfortjent :p) gavekort på en classic-controller den tredje:P

Gir en mer naturlig følelse av Snes og Nes for de som spilte det "back in the old days".

Lenke til kommentar
  leedsunited skrev:
I følge denne siden: http://wii-fan.net/virtual-console.php kan den vanlige Gamecube-kontrollen spille alle spillene som er nedlastbare i Virtual Console + vanlige Gamecube-spill.

7575054[/snapback]

Det stemmer IKKE. Den kan slett ikke spille alle VC spill. De fleste, ja. Alle, nei. Så hvis du tror at du safer med å kjøpe GC kontroll som kan spille ALT må du tro om igjen. Ville aldri kjøpt en GC kontroll for å bruke på VC hvis du ikke har en GC fra før.

Om du allerede har GC-spill du tror du kommer til å bruke på wii derimot, så er det nok ikke så dumt, men hvis du kun skal spille VC ville jeg holdt meg til Classic.

Lenke til kommentar
  Dinex skrev:
  Symbian_Pro skrev:
Det stemmer IKKE. Den kan slett ikke spille alle VC spill. De fleste, ja. Alle, nei.

7577515[/snapback]

Vet du hvilke VC-spill den ikke fungerer med? Eller om det er noen oversikt for dette noe sted?

7577886[/snapback]

Det gjelder enkelte Sega Megadrive og TurboGrafx spill, men har nok ingen full oversikt nei.

Lenke til kommentar
  Mala skrev:
Eg kjøpte meg classic kontroller pga. D-pad`en på GC kontrolleren er så godt som ubrukelig, alt for liten.

7575095[/snapback]

Helt korrekt, GC kontrolleren har mulgiens den verste D-pad'en noensinne. Man kan begynne å lure på hva i helvete Nintendo tenkte på når de valgte å gå for den D-pad'en.

Dessuten så passer classic kontrolleren 2D spillene bedre, med tanke på action knapp konfigurasjonen på den iforhold til GC kontrollerens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...