Gå til innhold

Problemer med å kjøre 720p på Xbox360

dracula

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Philips 42pf5331 som støtter 480p, 720p og 1080i. Jeg har valgt å kjøre 720p på Xbox360. Men det har i det siste oppstått et problem. Helt på venstre siden av skjermen så dukkert det opp et lite vertikalt felt som flimrer, og hvor jeg kan "se gjennom bildet" (forklarte dette sikkert ikke godt nok, men håper at det er noen som forsto det). Dette dukker opp selv når jeg starter Xbox, og det er det samme hvilke spill jeg kjører, velger jeg 720p, så dukker det feltet (som er veldig lite (4% av skjermen), men stor nok til å være veldig irriterende, og når man har betalt så mye, så forventer man jo også at produktene skal fungere som de skal) opp når jeg beveger på spillefiguren.

Jeg har valgt HDTV på bryteren på Xbox360 skjermkabelen. Jeg bruker komponent kabelen som fulgte med premium pakken. Jeg har ikke hatt dette problemet før, men jeg har "rotet" litt bak på tven, etter at jeg fikk wii for noen dager siden. Dratt og satt inn kabler en del ganger. Koblet først wii via S-video inn på en av scart utgangene, men fikk senere tak i en RGB scart kabel. Tok da ut alle kablene flere ganger, fordi det var vanskelig å komme til, bak komponent kabelen, om jeg ikke tok ut den. Wii og en dekoder fra Canaldigital er koblet til Scart utgangene, mens Xbox er tilkoblet komponent utgangen. Merket først problemet når jeg hadde koblet til wii også. Har prøvd å fjerne alt annet og latt kun Xbox være koblet til, men problemet er der fortsatt.

Dette problemet oppstår ikke når jeg velger 480p og 1080i. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg håper jo at det kun er problemer med komponent kabelen, og ikke Tvn, men ville spørre dere før jeg går til innkjøp av en ny kabel.

Ringer vel også support på Onsdag.

Takker på forhånd for alle behjelpelige svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

vell progresivt er mye bedre og tv hans er helt sikkert native 720p.

så det ikke r noen upsampling i bildet... så

720p er det beste... men rart det her... er det bare fra Xboxoen?

Lenke til kommentar

7577197[/snapback]

Jepp progressivt er bedre, og jeg tror også at tven er native 720p. Det er nok bare fra Xboxen, men det er jo kun fra 360en jeg kan teste det, da det er den eneste konsollen jeg har som støtter 720p modus. Wii støtter jo ikke noe mer enn 480p, og det er jo heller ikke noen tv overføringer i HD i Norge ennå. Problemet er der selv når jeg kun starter opp xbox360 i 720p. :(

Skal prøve å koble fra alle kablene, kun koble til Xbox360, sette switchen på 360 kabelen til "vanlig TV" også se om problemet er der fortsatt, men når jeg setter switchen til "vanlig tv" så får jeg vel ikke testet 360en i 720p heller? :(

Er ikke hjemme akkurat nå. F... dette er jævlig irriterende. Har hatt tven i snart 6 måneder, og kan vel ikke bytte den heller om det er feil på den. Kunne godt tenkt meg å spytte inn noen flere kroner og gått for en 1080p tv istedenfor. Men det godtar sikkert ikke Elkjøp.

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hmm hvilken kabel bruker du?... prøvog sett dentil lavere enn 720p.

eller sett den til 50hz, prøv litt forskjellige modes.

har du tv på widescreen mode?

Lenke til kommentar
Noen grunn til at du kjører det i 720p i stedet for 1080i? Om 1080i funker så er det vel ikke noe stort problem.

7576481[/snapback]

sålenge tven ikke støtter mer enn 720p, ( fysiske oppløsningen på panelet) så er det ikke noe vits å kjøre 1080p, det blir bare mere arbeid for tven. (nedskalering)

Lenke til kommentar

7577197[/snapback]

Jepp progressivt er bedre, og jeg tror også at tven er native 720p. Det er nok bare fra Xboxen, men det er jo kun fra 360en jeg kan teste det, da det er den eneste konsollen jeg har som støtter 720p modus. Wii støtter jo ikke noe mer enn 480p, og det er jo heller ikke noen tv overføringer i HD i Norge ennå. Problemet er der selv når jeg kun starter opp xbox360 i 720p. :(

Skal prøve å koble fra alle kablene, kun koble til Xbox360, sette switchen på 360 kabelen til "vanlig TV" også se om problemet er der fortsatt, men når jeg setter switchen til "vanlig tv" så får jeg vel ikke testet 360en i 720p heller? :(

Er ikke hjemme akkurat nå. F... dette er jævlig irriterende. Har hatt tven i snart 6 måneder, og kan vel ikke bytte den heller om det er feil på den. Kunne godt tenkt meg å spytte inn noen flere kroner og gått for en 1080p tv istedenfor. Men det godtar sikkert ikke Elkjøp.

7580928[/snapback]

Kjedelige greier dette da! :hmm:

HVIS du går for en 1080p TV til slutt, pass da på at du er sikker på at du får en som takler 1080p inn via komponent eventuellt via VGA port slik at du er sikret dette fra 360'n din. En del TV'er vil bare ta 1080p via HDMI - og som kjent finnes ikke en slik kabel til 360 (ennå). OG - det finnes en del TV'er som reklameres som full hd med 1920x1080 panel - men de takler ikke høyere enn 1080i inn - forstå det den som kan - og da blir det opp til de-interlace chip'n i TV'n om det blir bra eller ikke.

Du veit kanskje alt dette - men det er søren ikke sikkert fyren du møter på Elkjøp veit det eller opplyser om det...

Ellers - hvis alt feiler - blir det så galt med 1080i fra 360'n da? Du ser jo på et progresivt bilde med ca 720 linjer alikevel på TV'n din uansett om du forer den med 1080i eller 720p. Og for alt jeg veit kan det jo hende at video-chip'n i TV'n din gjør en grei jobb med 1080i --> 720p. På min Samsung LCD TV (720 p sånn cirka) må jeg ærlig innrømme at jeg ikke ser noe særlig forskjell om jeg forer den med 1080i eller 720p. Den greier nedskaleringen og de-interlacingen greit.

Åkke som - har ingen konkrete forslag for hvordan du retter feilen - annet enn det jeg skrev over om å sjekke ting nøye angående "såkalte" 1080 TV'er hvis det blir løsningen din. :)

Lenke til kommentar

Jepp må nok sjekke nøye hvis jeg går for en 1080p løsning, HD begrepet blir jo slengt fritt rundt av både butikkene og produsentene. :)

1080i ser faktisk ikke dårlig ut i det hele tatt, for å være helt ærlig så ser jeg ikke den store forskjellen når jeg kjører 1080i kontra 720p, men jeg vil jo gjerne at ting skal fungere når jeg først har betalt så mye for dem. I tillegg så er jeg jo bekymret for at dette kan bli et problem med PS3 i fremtiden også, om det viser seg å være Tvn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...