Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ANGST! Lygudenes vrede nok en gang.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel det meste av det du får kjøpt i løsvekt like bra eller bedre enn det meste som finnes av onboard nettverkskort. Det hadde vært lurt om du skrev hva du skal bruke kortet til. Du får et 10/100-kort hos Komplett til 75,- som holder mer enn nok til vanlig internettbruk og filkopiering internt på LAN. Hvis du legger på til 195,- får du et gigabitkort, men det har du ikke særlig nytte av med mindre resten av LANet ditt (router/switch og andre maskiner) støtter dette.

Lenke til kommentar

Ville heller ha valgt et kort med bedre onboard prosessor. Billige realtek brikker ect. belaster cpu "mye".

Intel Pro/1000GT Desktop kort

Intel Pro/1000PT (samme som over, men PCI Express)

Intel PRO/1000MT. Server versjonen

Har selv meget gode erfaringer med server versjonen (Er litt usikker på om den passer i en PCIport ... jada... ser det står PCIx, men er ikke det en viss bakoverkobpitablitet mot denne?).

Har også testet pro/1000GT med (Borat:) GREAT SUCSESS!

Alternativt har du jo dette... men det blir kanskje i grøvste laget.

Uanstet råder jeg deg til å velge et "anstendig" nettverskort, selv om belastningen ikke nøvendigvis blir den største. Du vil merke et dårlig nettverkskort godt på en noe eldre maskin.

Jeg har selv hatt en høylytt diskusjon her på forumet ang. det å bruke penger på skikkelige nettverskort eller ikke. Det viser seg sådan at den standard gamer hverken bryr seg, eller har peiling på sånt, så diskusjonen var rimelig dødfødt. Men fikk også mange gode tips innimellom.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Dette er hva du trenger. :thumbup: Koster bare 450kr og sparer deg for masse problemer.

FD03965B-5056-9170-D31514AFEC5DA2B9_pr.jpg

Jeg er like sjokkert over hvor likegyldig folk er til å passe på pc'en sin.

Jeg har brukt så kalt Finvern på min pc i 3-4 år nå. Har aldri fått problemer med lyn. Og da har jeg spillt online mens hele Bergen reseter seg under hvert lyn.

Jeg bor oppi fjellsiden i tillegg. Lynet har slått så hardt ned at det rister i hele huset og alle glassene klirret.

Kjøp et finvern av det som måtte passe deg. Husk tlf linjen må også igjennom den også! Plasser den der hvor du har modemet koblet opp. Da har du beskyttet all tlf i huset i samme slengen!

Et finvern vil beskytte alt elektriske innen minst 15 meter er tommel finger regelen.

Men du han alltid kjøpe et billig ekstra om du sitter lengre unna.

Ellers om du bor i et hus med luftinntak, så ville jeg i hverfall ha et grovvern i sikringskapet i samme slengen. Da slipper at alt i huset ditt vil bli ødelagt.

Enkelte skader kan komme flere uker etter lynet.

Mvh En elektriker som har vært hos MASSE kunder med lyn skader i det siste. :cool:

Endret av L..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...