Gå til innhold

Trenger tips på gode høytallere og forsterker

Anbefalte innlegg

HeY!!

Skal kjøpe en forsterker og 2 front høytallere, helst gulvstående.

Pris: ikke for dyrt:p

Skal kobles til en DVD recorder og brukes til å høre på musikk og se filmer.

Har sett litt på denne men lurer på om det er nødvendig med 6 utganger når jeg bare trenger 2 :)

vet at det sikkert er flere som har postet med samme tema, men vil ha det som er best idag!

God Jul :)

Endret av Guttorm89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt tips er:

Cambridge 540A v.2 som forsterker og Tannoy Fusion 1 som høyttalere. Disse er ikke gulvstående men er veldig bra!

De er anbefalt av lyd og bilde og Fidelity.

Hvis du skal ha golvstående av en viss kvalitet må du nesten litt opp i pris. I vertfall det jeg har hørt da

7589284[/snapback]

Tusen takk! dette så veldig bra ut

Endret av Guttorm89
Lenke til kommentar

Men lurer også på flere ting.. Hva har egentlig Watt å si på lydkvalitet og sånt. ser her at det bare er 60 watt.. mens flere til samme pris har opptill 210 watt..

hva har ohm`en å si??

vet at jeg kan lese om dette på nettsteder, men det er lettere å spørre her:p

Leste litt på lyd og bilde og fant disse høytallerene

passer de sammen med denne forsterkeren??

Endret av Guttorm89
Lenke til kommentar

Tror ikke de passer så bra sammen, tror nok du må ha en kraftigere forsterkere hvis du skal ha de høyttalerene der.

Watt har egentlig mest å si hvis man skal drive store høyttalere. Men pass på er mye tullemålinger ute å går. Sånn som at Elkjøp annongserer for ett surroundanlegg med 1000watt også er det bare el liten forsterker og dvdspiller i ett! Så du må ikke tro på Eltax og sånne merkere. H/K vet jeg vertfall er serriøse når du måler watten

Lenke til kommentar
Tror ikke de passer så bra sammen, tror nok du må ha en kraftigere forsterkere hvis du skal ha de høyttalerene der.

Watt har egentlig mest å si hvis man skal drive store høyttalere. Men pass på er mye tullemålinger ute å går. Sånn som at Elkjøp annongserer for ett surroundanlegg med 1000watt også er det bare el liten forsterker og dvdspiller i ett! Så du må ikke tro på Eltax og sånne merkere. H/K vet jeg vertfall er serriøse når du måler watten

7600906[/snapback]

OK.

Hva mener du egentlig om de høytallerene??

Kan du anbefale en forsterker som ikke er for dyr?

Ellers går jeg for det første tipset ditt. skal brukes til festing og sånt også så de er vel gode på høy ?

takk for hjelpen!

Endret av Guttorm89
Lenke til kommentar

Husk på matching også nå da folkens... i Hi-Fi verdenen er det nok desverre ikke så lett at man bare tar to gode komponenter og setter sammen også får man automatisk god lyd. Er litt som med mat. Selv om både Ketchup og Grøt er godt så betyr det ikke at det blir bra sammen.

Har ikke hørt høyttalerne så kan ikke gi deg noen konkrete svar, men ville hørt litt på lyd&bilde sin anbefaling på forsterker da de sannsynligvis har testet comboen... (håper jeg da ettersom de anbefaler den. :wee: )

Lenke til kommentar
Du har sikkert rett.. Vel, ellers ville jeg ha kombinert den her sammen med disse. Jeg angrer faktisk på at jeg ikke kjøpte de.. Hørte dem spille i en butikk i Bergen elns. Opplevelse! Det er en snydens kombinasjon, det BØR du vere enig i GnoMiz!

7660818[/snapback]

ikke så ille det oppsettet der nei, men personlig ville jeg heller valgt QLN Artech 6, å tatt de pengene jeg sparer på høyttalere og puttet i forsterker. f.eks gått for H/K 3480 eller aller helst H/K HK970 hvis man klarer seg uten radio, vmax og det andre ekstra dillet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...