tomsi42 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde faktisk min 30D i over 1 måned før jeg koblet den til PC-en med USB kabel. Grunnen til dette var at jeg leste i en tråd her på forumet at man da måtte innstallere programvare og drivere som fulgte med kameraet, men da jeg fant ut at jeg skulle teste å koble til med USB kabelen så jeg til min forbauselse at kameraet kom opp i utforsker og jeg kunne bare plukke med meg filene over til PC-en. Dette var jo en gledelig overraskelse i og med at jeg trodde jeg var avhengig av kortleser eller Canon programvare. Fungerte både på Raw og Jpg. Jeg bruker fortsatt kortleseren da jeg syns denne er raskere. Moralen for min del må nok være å ta ting som man leser på nettet med en klype salt Windows XP for de som måtte lure. Ser du kamera som en egen disk med bokstav (f.eks E:) eller dukker den som et ikon i utforskeren uten bokstav? Tom Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Ser du kamera som en egen disk med bokstav (f.eks E:) eller dukker den som et ikon i utforskeren uten bokstav? Tom Den dukker opp som et ikon uten bokstav, så den legger seg ikke inn som en vanlig flyttbar disk. Må flytte filene til PC-en for å få gjort noe med de virker det som. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Ser du kamera som en egen disk med bokstav (f.eks E:) eller dukker den som et ikon i utforskeren uten bokstav? Tom Den dukker opp som et ikon uten bokstav, så den legger seg ikke inn som en vanlig flyttbar disk. Må flytte filene til PC-en for å få gjort noe med de virker det som. Prøvde selv og det virker slik her også. Har aldri fått til det på EOS 350D - der har kun JPEG filene dukket opp. Go Figure Tom Endret 16. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde faktisk min 30D i over 1 måned før jeg koblet den til PC-en med USB kabel. Grunnen til dette var at jeg leste i en tråd her på forumet at man da måtte innstallere programvare og drivere som fulgte med kameraet, men da jeg fant ut at jeg skulle teste å koble til med USB kabelen så jeg til min forbauselse at kameraet kom opp i utforsker og jeg kunne bare plukke med meg filene over til PC-en. Dette var jo en gledelig overraskelse i og med at jeg trodde jeg var avhengig av kortleser eller Canon programvare. Fungerte både på Raw og Jpg. Jeg bruker fortsatt kortleseren da jeg syns denne er raskere. Moralen for min del må nok være å ta ting som man leser på nettet med en klype salt Windows XP for de som måtte lure. Nøyaktig samme erfaring her. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det er godt Canon ikke var fullt så sært som noen hadde lurt meg til å tro Lenke til kommentar
askare Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Til de av dere som har irritert dere over hvorfor Canon har bare lagt ut oppdateringer på nett, så ta en titt på Google og søk etter <canon Zoombrowser AND registry> Noen få tasteklikk i registry, så lurer du Canon softwaren til å tro at den allerede er installert... De som ikke vet hva registry i Windows er for noe, kan egentlig bare se bort fra denne posten. Redigering i registry, må gjøres rett første gang, ikke bestandig noe rom for prøv og feil. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Til de av dere som har irritert dere over hvorfor Canon har bare lagt ut oppdateringer på nett, så ta en titt på Google og søk etter <canon Zoombrowser AND registry>Noen få tasteklikk i registry, så lurer du Canon softwaren til å tro at den allerede er installert... De som ikke vet hva registry i Windows er for noe, kan egentlig bare se bort fra denne posten. Redigering i registry, må gjøres rett første gang, ikke bestandig noe rom for prøv og feil. Sånn sett kan man jo godt laste ned original-programmene fra P2P i stedetfor å rote i registeret. Det endrer ikke det faktum at de som kjøper Canon kanskje kunne ha tenkt seg en litt mer kundevennlig politikk. Som sammendrag så er direkte oppkobling av canon<->PC uproblematisk for jpg-filer, mens det er varierende suksess for raw (cr2-filer). Noen får det lett til, andre plages. -k Endret 18. april 2008 av knutinh Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Som sammendrag så er direkte oppkobling av canon<->PC uproblematisk for jpg-filer, mens det er varierende suksess for raw (cr2-filer). Noen får det lett til, andre plages. -k Jeg testet litt rundt dette i går. Og kan utvide litt på denne konklusjonen. Hvis du tar bilder i kun JPEG eller kun RAW, så går det greit. Du ser bildene og kan kopiere de over. Men hvis du tar RAW+JPEG, så blir det bare tull. Enten så ser du kun JPEG filene, eller så ser du to sett med JPEG filer, avhengig av hva communication er satt til ... Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå