hsds Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Sitter og funderer på HP Pavilion 6119 som mitt neste laptop innkjøp.. Den skal bare brukes til irc, surfing og videotitting. Er denne maskinen rask? Vet at bruksområdet mitt ikke krever så mye men har dårlig erfaring med billige bærbare før og treghet i Windows. Så lurer jeg også på om den AMD prosessoren som sitter i er nok til mitt bruk? Har snakket med endel folk på irc osv og de sier at Core 2 Duo er et mye bedre valg men da må jeg jo øke budsjettet mitt betrakelig.. Grunnen til at jeg også vil ha HP er pga det "nye" designet på Pavilion serien.. Om noen har noen andre flotte forslag i prisområdet 6-7k så tar jeg gjerne imot det Edit: Beklager er ikke helt dreven på dette med url linker osv på forumet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326201 - hsds Endret 25. desember 2006 av hsds Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Gi alltid en link til maskinen du ønsker råd om da det blir mer int og lettere for oss og gi deg råd.... Lenke til kommentar
hsds Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Skal ut å kjøpe i kveld mest sannsynlig. Om noen ikke har noen andre tips så går jeg nok for dv6119.. Skal bare brukes til irc, surfing, film og enkelte eldre spill (aoe,aoe2).. - hsds Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Kjøpte du den? Hvis du gjorde det, og har muligheter for å legge ut noen bilder , sammenligne tykkelse (med f.eks et cd-cover etc) hadde det vært kjekke greier. Hvordan er ytelsen? Vurderer samme laptop, derav spørsmålene. mvh Endret 3. januar 2007 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
hsds Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Jepp det ble en 6119. Er veldig fornøyd med maskinen, den fremtrer som å være veldig solid. Ytelsen er upåklagelig til bruksmålet mitt som er surfing, video, irc og litt eldre spill ala age of mythology osv.. Positivt overrasket over høyttalerne på laptopen som er laget av altec lansing - de er veldig bra for å være laptop høyttalere. Maskinen er veldig stillegående synes jeg.. Tastatur og touchpad er akkurat etter min smak så dette var også en perfekt hit.. Skal se om jeg kan få tatt noen bilder etterpå Eneste tingen jeg stusset på er at det står dv6000 på skjermen.. Noen som vet om dette er pga den er i 6000 serien eller er det faktisk en annen modell jeg har fått men med samme specs..? Kanskje en oppgradert 6000 som da blir kalt for 6119? En annen ting jeg også har lagt merke til som jeg lurer på er at cpu kan stå oppført som 1.6 ghz eller 2.1 ghz på min datamaskin - egenskaper.. Er ikke så dreven på laptops, men skalerer den ned og opp cpu etter behov? Hvis du har noen flere spørsmål så bare spør i vei sobient - hsds Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Gratulerer med ny (bærbar) pc hsds! Det er vanlig at endel nyere laptop'er skalerer ned CPU-hastigheten for å redusere batteribruk, og videre forlenge batteritiden. Når det gjelder DV6000-merket, er det nok fordi det er selve serien. Ikke helt sikker på dette. Sjekket nettbutikken XD.no nå, og her er bildet fra produktet: Såvidt jeg klarer å se, står det DV6000 oppe til høyre på innsiden av lokket, noe som medfører samsvar med det du sa. Det jeg hovedsakelig kunne tenkt meg å se, er bilder av størrelsen til den, tykkelse, ulike vinkler og sammenlignet med objekter man kan relatere til. Forøvrig hadde det også vært kjekt å fått en fersk rapport om den håndterer 3D-spill. Her snakker vi selvfølgelig ikke tipp-toppe saker, men om den kan håndtere eksempelvis endel nyere titler på lavere oppløsninger. mvh Endret 4. januar 2007 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Eneste tingen jeg stusset på er at det står dv6000 på skjermen.. Noen som vet om dette er pga den er i 6000 serien eller er det faktisk en annen modell jeg har fått men med samme specs..? Hva som står på skjermen opp til høyre indikerer bare serien maskinen din tilhører. Jeg har en dv9085, men det står bare dv9000 opp i hjørnet. HP har serier som dv6000 og dv9000 hvor bare innmaten er forskjellig. Utenpå er de like. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Okei da var dv6000 problemet oppløst Tenkte meg det var noe sånn men ville bare være sikker. Skal ta og slenge inn bilder her i morgen eller i natt samt kanskje noen tester.. Skal teste noen 3d spill også - noen tips til hva jeg bør teste? Edit: Her er forøvrig en test av forbruker.no som jeg baserte kjøpet mitt på.. http://forbruker.no/digital/tester/data/article1556314.ece - hsds Endret 4. januar 2007 av hsds Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jepp har sett den testen der hsds, og den virker grei. Likevel kunne jeg tenkt meg å sett den sammen med andre objekter det er lett å relatere seg til, bare for sammenligningen sin del. Tja av spill? En liten liste (forventer ingen ulidelig ytelse, men for å se hvordan de takles.): -Drømmefall (dreamfall) -FPS'er som f.eks Doom 3, Unreal Tournament, Half-Life 2 -Strategispill som benytter 3D. F.eks Age of Mythology/Age of Empires III -Grand Theft Auto 3, Vice City etc. Det jeg kommer på i farten. mvh Endret 4. januar 2007 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
bashnu Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Hvordan er de med stoy nivo fra vifte? Jeg har lest noen articler om at HP vifte bråker. mine siste bråkket veldig mye og jeg vil ikke jenta det takk for info eg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=692131 Det jeg skulle ønske var annerledes var viften. Den har en tendens til å veksle mellom høy og lav hastighet veldig fort veldig ofte. og http://www.dinside.no/php/art.php?id=358930 Den høyfrekvente pipingen skal også nevnes som et potensielt irritasjonsmoment, Endret 5. januar 2007 av bashnu Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Har trådstarter mulighet til å svare på de ovenfornevnte spørsmålene? mvh Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Ja, fint hvis trådstarter kunne gi oss noen bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå