leedsunited Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 I følge denne siden: http://wii-fan.net/virtual-console.php kan den vanlige Gamecube-kontrollen spille alle spillene som er nedlastbare i Virtual Console + vanlige Gamecube-spill. Classic Controllen kan ikke spille Gamecube-spill. Så spørsmålet er om det i det hele tatt er mening i å kjøpe Classic Controller? Er der noen som har prøvd Gamecube-kontrollen til de nedlsatbare spillene, og virker den i så fall bra? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 hva med de som ikke har gamecube da? det er sikkert derfor de har classic contolleren Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Eg kjøpte meg classic kontroller pga. D-pad`en på GC kontrolleren er så godt som ubrukelig, alt for liten. F-zero er eg avhegig av å spille med D-pad da det blir litt "feil" å styre med stikkene. Dessuten er den nostalgisk og flott Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 fanboy, de som ikke har GameCube har jo enda større grunn til å kjøpe GameCube-kontrollen. Da kan jo de også kjøpe GameCube-klassikere som Metrod og Zelda som de kanskje aldri har prøvd. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Med CC slipper du tråd fra hendene til maskinen. God grunn nok for meg. (Har ikke wavebird btw) Dessuten er CC en herlig kontroller. Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Besides ser jeg ikke helt for meg at det er noe stas å spille f.eks. mario med Gamecube-kontrolleren. Må være bedre med classic, som faktisk har samme utforming som den gode gamle super nintendo-kontrolleren. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg har GC-Kontrollere, Men etter å ha spilt litt Donkey Kong og som nevnt over F-Zero velger jeg alikevel å bruke litt av et (velfortjent ) gavekort på en classic-controller den tredje:P Gir en mer naturlig følelse av Snes og Nes for de som spilte det "back in the old days". Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Har ikke prøvd Classic-kontrolleren, men ut ifra bildene har jeg bestemt meg for at den guddommelige GC-kontrolleren er den overlegen på alle punkter! Hvis denne kan brukes til samtlige VC-spill, ser i hvertfall ikke jeg noen vits i å kjøpe Classicen. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 I følge denne siden: http://wii-fan.net/virtual-console.php kan den vanlige Gamecube-kontrollen spille alle spillene som er nedlastbare i Virtual Console + vanlige Gamecube-spill.7575054[/snapback] Det stemmer IKKE. Den kan slett ikke spille alle VC spill. De fleste, ja. Alle, nei. Så hvis du tror at du safer med å kjøpe GC kontroll som kan spille ALT må du tro om igjen. Ville aldri kjøpt en GC kontroll for å bruke på VC hvis du ikke har en GC fra før. Om du allerede har GC-spill du tror du kommer til å bruke på wii derimot, så er det nok ikke så dumt, men hvis du kun skal spille VC ville jeg holdt meg til Classic. Lenke til kommentar
Bandana Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Har hørt at man trenger CC kontrollen til å spille Super Smash Brothers Brawl når det kommer ut. Det er i hvertfall et av grunnene til at jeg kjøpte meg den. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det stemmer IKKE. Den kan slett ikke spille alle VC spill. De fleste, ja. Alle, nei. 7577515[/snapback] Vet du hvilke VC-spill den ikke fungerer med? Eller om det er noen oversikt for dette noe sted? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Om du har Wii, kan du i hvertfall se det om du går inn i Wii shop. Da ser du ikoner av de forskjellige kontrollerne som er kompatible med hvert VC-spill. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det stemmer IKKE. Den kan slett ikke spille alle VC spill. De fleste, ja. Alle, nei. 7577515[/snapback] Vet du hvilke VC-spill den ikke fungerer med? Eller om det er noen oversikt for dette noe sted? 7577886[/snapback] Det gjelder enkelte Sega Megadrive og TurboGrafx spill, men har nok ingen full oversikt nei. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 TRor de fleste megadrive spillene støtter wiimoten som kontroller, fungerer ypperlig på sonic hvertfall Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Det stemmer IKKE. Den kan slett ikke spille alle VC spill. Bevis, takk. Hvis du mener spill man uansett kan bruke Wiimoten på så gjelder det ikke. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Eg kjøpte meg classic kontroller pga. D-pad`en på GC kontrolleren er så godt som ubrukelig, alt for liten.7575095[/snapback] Helt korrekt, GC kontrolleren har mulgiens den verste D-pad'en noensinne. Man kan begynne å lure på hva i helvete Nintendo tenkte på når de valgte å gå for den D-pad'en. Dessuten så passer classic kontrolleren 2D spillene bedre, med tanke på action knapp konfigurasjonen på den iforhold til GC kontrollerens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå